خمام - فشتکه به‌عنوان نخستین روستای ملی حصیر در کشور معرفی شد
افتخاری دیگر برای گیلان ؛

فشتکه به‌عنوان نخستین روستای ملی حصیر در کشور معرفی شد

دهیار روستای فشتکه، گفت : ۹۰ الی ۹۵ درصد از خانوارهای روستای فشتکه در عرصه حصیربافی، گلیم بافی و … فعال هستند.

چهارشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ KHNA53982

دهیار روستای فشتکه با بیان اینکه ۹۰ الی ۹۵ درصد از خانوارهای روستای فشتکه در عرصه حصیربافی، گلیم بافی و … فعال هستند، عنوان کرد : هنرمندان این روستا در سطح کشور فعالیت‌های بزرگی در نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها انجام می‌دهند و با توجه به مقام‌هایی که در جشنواره های مختلف به دست آورده‌اند، توانستند این افتخار را نسیب این روستا کنند، لذا با تلاش استانداری چند روزی است که روستای فشتکه به عنوان روستای ملی حصیر در سطح کشور معرفی شده است.
جواد افکنده همچنین با اشاره به کسب عنوان روستای نمونه گردشگری برای این روستا، افزود : عنوان روستای نمونه گردشگری به خاطر فضای این روستا است که در محدوده‌ای سرسبز خارج از منطقه آزاد بوده و از گذشته نیز سرمایه گذاران زیادی به اینجا آمده یا رفت و آمد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا موسسات کارآفرین و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به حصیر بافان اقدام کنند، تصریح کرد : مبلغ تسهیلات بستگی به نوع کار و کارآفرینی داشته و در تلاش هستیم تا بیکاران روستا که مدرک حصیربافی دارند و کسانی که فاقد مدرک هستند را شناسایی نموده و در خصوص اعطای وام اقدامات لازم صورت پذیرد.
افکنده در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری‌ها برای احداث ۲ تلارخانه برای امور تجاری، ۲ تلارخانه برای امور تفریحی و گردشگری و مکانی برای انجام کارهای اداری و … اشاره کرد.


موضوع : در روستا، صنایع دستی
منبع : شبستان
http://khna.ir/53982

دیدگاه شما چیست ؟!