خمام - شرایط اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد می‌شود
رئیس کمیته امداد خمام خبر داد :

شرایط اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد می‌شود

علی جمشیدی، گفت : ۶۷ مورد اشتغال در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و … ایجاد شده است.

سه شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ KHNA62798

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمام در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۲ درصد از جمعیت بخش خمام تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت : در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین است گام‌های بلندی در کمیته امداد امام خمینی (ره) خمام برداشته شده و زمینه‌ی اشتغال پایدار ۷۶۰ نفر تحت پوشش فراهم خواهد شد.
علی جمشیدی با بیان اینکه بخش خمام به دلیل نزدیکی به رشت و انزلی از موقعیت خوبی برخودار بوده و ۷ روستای این بخش در محدوده‌ی منطقه آزاد انزلی قرار دارند، افزود : موقعیت زمین و شرایط کسب و کار در آن نقاط تغییر کرده و می‌توانیم از بازار فروش کاسپین برای ایجاد اشتغال استفاده نماییم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه‌ی حصیربافی به ۲۵ خانواده‌ی تحت پوشش آموزش‌های لازم داده شده تا برای خود اشتغال پایدار ایجاد نمایند، تصریح کرد : رقیه خرسندی که در حال حاضر استادکار فرش است از خانواده‌ی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و هم‌اکنون بالغ بر ۳۰ مددجو را آموزش داده و به زودی ۲۷ خانواده‌ی تحت پوشش شناسایی شده را تحت آموزش قرار خواهد داد.
این مسئول به رایگان بودن آموزش‌ها برای نیازمندان و مددجویان اشاره کرده و یادآور شد : مددجویان به سازمان فنی و حرفه‌ای و یا آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای معرفی شده و شهریه آموزش توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود، ضمن اینکه بخشی‌از هزینه‌های ایاب و ذهاب و تهیه لوازم کمک آموزشی توسط این اداره حمایت می‌گردد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ایجاد نمایشگاه دائمی در شهر خمام، گفت : در این راستا با شهردار خمام صحبت‌هایی انجام شده تا مددجویان بتوانند محصولات خود را در این نمایشگاه به فروش برسانند.
این مسئول با بیان اینکه ۶۷ مورد اشتغال در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و … ایجاد شده، افزود : افراد مستعد توسط واحد حمایتی شناسایی شده و به واحد اشتغال معرفی می‌شوند، که این واحد متناسب با توانایی فرد از نظر جسمی، سطح تحصیلات و امکانات اولیه، مشاوره و هدایت شغلی را انجام داده و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کند، که نظارت طرح بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌باشد.
این مسئول به فعالیت کمیته امداد در زمینه کاریابی در سطح استان و شهرستان اشاره نموده و اذعان داشت : کارفرمایان به صورت خصوصی با کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارتباط بوده و نیروی کار بر اساس اعلام نیاز و بانک اطلاعاتی موجود به کارفرما معرفی می‌شود.
به گفته‌ی وی، در سال اول و دوم ۱۰۰ درصد از سهم بیمه‌ی کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت می‌گردد، که این مسئله برای کارفرما یک امتیاز مثبت است، که شرایط ارزیابی نیروی کار را برای کارفرما فراهم می‌نماید، ضمن اینکه در سال سوم ۵۰ درصد از سهم کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت خواهد شد که شرایط ایده‌آلی برای کارفرما و مددجو به شمار می‌رود.


موضوع : کمیته امداد
http://khna.ir/62798

دیدگاه شما چیست ؟!