خمام - پارک مادر افتتاح شد / گزارش تفصیلی
ویژه
به دستان مادر شهید صادقی ؛

پارک مادر افتتاح شد / گزارش تفصیلی

پارک مادر عصر پنجشنبه در زمینی واقع در جنب استخر شنای شهرداری خمام به دستان مادر شهید محمود صادقی افتتاح شد.

جمعه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۳:۰۲ KHNA52519

پارک مادر عصر پنجشنبه در زمینی واقع در جنب استخر شنای شهرداری خمام به دستان مادر شهید محمود صادقی افتتاح شد.

اندکی خیانت نکردیم / تهمت‌های مختلفی زدند

سیدمجتبی حسینی‌نسب عصر پنجشنبه در جریان مراسم افتتاح پارک مادر، مادران را حلقه‌ی اتصال به بهشت خطاب نموده و گفت : چهار سال پیش آمدیم و شور جوانی خودمان را با شعوری که حاصل چندین سال تجربه و فعالیت علمی‌ بود گره زدیم، چرا که فکر کردیم حلقه مفقوده شهر عنصری به عنوان جوانی است و شهرمان عنصری فعال و پر انرژی می‌خواهد.
وی با بیان اینکه جلیل غیاثی و اسماعیل احمدنیا همواره کنار من بودند، افزود : با یکدیگر فعالیت را شروع کرده و علیرغم همه مشکلات و بداخلاقی‌هایی که بر ما روا شد، به فعالیتمان ادامه دادیم.
سخنگوی شورای شهر خمام با اشاره به دست گذاشتن بر کتاب خدا و قسم یاد کردن در مراسم تحلیف، ادامه داد : اندکی خیانت نکردیم. از ورودی شهر خمام و فضای سبز و نورپردازی پل غیرهمسطح تا تابلوی شهدای شهر که تصویر ۳۳ شهید شهر را در خود جای داده، بعد از گذشت سا‌لهای سال توانستیم محقق گردید. میدان پرواز، تعریض خیابان اصلی، رفیوژ خیابان اصلی و همچنین آسفالت شدن خیابان اصلی، خیابان سعادت، آسفالت خیابان بوعلی بعد از ۲۷ سال و آغاز عملیات اجرایی میدان خروجی شهر خمام «به سمت انزلی» از دیگر فعالیت‌های ما در ۴ سال اخیر است.

۵۰۰ میلیون تومان از هزینه‌ی استخر توسط شورای چهارم پرداخت شد

به گفته‌ی حسینی‌نسب، ما در مسیر کریدور شمال جنوب هستیم، جاده‌ی شمال به جنوب توسط خمام وصل می‌گردد و محل گذر جاده ابریشم بوده است. خمام جای پای مردان بزرگی همچون میرزای جنگلی و محمدعلی گیلک خمامی است، اما حتی از یک ست نجات برخوردار نبوده، به نحوی که در تصادفات پیش آمده آتش‌نشانان ما با رجوع به محل حادثه ناسزا می‌شنیدند.
این مسئول با بیان اینکه برای دریافت امتیازات مختلف گردن خود را کج کرده و برای دفاع از حقوق مردم سر خود را راست کرده و از مجموعه‌ی کثیری از مردم دفاع نمودیم، یادآور شد : اینها در شرایطی اتفاق افتاد که شهرداری خمام در طول ۴ سال اخیر بدترین وضعیت مالی تاریخ خود را سپری کرد. درآمد پایدار نداریم و درآمدمان حاصل از بحث تراکم و پول‌هایی است که در خصوص ساختمان‌هایی که ساخته میشوند دریافت می‌گردد.
وی با بیان اینکه بازار ساخت مسکن به پایین‌ترین حد خود رسیده، اما با توجه به درآمد پایین شهرداری کارهای بزرگی صورت پذیرفته، گفت : بر اساس اسناد ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه‌ی استخر شهرداری خمام توسط شورای چهارم پرداخت شده است.
به گفته‌ی سخنگوی شورای شهر خمام، ما اخلاق را نباختیم و به کسی توهین نمی‌کنیم. اعتقادمان بر این است که سیاستی که اخلاق پشت آن نباشد شاید در یک مقطع زمانی خاص جواب بدهد، اما بعد از آن در سراشیبی سقوط و انزوا قرار خواهد گرفت.
حسینی‌نسب با گلایه از برخی تهمت‌ها، ادامه داد : خیلی‌ها پشت سر ما ترمز قرار داده و تهمت‌های مختلفی زدند. ما نیز انسان هستیم و گاهی اوقات ناراحت می‎شویم، اما به تعبیر مقام معظم رهبری «هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست» و ما به حضرت زینب (س) توسل کرده‌ایم.
این مسئول ضمن تقدیر از کارمندان شهرداری، آتش‌نشانان و پاکبانان، شهردار خمام را مرد اخلاق و عملکرد وی را بی‎نظیر تلقی نموده و یادآور شد : مردم به ما در این ۴ سال انرژی دادند و باید بتوانیم با هم به جنگ مشکلات برویم.
به گفته‌ی وی، ۲۹ اردیبهشت، روز انتخابات و نمایانگر دموکراسی و مردم سالاری دینی، بر خلاف بسیاری از دموکراسی‌های ریاکار و عوام فریب جهان است، که فارغ از هر نتیجه در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رای رفته و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهیم زد.

از ۲ پیمانکار بهره گرفته شد / طراحی سردرب ورودی و زیباسازی دیوار پارک در دستور کار قرار دارد

شهردار خمام در جریان مراسم افتتاح پارک مادر ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم، ایجاد فضای سبز و پارک‌ها را از وظایف بزرگ شهرداری‌ها قلمداد کرده و عنوان کرد : بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ جمعیت شهر خمام حدودً ۱۷۱۰۶ نفر بوده، اما قطعاً در آمار سال ۱۳۹۵ این رقم به بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت خواهد رسید.
علیرضا پورهادی با بیان اینکه هرچه در خصوص فضای سبز و پارک‌ها کار کنیم کم کار کرده‌ایم، افزود : زیر پل غیر همسطح فضای بی روحی وجود داشت که فضای سبزی ایجاد کرده و برجک نوری نصب نمودیم، نماد خم که نماد شهر خمام است تعبیه گردید و فضا از حالت بی روح سابق خارج گردید.
وی با بیان اینکه فاز اول پارک کشاورز نیز شامل نمازخانه، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و چراغ‌های پارکی اجرایی گردیده، از آغاز فازهای بعدی در آینده‌ی نزدیک خبر داد و یادآور شد : تلاش می‌کنیم از ۱۳ هزار متر مربع زمینی که در اختیار ماست نهایت استفاده را ببریم.
این مسئول با اشاره به اینکه پارک مادر در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع در کنار استخر شنای شهرداری خمام تعبیه شده، به بهره‌گیری از ۲ پیمانکار اشاره نموده و تصریح کرد : برای اجرا، بحث شن‌ریزی، زیرسازی و بخشی از محوطه سازی با پیمانکاری قرارداد بسته شد که به دلیل بروز مشکل برای پیمانکار، مجبور به انعقاد قرارداد با پیمانکار دیگری شدیم.
وی با بیان اینکه بر اساس صورت وضعیت حدود ۱۵۰ میلیون تومان مورد تایید قرار گرفت و به پیمانکار اول پرداخت شد، به انجام محوطه سازی، تکمیل سرویس بهداشتی، ساخت دفتر نگهبانی و … اشاره کرد و گفت : صورت وضعیت اولیه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان پرداخت شده و صورت وضعیت دوم هنوز در حال بررسی می‌باشد.
به گفته‌ی پورهادی، در خصوص وسایل بازی، کف پوش، چراغ‌های پارکی، نیمکت و سطل‌های زباله سعی گردید از کارخانه تولید کننده‌ی آن این وسایل را خریداری نماییم، که طی بررسی‌هایی انجام شده از کیفیت بالا و هزینه مناسب برخوردار بود و در مجموع هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در بر داشت که بخشی از آن پرداخت شده است.
شهردار خمام همچنین به حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه برای فضای سبز متشکل از خاک باغچه‌ای، گل و درختچه اشاره کرد و یادآور شد : طراحی سردرب ورودی متناسب با نام پارک که ان‌شاالله باید تندیس مادر باشد و همچنین زیباسازی و نقاشی دیوار پارک از جمله برنامه‌های بعدی برای پارک مادر است.

متهم کردن برخی از افراد به بداخلاقی / برخی به مردم پشت کردند

اسماعیل احمدنیا عصر پنجشنبه در جریان سخنان خود در مراسم افتتاح پارک مادر به صدور هزاران پروانه ساختمان سازی در ۶ سال قبل از آغاز دوره‌ی چهارم شورا اشاره کرد و گفت : این آمار در ۴ سال اخیر کمتر از ۲۰۰ مورد بوده است.
این مسئول به فرصت طلبی برخی از افراد اشاره نموده و افزود : اینان می‌خواهند در آرای [!] …
وی با بیان اینکه این دسته از افراد برای سرمایه اندوزی دست به چنین کارهایی خواهند زد، تصریح کرد : مردم باید هوشیار باشند.
ریاست شورای شهر خمام با تقدیر از خدمات پرسنل شهرداری و همچنین شهردار خمام در ۴ سال اخیر، عنوان کرد : اگر برخی حضور نداشتند، ایشان هم به عنوان یک شورا بودند و هم به عنوان یک شهردار، که مشکلات مردم را حس نموده و پیگیری می‌کرد.
این مسئول با بیان اینکه باید حرفی که حقیقت دارد را به زبان آورد، افزود : بعضی از دوستان ما بد اخلاقی کردند. انتظار داشتیم بعضی از عزیزان به مردم پشت نکنند، اما ۳ سال حتی یکبار در جلسات ارائه گزارش عملکرد شرکت نکرده و احترام به قدوم مردان و زنان این بخش نگذاشتند.
این عضو شورای شهر خمام با ابزار امیدواری از اینکه نمایندگانی که در آینده انتخاب می‌شوند بیش از پیش کار نموده و چندین برابر احساس مسئولیت نمایند، خاطرنشان کرد : بستر شهرستان شدن برای این بخش مهیا است، اما دولت روحانی هیچ بخشی را تا به امروز به عنوان شهرستان اعلام نکرده، هرچند حق ما شهرستان بودن است.
به گفته‌ی وی، با زمینه‌سازی برای اشتغال باید بتوانیم هرساله ۵۰ الی ۱۰۰ جوان را به اشتغال بگیریم.

لیاقت مردم خمام بیشتر از اینهاست / اجازه نداده‌ایم حقوق شما در مسیر نادرست هزینه شود

جلیل غیاثی در مراسم افتتاح پارک مادر، نام مادر و پدر را بعد از نام خداوند از زیباترین و مبارک‌ترین نام‌ها برشمرد و گفت : گفتنی‌ها در خصوص چگونگی احداث پارک مادر گفته شده، اما موضوعی که ناگفته مانده این است که زمین پارک مادر توسط رحیم خوش‌اندوخته اهدا گردیده بود.
نائب رئیس شورای شهر خمام با بیان اینکه از همه عزیزانی که تلاش کردند تا این پارک تهیه شده و به مردم خمام هدیه گردد، افزود : لیاقت مردم خمام بسیار بیشتر از اینهاست و انتظار داریم فارغ از اینکه چه کسانی در انتخابات آینده به عنوان نمایندگان شما برگزیده شوند، کارهای بزرگتری صورت پذیرفته، به نوعی که بتواند روح و وجودشان را اقناع نماید.
وی با تاکید بر اینکه فارغ از نتیجه‌ی انتخابات آتی امیدواریم نمایندگی در شورای شهر خمام داشته باشیم که از لحظه ورود تا خروجشان بر عهدی که با مردم می‌بندند پایبند باشند، تصریح کرد : نمی‌گویم صد در صد از تصمیمات ما درست بوده، چرا که ما نیز انسان هستیم و ممکن است خطا و اشتباه داشته یا دلی را شکسته باشیم، اما عهدمان را با مردم نشکسته و اجازه نداده‌ایم حقوق شما در مسیر نادرست هزینه شود.

به گزارش خمام‌نیوز، در این جشن که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری خمام با همکاری گروه هنری دایره شادی و با هنرنمایی محمد هندی، جواد ذهنی، مجتبی دهقان و مهدی بلندپور، مجری‌گری سعید ترکاشوند، اجرای موسیقی زنده توسط رشید زیبانگار و صابر ستوده و نوازندگی مهران نیک‌روش برگزار شد، رخشانه اصغری «خاله باران» به اجرای برنامه برای کودکان حاضر در مراسم افتتاحیه پارک مادر پرداخت.


۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1396/02/10 - 09:40 می‌نویسد :

    دست شورا درد نکنه [!] که به این فکرها نیست حداقل شورا انجام بده راستی همین شورا فقط چیزهایی که درستو اباد کرد رومیگه یکمی هم بد نیست در مورد ویرانه های خمام هم بگه و فکری بحالش کنه بطور مثال اسفالت خیابان فرهنگ و غیره در کل دست شورا درد نکنه [!] ما که به فکر شهر نیست تمام کارهاش رو نصفه و نیمه انجام داد