خمام - به دنبال درآمد پایدار هستیم / لکه‌گیری آسفالت، سنگ‌فرش پیاده‌رو، ایمن‌سازی حریم رودخانه و تجهیز آتش‌نشانی در دستور کار است
ویژه
شهردار خمام مطرح کرد :

به دنبال درآمد پایدار هستیم / لکه‌گیری آسفالت، سنگ‌فرش پیاده‌رو، ایمن‌سازی حریم رودخانه و تجهیز آتش‌نشانی در دستور کار است

به گفته‌ی موسی فکور، بحث امور داخلی شهرداری و ساماندهی پرسنل در دستور کار قرار داشته و البته باید شرایطی فراهم گردد تا مردم بتوانند به سهولت از طریق سامانه مدیریت شهری به خدمات شهرداری دسترسی پیدا کنند.

یکشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۰۹ KHNA61150

شهردار خمام در گفتگو با خمام‌نیوز منابع و بودجه محدود شهرداری را عاملی بازدارنده برای قدرت مانور این مجموعه برشمرده و عنوان کرد : باید همه‌ی توان خود را به کار ببندیم تا در وهله اول درآمدی پایدار برای شهرداری خمام ایجاد کنیم.
موسی فکور با بیان اینکه در حال حاضر باید بتوانیم بودجه‌ی مورد نیاز برای امور عمرانی را از منابع مختلف و با بهره‌گیری از ارتباطات تامین نماییم، تصریح کرد : هر اقدامی نیازمند بودجه است و البته فراهم نمودن زمینه‌های حضور سرمایه گذاران در خمام امری ضروری به نظر می‌رسد.

ساماندهی پرسنل در دستور کار است / سامانه مدیریت شهری راه‌اندازی می‌شود

این مسئول با اشاره به تغییرات در مجموعه شهرداری، افزود : بحث امور داخلی شهرداری و ساماندهی پرسنل در دستور کار قرار داشته و البته در بحث خدمات‌دهی به مردم باید شرایطی فراهم گردد تا شهروندان بتوانند به سهولت از طریق سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ که پیگیر اجرای آن هستیم اطلاعات بهتری در خصوص روند امور اداری، نامه‌ها، مکاتبات و درخواست‌هایشان داشته و به خدمات شهرداری دسترسی پیدا کنند.

طرح هوشمندسازی شهر در دست بررسی است

به گفته‌ی وی، بحث هوشمندسازی شهر با نصب دوربین‌های نظارتی در سطح شهر آغاز خواهد شد، که البته تاکید ما این است بتوانیم زیرساخت فیبر نوری را در سطح شهر فراهم نماییم.
فکور، افزود : با شرکتی در این خصوص مذاکراتی داشته و جلساتی با حضور اعضای شورا برگزار شده که این اقدام علاوه بر بحث امنیتی و انتظامی، مبحث پلیس راهور و ارائه‌ی خدمات برای حوزه شهری را مشمول می‌شود که برای اولین‌بار در استان گیلان اجرایی خواهد شد، هرچند قبلاً در انزلی مقدمات آن‌را فراهم کرده بودیم و به مرحله اجرا نرسیده است.
شهردار خمام با بیان اینکه طرح هوشمندسازی شهر در بحث درآمدزایی به شهرداری کمک می‌کند، گفت : این طرح به صورت مشارکتی بوده و در عین حال که شرکت مذکور از آن بهره برداری می‌کند، بخشی از درآمدها به مجموعه شهرداری تعلق می‌گیرد، چرا که تاکید داریم در ابتدای امر شهرداری بتواند از منافع برخوردار شده، هرچند چون در ابتدای مذاکرات هستیم نمی‌توانیم یک جمع بندی کلی از این موضوع ارائه دهیم.

مشکل ترافیک خیابان اصلی پیگیری خواهد شد

موسی فکور امور عمرانی انجام شده در دوره‌های گذشته را مثبت و قابل تقدیر ارزیابی کرده و اذغان داشت : همواره انتظار می‌رود رو به جلو حرکت نماییم ؛ به عنوان مثال در بحث فضای سبز بتوانیم فضاسازی انجام داده، به مبحث گردشگری توجه نموده، آزادسازی خیابان اصلی را در دستور کار قرار داده و …، که نیاز است مجموعه شورا و شهرداری با تمام توان در این خصوص و سایر امور همکاری متقابل داشته و گره مشکلات را با کمک یکدیگر باز کنیم، که یکی از آن گره‌ها مشکل ترافیک خیابان امام خمینی (ره) است که در این خصوص چندین مرتبه بازدید میدانی صورت گرفته و مذاکراتی انجام شده است ؛ البته باید طی فراخوانی با مغازه‌داران و کسبه گفتگو نمود و کاری را انجام داد که به نفع مردم شهر و طرفین باشد.

لکه گیری آسفالت و سنگ‌فرش پیاده‌رو عملیاتی می‌شود

شهردار خمام با بیان اینکه در خصوص موضوع مشکلات آسفالت کارهای اداری آن در حال انجام است و مقدمات کار فراهم گردیده، گفت : انتخاب پیمانکار صورت گرفته و به زودی شروع به کار خواهد نمود.
فکور از لکه‌گیری آسفالت در خیابان‌ها و انجام آسفالت برخی نقاط شهر از چند روز آینده خبر داده و تصریح کرد : آسفالت خیابان در محدوده پل غیرهمسطح وضعیت نامطلوبی دارد و البته اقداماتی برای تعویض سنگ‌فرش قدیمی و آسیب دیده پیاده‌روها صورت می‌پذیرد.

مشکل خاموشی برجک نوری میدان شورا پیگیری خواهد شد

به گفته‌ی وی، بررسی مشکل خاموشی برجک نوری میدان شورا در دستور پیگیری قرار گرفته و البته طی بازدیدهای میدانی اخیر مشکل در روشنایی نقاط دیگری از شهر همچون پارک سردار جنگل و فضای سبز مسکن مهر خیابان فرهنگ وجود دارد که به آنها نیز رسیدگی می‌گردد.

لایروبی رودخانه و ایمن‌سازی حریم رودخانه ضروری است

شهردار خمام با بیان اینکه وضعیت حریم رودخانه نگران کننده است، عنوان کرد : در ارزیابی فنی چندطرح برای آن نقطه مدنظر قرار گرفت که یکی از آنها دیواره‌ی بتنی است. البته اعتقاد بنده تنها دیوار بتنی نیست، چرا که رودخانه‌ها ویژگی‌ای دارند که با فضاسازی و زیباسازی می‌توان بهترین استفاده را از آنها برد، اما با توجه به بودجه‌ی محدود و اعتبارات موجود در حال حاضر ایمن سازی حریم رودخانه در اولویت قرار دارد.
موسی فکور، ادامه داد : در بحث لایروبی نیز صحبت‌هایی انجام شده تا برای مواجهه با بحران احتمالی و از بابت پاکسازی محیط عملیاتی گردد. البته اولین جلسه ستاد بحران نیز در شهرداری تشکیل شده تا ضمن بررسی پیش‌بینی‌ها، ارزیابی‌هایی از وضعیت و امکانات موجود صورت گیرد ؛ قطعاً از نظر امکانات باید شهرداری خمام تقویت گردد و دستگاه‌های فرسوده نوسازی و تجهیز شوند که بتوانیم در مواقع بحرانی اقدامات موثری برای برون‌رفت از بحران انجام دهیم.

مکاتبات لازم برای تجهیز آتش‌نشانی خمام در حال انجام است

این مسئول با اشاره به اولین بازدید خود از ایستگاه آتش‌نشانی پس از معارفه، گفت : از نظر نیرو و امکانات در تنگنا هستیم، هرچند آتش‌نشانی در بسیاری از شهرهای گیلان در بحث خدمت‌رسانی به ساختمان‌های چندطبقه و ارتفاع دچار مشکل بوده و امکانات لازم را در اختیار ندارد.
به گفته‌ی وی، اگر بخواهیم نردبان مخصوص آتش‌نشانی را تهیه کنیم هزینه بسیار بالایی به همراه خواهد داشت که شهرداری خمام توان تامین آن‌را نداشته، اما می‌توانیم با تهیه یک بالابر تا حدودی نیازهای آتش‌نشانی و شهرداری را برای ارتفاع ۱۵ الی ۲۰ متر مرتفع نماییم.
موسی فکور، خاطرنشان کرد : در این خصوص مکاتباتی در حال انجام است تا آتش‌نشانی خمام را تجهیز نموده و البته از نظر کمبود نیرو این موضوع اعلام وضعیت شده است.


موضوع : شهرداری، وعده
http://khna.ir/61150

۱ دیدگاه

  • da@gmail.com در مورخ 1396/09/07 - 09:04 می‌نویسد :

    ببینیم و تعریف کنیم


هوشمندسازی شهر با نصب دوربین‌های نظارتی
۱,۴۶۸ روز گذشت