خمام - همیشه شنیده‌ایم شهرداری بدهکار است / درآمد پایدار نداریم / در گذشته یک نفر دستور می‌داد / لزوم تبدیل بازارچه هفتگی به دائمی
سید الیاس هاشمی چوکامی :

همیشه شنیده‌ایم شهرداری بدهکار است / درآمد پایدار نداریم / در گذشته یک نفر دستور می‌داد / لزوم تبدیل بازارچه هفتگی به دائمی

به گفته‌ی داوطلب شورای اسلامی شهر خمام، به واسطه‌ی اختلافات تنها کسانی که ضرر می‌کنند مردم‌اند. ما آمده‌ایم برای مردم، آمده‌ایم تا تغییر به نفع مردم باشد، نه به ضرر آنها، که این امر در دشمنی به ثمر نمی‌رسد.

شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ KHNA53177

سید الیاس هاشمی چوکامی، متولد مهرماه ۱۳۶۸، تحصیلات خود را در رشته‌ی حقوق و در دانشگاه آزاد انزلی در مقطع کارشناسی گذرانده است. وی که در حال حاضر به عنوان داوطلب شورای اسلامی شهر خمام در دوره‌ی پنجم حضور یافته، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته‌ی حقوق جزا و جرم شناسی در دانشگاه بین‌الملل انزلی است و حدود ۱۰ سال در واحدهای مختلف شهرداری رشت اعم از معاونت عمرانی، معماری، شهرسازی، بهسازی، نوسازی، زیباسازی، خدمات شهری و سازمان‌های مختلف و متعدد فعالیت کرده است.
حضور به عنوان مشاور مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان، مشاور دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد، ایثارگران و جانبازان استان گیلان، مشاور کمیسیون فرهنگی و عمرانی شورای اسلامی شهر رشت در زمان ریاست فرهاد شوقی و عضویت در مجمع پزشک‌یاران هیئت پزشکی ‌ورزشی استان گیلان، ریاست کمیته ورزشی موسسه مردم‌نهاد سبز اندیش «گردشگری»، عضویت در هیئت اجرائی برگزار کننده هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری «تهران، سال ۲۰۱۷» با حضور ۴۰ کشور دنیا، عضویت به عنوان مشاور در مجمع گروه کاری تشکل‌های غیر دولتی توسعه‌ی گردشگری پایدار کشور و انتشار مقالات متعدد در زمینه‌ی مدیریت شهری، شهرسازی و خدمات شهری در هفته ‌نامه‌های متعدد و بولتن‌های خبری از جمله سوابق شغلی و فعالیت‌های الیاس هاشمی به شمار می‌رود.

الیاس هاشمی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه افرادی جوان و فعال در دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شهر خمام حضور داشته‌اند، به برقراری ارتباطی دوستانه با آنان اشاره کرد.
این داوطلب انتخابات شورای شهر خمام با اشاره به انتخاب شعار «جوانی، تحول و صداقت» در انتخابات پیش رو، گفت : جوان هستیم، تحول یعنی ایده‌هایی برای پیشرفت شهرمان دارم و هر شخصی اعم از دوست و آشنای نزدیک و دور اگر ارتباطی با بنده برقرار کرده باشد به موضوع صداقت بنده واقف است و در زمینه‌ی خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.
به گفته‌ی وی، وقتی به سن تکلیف رسیدم پدرم به من و برادرم گفت «هرکاری که می‌کنید مردم‌دار باشید»، پرسیدم «مردم‌داری یعنی چه ؟»، گفت «دل کسی را نرنجانید، سعی کنید تا جایی که دستتان می‌رسد دست‌گیری کنید و دستی را پس نزنید».

وی با بیان اینکه منشأ تمام مشکلات شهر خمام نداشتن درآمد پایدار است، افزود : در زمینه‌ی بحث ترافیک شهری بسیار ضعیف عمل شده و در خمام مدیریت کنترل ترافیک شهری را مغفول مانده است. مبحث ترافیک تنها ترافیک نیست، بلکه به صورت کلی حمل و نقل عمومی شهر را متشکل می‌شود. در این راستا خمام ضمن دارا بودن جمعیت بالا اتوبوس ندارد، و ما باید واحد تاکسی‌رانی شهرمان را ساماندهی کنیم.
به گفته‌ی وی، در بحث ورودی شهر خمام، اگر کسی وارد شهر خمام شود نمی‌تواند محدوده‌ی ورودی و خروجی شهر را تشخیص داده و تابلوی خوش‌آمدگویی وجود ندارد.

هاشمی با بیان اینکه در وهله‌ی اول باید بتوانیم درآمد پایدار را در شهرداری خمام به ثبت برسانیم، تصریح کرد : درآمد پایدار یعنی بتوانیم از محل آن به صورت ماهیانه حقوق پرسنل شهرداری، حقوق پاکبان‌ها، شرکت‌های خصوصی، پیمانکارها، پروژه‌هایی که در شهرداری انجام‌ می‌شود و … را پرداخت کنیم. یعنی از راه ساخت و ساز، از عوارض، از راه درآمد ملکی، از راه اجاره و … درآمدی پایدار داشته باشیم، که متاسفانه در شهر خمام نداریم ؛ چرا که همیشه شنیده‌ایم شهرداری خمام بدهکار است یا شخصی به شهرداری قرض داده و کمک مالی نموده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه‌ی فرهنگی، ورزشی و اجتماعی اقدام قابل توجهی صورت نپذیرفته، یادآور شد : در بحث ورزش که از اهمیت بالایی برخوردار است مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، تا جایی که استخر و باشگاه‌های ورزشی خمام در دست بخش خصوصی بوده و وضعیت مطلوبی ندارد، لذا این پرسش مطرح می‌شود که چگونه است که تربیت بدنی با همکاری شهرداری و شورای شهر اقدام به اجاره‌ی مکان‌های مذکور نکرده‌اند!
این داوطلب شورای شهر خمام با بیان اینکه میشد استخر شهر خمام را که شهرداری آن را ساخته به عنوان پیشنهاد پیمانکاری در آورده و به عنوان مثال مطرح می‌کردیم که ۵ سال این استخر را با شیک‌ترین و لوکس‌ترین امکانات بسازید، ۵ سال استفاده نموده و بعد آن را تحویل شهرداری دهد، گفت : شهرداری خمام اگر بتواند استخر و باشگاه‌های شهر را پس بگیرد، بدون شک می‌تواند نیروهایی را استخدام کرده و به صورت حداقلی برای ۳۰ جوان این شهر اشتغال‌زایی نماید.

هاشمی به مشکلات بازار هفتگی خمام اشاره نموده و افزود : یکشنبه‌بازار خمام وضعیت مناسبی نداشته و باید مکانی برای بازارچه‌ی دائمی شهر خمام تعبیه شود یا به نوعی این فضای باز ساماندهی شود. در این محوطه حتی شیر آب برای آشامیدن وجود ندارد، درب سرویس بهداشتی آن شکسته و شرایط بسیار نامناسبی دارد، که یعنی از ساده‌ترین امکانات محروم بوده و شهرداری خمام ضعیف عمل نموده است. حتی برای این محوطه پارکینگ در نظر گرفته نشده و اگر روز یکشنبه قصد عبور از مسیر میدان پرواز را داشته باشیم، مسیر به دلیل ترافیک بالا بسته است.
به گفته‌ی وی، از طرف دیگر میدان ولیعصر در کمربندی خمام از وضعیت نامطلوبی رنج می‌برد که در این خصوص با اداره‌ی راه و شهرسازی گفتگو کرده و طرح خوبی برای آن داریم، که احداث یک پل غیرهمسطح برای این میدان است.

الیاس هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد : فکر می‌کنم مردم در این دوره نیز از قشر جوان حمایت خواهند کرد، چرا که می‌بینند کسانی آمده‌اند که جاهل نیستند و جوانان دانا، تحصیلکرده و فهیمی وجود دارند.
این داوطلب حضور در دوره پنجم شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه اولین برنامه‌ی اینجانب بعد از حضور در شورا پیگیری برای ثبت جهانی یخ‌دربهشت خمام در سازمان یونسکو است، گفت : ثبت جهانی یخ‌دربهشت خمام امکانات، بودجه و گردشگر را با خود به همراه می‌آورد، خصوصاً که اسم خمام را گذاشته‌اند بهشت گیلان، زیرا یخ‌دربهشت خمام یک برند کشوری است و نظیر آن در جای دیگری نبوده است.
به گفته‌ی وی، حصیر متعلق به خمام است و حصیربافی در خمام رواج داشته، اما در حال حاضر محدود گردید و باید برای تهیه آن به اصفهان، تبریز، تهران و … برویم، در حالی که استعداد و فضای لازم را داریم و می‌خواهیم یک بازارچه‌ی دائمی بافت حصیر راه‌اندازی نماییم.

هاشمی با بیان اینکه ساماندهی ورودی شهر خمام از اولویت بالایی برخوردار است، تصریح کرد : دیگر اولویت ما طرحی است که ورودی شهر خمام شاخص‌تر شود و همچنین بتوانیم در زمینه‌ی آسفالت شهر خمام که از بزرگترین معضلات مردم است قدم‌های بزرگ برداریم. همچنین در زمینه زیباسازی شهر، ساماندهی، بهسازی، جدول بندی و پیاده‌راه تلاش کنیم، که در حال طراحی پیاده راهی برای داخل شهر خمام هستیم که هزینه‌ی مالی زیادی ندارد و در این طرح از ابتدای خیابان فرهنگ تا خیابان هاشمی سنگ‌فرش می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به مسئله‌ی گردشگری، به ایجاد هتل آپارتمان و کمپینگ اشاره کرده و آن را برای جذب گردشگر موثر دانست.

به گفته‌ی هاشمی، عملاً در مسندی نیستم که بخواهم در خصوص عملکرد دوستان خودم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر خمام نظری بدهم، اما به عنوان یک شهروند می‌گویم که شورای اول و دوم را ندیده و درک نکرده‌ام، ولی شورای سوم و چهارم را واکاوی کرده و آگاهی بسیاری یافتم. در ادوار گذشته تک‌محوری و فردگرایی بود و تنها یک نفر دستور می‌داد که این شیوه‌ی درستی نبود و شورا باید در حقیقت یک مجموعه باشد. در شورای شهر چهارم خوشبختانه افرادی ورود کردند که علیرغم اختلافاتی که وجود داشت از لحاظ تک محوری خارج شد و بسیار فعال‌تر بوده‌اند. البته مردم شهر خودشان می‌فهمند، همانطور که مردم شورای شهر چهارم را فهمیده و درک کرده‌اند، که باعث شد بتوانند نسبت به ادوار گذشته عملکرد خوبی داشته و به شخصه نیز در بعضی از زمینه‌ها از شورای شهر چهارم تشکر می‌کنم، چرا که خوب عمل کرده‌اند. همچنین این امیدواری وجود دارد که با موفقیت در انتخابات آتی بتوانیم در کنار دیگر دوستان، شورای پنجم را به گونه‌ای رقم بزنیم که باعث شادی و نشاط مردم خمام شود.

الیاس هاشمی با بیان اینکه در انتخابات شورای پنجم ۲۲ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند، افزود : به آنها رقیب نمی‌توان گفت، چرا که ما دوست داریم عرصه‌ی انتخابات را عرصه‌ی رفاقت کنیم. بنده در شهر خمام دوستان کمی داشتم، اما در این مدت که به عرصه‌ی انتخابات ورود کردم دوستان بسیار خوبی پیدا کرده و واقعاً خاک پای آنها هستم. باید وضعیت به گونه‌ای باشد که همه در شورای شهر سعی کنند با هم به یک اجماع نظر رسیده تا مردم و شهر خمام ضرر کنند، چون به واسطه‌ی اختلافات تنها کسانی که ضرر می‌کنند مردم‌اند. ما آمده‌ایم برای مردم، آمده‌ایم تا تغییر به نفع مردم باشد، نه به ضرر آنها، که این امر در دشمنی به ثمر نمی‌رسد.

این داوطلب با ابراز خرسندی از اینکه خمام مردمان فهیم و با درک بالا دارد، یادآور شد : رسانه‌ها در انتخابات ۲۹ اردیبهشت نقشی کلیدی ایفا می‌کنند، چرا که می‌توانند شفاف سازی کنند «من که هستم و برای چه آمده‌ام». این وظیفه‌ی رسانه است، چرا که رسانه یک بحث جمعی است و همه می‌توانند از اخبار توسط تلفن همراه یا کامپیوتر مطلع شده و استفاده ببرند.
وی با بیان اینکه ایجاد خمام‌نیوز اقدامی ارزشمند برای خمام بوده و به عنوان یک شهروند از آن رضایت دارم، یادآور شد : البته شاید علاوه بر آنکه منافع مالی به همراه نداشته، متضرر هم شده باشید، اما خوشبختانه رسانه خمام نیوز چهره‌ی بسیار خوبی در شهر خمام پیدا نموده و این نشان از فعالیت و زحمات شما دارد، که شاید همین زحمات شما در کنار سایر اتفاقات موجب رقم خوردن موضوعی همچون شهرستان شدن خمام باشد.

هاشمی با بیان اینکه به عنوان یک فرد، یک داوطلب یا یک عضو احتمالی شورا اگر تحمل و ظرفیت نقد را نداشته باشم نباید به عرصه‌ی انتخابات ورود کنم، ادامه داد : یک نفر در اتاقم را باز کند و بگوید اینجا را اشتباه کرده‌اید و من بگویم بفرما بیرون، این می‌شود حق الناس. اگر حق الناس را نفهمم، یعنی نقدپذیر نیستم. اگر مرتکب اشتباهی شده باشم و نقد را نپذیرم، بی‌دلیل به این عرصه ورود کرده و جای من اینجا نیست. ما باید ظرفیت و آستانه‌ی تحمل بالایی داشته و نقدها را بشنویم، چرا که تعریف و تمجید را همه بلدند! در این خصوص، آدم فیلسوف و والایی نیستم، اما دوستانی دارم که در صورت ناتوانی و عدم درک مسائل می‌توانم از آنها مشاوره گرفته و سپس پاسخگو باشم.

به گفته‌ی وی، فردی از من پرسید «آیا اصولگرایی ؟» گفتم «نه»، پرسید «اصلاح طلبی ؟» گفتم «نه» ؛ چرا که حضرت آقا فرمود : «بنده دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم ؛ من این تقسیم بندی را غلط می‌دانم». همه‌ی ما باید در خط رهبری و ولایت فقیه حرکت کنیم، چرا که خط قرمز داریم و آن ولی فقیه ما، حضرت آقاست. ایشان اگر بگویند چپ، چپ است و اگر بگویند راست، راست است و ما حرف ایشان را سرلوحه‌ی کار خودمان قرار داده‌ایم و انقلابی هستیم. درست است که امام خمینی (ره) را ندیده‌ایم و آنچنان که باید وی را درک نکرده‌ایم، ولی با اینحال امام را با عقلانیت خودمان درک کرده و از این بابت خوشحالیم که خداوند عقلی به ما داد بتوانیم راه درست را انتخاب کرده و آبروی پدر و مادرمان را حفظ کنیم تا شرمنده‌ی آنها نشوم.

سید الیاس هاشمی چوکامی در پایان با تاکید بر لزوم حضور همه‌ی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، خاطرنشان کرد : از مردم عزیز شهر خمام خواهشمندم با بصیرت کامل چه در بحث ریاست جمهوری و چه در بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا به کاندیدای مورد نظرشان رای داده و علاوه بر این خواهشمندم همه اقشار مردم، اعم از پیر، جوان، راست و چپ در انتخابات شرکت نموده تا دهان دشمنانی که منتظر فرصت هستند به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد گردد، بسته شود.


موضوع : انتخابات
http://khna.ir/53177

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1396/02/24 - 14:36 می‌نویسد :

    ا هم به یک اجماع نظر رسیده تا مردم و شهر خمام ضرر کنند،


رپرتاژ به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش یا خبر ارائه شود. آنچه مخاطبان رسانه‌ای می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول، خدمات یا اشخاص در ذهن آنها است.