خمام - آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی / از همه توان و ظرفیت استفاده می‌گردد
در جلسه ستاد بحران بخش خمام مطرح شد ؛

آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی / از همه توان و ظرفیت استفاده می‌گردد

جلسه ستاد بحران بخش خمام ظهر امروز در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد.

پنج شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ KHNA63488

علیرضا مسچیان در جلسه ستاد بحران بخش خمام که ظهر امروز در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد با اشاره بر لزوم ارائه‌ی لیست کشیک ادارات و لغو تمام مرخصی‌ها تا پایان وضعیت برف، عنوان کرد : مهمترین موضوع در شهر و روستاها جلوگیری از انباشت و نشستن برف بر روی زمین است که باید از ابتدای بارش با حرکت دادن ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از نشست برف جلوگیری گردد.
بخشدار خمام با بیان اینکه اطلاعیه‌های لازم، اطلاع‌رسانی در خصوص اقدامات در حال انجام یا تعطیلی مدارس توسط ستاد بحران در اختیار رسانه‌های محلی بخش خمام قرار خواهد گرفت، تصریح کرد : اگر احساس می‌شود احتمال افتادن تیرهای برق وجود دارد پیش‌از شروع بارش برف اقدامات لازم صورت پذیرفته و در صورت نیاز به تامین اکیپ‌های کمکی مبادرت ورزیده شود.
این مسئول، افزود : مراقبت از تجهیزات و تاسیسات اهمیت بالایی داشته و البته در بحث باز و بسته کردن دریچه‌ها و کنترل آب بندان‌ها حتماً به آب‌یاران توصیه‌های لازم صورت پذیرد.
به گفته‌ی وی، حضور مدیران و سرایداران در مدارس الزامی بوده و سالن‌های ورزشی، مدارس و مساجد برای اسکان موقت مسافران میان‌راهی، به خصوص در محدوده جاده‌ی رشت به انزلی بازگشایی شده و گرم نگاه داشته شود.
مسچیان بر لزوم پاکسازی راه‌های منتهی به خانه‌های بهداشت و حضور بهورزان از ساعات اولیه روز شنبه تاکید کرده و اذعان داشت : به منظور پاکسازی معابر از برف ممنوعیت پارک خودروها در دو طرف جاده‌ها برای ساعاتی مشخص اعمال گردد.
وی همچنین بر لزوم نظارت بر گران‌فروشی، کم‌فروشی و مقابله با سو استفاده‌های احتمالی در خصوص ضروریات شهروندان و برخورد با متخلفین اشاره نموده و گفت : ۴۰ نانوایی مجهز به ژنراتور گردیده و علاوه بر لزوم تهیه سهمیه آرد فوق العاده، ضروری است که نانوایی‌ها باز باشند.
بخشدار خمام با گلایه از قطع شبکه ایرانسل در مواقع قطع برق، عنوان کرد : تدبیری اندیشیده شده تا به دلیل قطعی در این اپراتور شهروندان دچار مشکل نشوند.
علیرضا مسچیان خواستار در اختیار داشتن پتو توسط گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شده و تصریح کرد : دهیاران در روستاها امکانات خود را ارزیابی کرده و برای تهیه تراکتور و بیل‌بکهو از طریق بخش خصوصی اقدام نمایند.
به گفته‌ی وی، لازم است پیش‌بینی موارد ایمنی با نصب نوار خطر در خصوص حفاری‌ها پیش از شروع بحران صورت پذیرد.
این مسئول با بیان اینکه برخی مددجویان، افراد ناتوان و کم‌توان ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند، بر لزوم شناسایی این افراد و کمک به آنها از طریق دهیاران، تشکل‌های مردمی و … تاکید کرد.
وی، افزود : دو مرکز توانبخشی و کم‌توانان ذهنی بخش خمام در هیچ شرایطی نباید با مشکل قطع برق و گاز مواجه شده و همچنین از قطع گاز مشترکین در ایام بحران برف خودداری شود.
علیرضا مسچیان برف را علاوه بر آنکه می‌تواند یک بحران باشد، یک نعمت و زمینه‌ای برای بهره‌مندی از آرامش و زیبایی دانسته و یادآور شد : نباید تمام نگاه‌ها به کمیته امداد باشد، بلکه همه باید به افراد ناتوان و کم‌توان در شرایط بحران احتمالی کمک نمایند ؛ در همین راستا سامانکده‌ها برای استقرار افراد اینچنینی مناسب بوده و البته گرمخانه‌ای توسط شهرداری در پارک سردار جنگل تاسیس شده تا افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب در آن مستقر شوند.

یکی از اعضای جمعیت نو اندیشان خمام با بیان اینکه به عنوان یک تشکل مردمی و به نمایندگی از جمعیت نو اندیشان خمام در این جلسه حضور یافته و این آمادگی را داریم تا در کنار مسئولین به خدمت رسانی به مردم بپردازیم، عنوان کرد : زمینه اصلی فعالیت این جمعیت حوزه‌ی خیریه، محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی بوده، که چندی پیش از سوی این تشکل به جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه پرداخته شد.
وی با بیان اینکه در بحران احتمالی می‌توانیم به کمک افراد ناتوان و نیازمند شتافته و از نیروهای مردمی برای مدیریت بحران بهره بگیریم، تصریح کرد : علاوه بر این، از طریق خمام نیوز آمادگی لازم جهت انعکاس کمبودها و مشکلات، و همچنین انعکاس اقدامات مسئولین همچون گذشته میسر خواهد بود.
نیما صابری، در پایان افزود : بحران برف سال گذشته مشکلات مختلفی را برای مردم بخش خمام رقم زد که از جمله‌ی آن می‌توان به قطع گسترده برق اشاره کرد، اما جشنواره آدم برفی‌ها به عنوان طرحی که پس از بحران توسط جمعیت نو اندیشان با هدف بالا بردن روحیه و نشاط اجتماعی اجرا شد با استقبال شهروندان مواجه شد و امیدواریم بتوانیم برای دومین سال متوالی با کمک شورای اسلامی و شهرداری در این خصوص اقدام نماییم.


موضوع : بخشداری، ستاد بحران، گزارش تصویری
http://khna.ir/63488

دیدگاه شما چیست ؟!