خمام - یک مقام آگاه: موسسه ثامن فاقد مجوز از بانک مرکزی است / رئیس هیئت مدیره: مردم نگران سپرده‌های خود نباشند
کشیده شدن تجمع به روز دوم ؛

یک مقام آگاه: موسسه ثامن فاقد مجوز از بانک مرکزی است / رئیس هیئت مدیره: مردم نگران سپرده‌های خود نباشند

چند روزی است که سپرده گذاران خمامی مؤسسه اعتباری ثامن خواستار باز پس‌گیری سپرده‌های خود بوده و همچون بسیاری از نقاط کشور مقابل این موسسه تجمع می‌کنند.

یکشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ KHNA53913

چند روزی است که سپرده گذاران خمامی مؤسسه اعتباری ثامن خواستار باز پس‌گیری سپرده‌های خود بوده و همچون بسیاری از نقاط کشور مقابل این موسسه تجمع می‌کنند.

یک مقام آگاه در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه مؤسسه ثامن الائمه جزء موسسات مجاز نبوده و به همین دلیل بانک مرکزی نمی‌تواند پاسخگو باشد، گفت : هر چند در ‌این مدت اخبار تایید نشده‌ای نیز از احتمال ادغام تعاونی ثامن با مؤسسه مالی اعتباری کوثر به گوش می‌رسد، اما روابط عمومی مؤسسه اعتباری ثامن از سپرده گذاران خود خواسته تا در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با این مؤسسه تماس بگیرند. وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا بانک مرکزی سپرده‌ها را به مردم باز می‌گرداند یا خیر، افزود : مؤسسه ثامن الائمه جزء موسسات مجاز نبوده و یک موسسه غیر مجاز است، به همین دلیل بانک مرکزی نمی‌تواند پاسخگو باشد، بلکه سهامداران مؤسسه غیرمجاز ثامن الائمه باید پاسخگوی مردم باشند، زیرا منابعی که در بانک مرکزی وجود دارد متعلق به کل مردم ایران است، ضمن آنکه این مؤسسه هیچ مجوزی از بانک مرکزی دریافت نکرده بود.

این درحالی است که رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ثامن به مردم اطمینان داده بود که نگران سپرده‌های خود در این موسسه نباشند، زیرا هرگونه تصمیم در خصوص تغییر در ساختار آن با نظر بانک مرکزی انجام می‌شود. عیسی رضایی در گفتگو با ایرنا، افزود : توصیه من به سپرده گذاران حفظ آرامش است و هیچ جای نگرانی در تامین نقدینگی مورد نیاز مردم نیست. وی، تصریح کرد : نقدینگی مورد نیاز مردم تامین است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تمامی شعب ثامن در سراسر کشور فعال است، ولی با ازدحام جمعیت رو به رو است.

گفتنی است، تنها مؤسسات اعتباری توسعه، کاسپین، کوثر مرکزی و مؤسسه اعتباری نور و ملل دارای مجوز رسمی برای فعالیت از سوی بانک مرکزی هستند و سایر مؤسسات اعتباری غیر مجاز بوده و هیچ مجوزی از بانک مرکزی اخذ نکرده‌اند. این تجمعات در مناطق مختلف در حالی رخ می‌دهد که بانک مرکزی بارها در اطلاعیه‌های گوناگون به سپرده‌گذاران هشدار می‌دهد که پول خود را فقط در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ دارای مجوز، سرمایه‌گذاری کنند و گول تبلیغات موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز را نخورند.

به گزارش خمام‌نیوز، طبق شنیده‌ها برخی از شهروندان در برداشت وجه از حساب خود متوجه مسدود شدن حساب و بروز مشکل گردیده‌اند، که به نظر با بخشی از اظهارات مطرح شده مغایرت دارد.


موضوع : بانک‌ها
منبع : ایلنا / ایرنا / بانک ثامن
http://khna.ir/53913

دیدگاه شما چیست ؟!