خمام - همه وجوهات دریافتی برای نیازمندان خمام هزینه می‌شود / ۳ درصد از جمعیت بخش خمام تحت پوشش کمیته امداد است
رئیس کمیته امداد خمام مطرح کرد :

همه وجوهات دریافتی برای نیازمندان خمام هزینه می‌شود / ۳ درصد از جمعیت بخش خمام تحت پوشش کمیته امداد است

علی جمشیدی با بیان اینکه ممکن است به اشتباه در اذهان عمومی این دیدگاه وجود داشته باشد که مبالغ دریافتی از کمک‌های مردمی در بخش خمام هزینه نمی‌شوند، افزود : حتی یک ریال از وجوهات دریافتی به خارج از این‌بخش داده نشده و همه‌ی این مبالغ صرف نیازمندان بخش خمام می‌گردد.

یکشنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰:۱۲ KHNA51093

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمام با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ نوع خدمات مختلف با سرفصل‌های فرهنگی، عمرانی، درمانی، معیشتی، مشاوره و … در کمیته امداد ارائه می‌گردد، عنوان کرد : بخش خمام به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مردمی و مددجویی در سال ۱۳۹۵ به اداره‌ای مستقل تبدیل شده و سرفصل‌های خدماتی مذکور همانند شهرستان رشت و شهرستان‌های دیگر در بخش خمام ارائه می‌گردد.
علی جمشیدی در گفتگو با خمام‌نیوز، ادامه داد : نگاه توانمندسازی مددجویان در کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) وجود داشته و وام‌های بدون بهره با نظارت صفر تا صد توسط این اداره ارائه می‌گردد.

حدود ۳ درصد از جمعیت بخش خمام تحت پوشش کمیته امداد است

این مسئول با بیان اینکه نزدیکی به شهرستان‌های رشت و انزلی و همچنین منطقه‌ی آزاد انزلی به ایجاد تغییرات آماری در تعداد مددجوها منجر گردیده، افزود : تقریباً ۳ درصد از جمعیت بخش خمام تحت پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) هستند.
وی با اشاره به اینکه باید سه قوه و همه‌ی سازمان‌ها دست به دست هم داده تا شاهد کاهش آمار فقر در کشور باشیم، تصریح کرد : بعد از مستقل شدن اداره‌ی کمیته امداد خمام برنامه‌ی خاصی در همه روستاهای این بخش در نظر گرفته شده تا افراد تحت پوشش این اداره به تفکیک هر روستا مشخص شده و این جزئیات به صورت محرمانه نزد ما وجود دارد.
علی جمشیدی به آمادگی برای تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند واقعی در کمیته امداد خمام اشاره کرده و یادآور شد : نیازمندان در کمیته امداد تنها اشخاص تحت پوشش این اداره نبوده و اگر مشخص شود شخصی حتی به صورت مقطعی با مشکل مواجه بوده یا نیازمند است، اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت می‌پذیرد.
به گفته‌ی وی، روزهای یکشنبه و سه شنبه ملاقات عمومی با نیازمندان و مددجویان بوده و در سایر روزهای هفته از روستاها بازدید میدانی صورت گرفته، نشست‌هایی با افراد معتمد، شوراها و دهیاران برگزار گردیده و اگر به عینه مشاهده گردد که فرد یا افرادی از نظر وضعیت معیشتی در شرایط خوبی نیستند، این توانمندی وجود دارد که ضمن حفظ کرامت اشخاص، همه نیازمندان واقعی را تحت پوشش قرار دهیم.

همه وجوهات دریافتی برای نیازمندان بخش خمام هزینه می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمام با اشاره به برگزاری طرح‌های ملی و بومی-محلی در اعیاد و مناسبت‌های مختلف، گفت : گیلان از لحاظ داشتن افراد خیر از رتبه‌ی خوبی برخوردار است،‌ اما مبالغ دریافتی تنها ۴۰ درصد از مشکلات را برطرف کرده و لازم است همه آحاد مردم و خیرین در این خصوص ورود نماید.
این مسئول با تاکید به لزوم تشکیل مجمع خیرین بخش خمام در سال آتی، به شناسایی تشکل‌های اصناف همچون صنف هنرمندان،‌ بازاریان، کارمندان و … اشاره کرده و یادآور شد : این اصناف به همراه زیر مجموعه‌های خود اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی می‌کنند که در بین نیازمندان به صورت محرمانه توزیع می‌گردد. 
جمشیدی با بیان اینکه ممکن است به اشتباه در اذهان عمومی این دیدگاه وجود داشته باشد که مبالغ دریافتی از کمک‌های مردمی در بخش خمام هزینه نمی‌شوند، افزود : حتی یک ریال از وجوهات دریافتی به خارج از این‌بخش داده نشده و همه‌ی این مبالغ صرف نیازمندان بخش خمام می‌گردد.
به گفته‌ی وی، حقوق کارمندان و هزینه‌های جاری این اداره و همچنین حق‌الزحمه همکارانی که در جمع آوری صدقات مشارکت می‌کنند از منابع همان وجوهات دریافتی پرداخت نمی‌گردد.
علی جشمیدی ضمن بیان اینکه نگاه ویژه‌ای نسبت به مددجویان کمیته امداد در سال آتی وجود خواهد داشت، تصریح کرد : حقوق مددجویان کمیته امداد در سال ۹۶ افزایش می‌یابد.

بیمه شدن واحدهای مسکونی و تجاری مددجویان کمیته امداد

این مسئول با بیان اینکه در کمیته امداد پالایش صورت می‌پذیرد، اما به معنی حذف افراد نیازمند نیست، اذعان داشت : این به معنای شناسایی دقیق‌تر افراد نیازمند است ؛ مثلاً افرادی هستند که توانایی ایجاد شغل و حرفه‌آموزی دارند و کمیته امداد توان سرمایه گذاری و اعطای وام به آنها را دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمام با اشاره به اینکه افرادی هستند که اگر مسکن آنها تهیه شود دیگر نیازی به دریافت حقوق از این اداره ندارد، تصریح کرد : تا به امروز بالغ بر ۷۵ مسکن مددجویان در بخش خمام آماده شده که این آمار به تعداد مسکن مددجویان ساخته شده توسط کمیته امداد اردبیل است.
علی جمشیدی در ادامه به بیمه شدن تمامی مسکن و کسب و کار مددجویان برای اولین سال اشاره کرد و گفت : واحدهای تجاری و مسکونی مددجویان کمیته امداد بیمه‌ی آتش سوزی و برف شده و در برف اخیر مشکلی برای مددجویان این کمیته وجود نداشته است.
به گفته‌ی وی، در کمیته امداد امام خمینی (ره) مشکلی از بابت ایجاد اشتغال برای مددجویان وجود نداشته و اعتبارات آن از منابع دولتی تامین می‌گردد.

خبرهای خمام‌نیوز بازتاب خوبی در سطح بخش خمام دارد

علی جمشیدی با بیان اینکه برنامه‌ی شب‌های میهمانی خدا در اولین ماه از ورود اینجانب به بخش خمام و انتصاب به عنوان رئیس اداره کمیته امداد این‌بخش در ماه مبارک رمضان اجرا گردید، خاطرنشان کرد : این برنامه، برنامه‌ای بسیار خوب و تاثیرگذار ضمن حفظ کرامت اشخاص بود و کمک‌های شایانی به کودکان نیازمند بخش خمام صورت پذیرفت.
رئیس کمیته امداد خمام ضمن ابراز امیدواری از شکل گیری تجمعات خیریه با شمایل و اهداف مشابه میهمانی خدا، گفت : ویدئوهای این برنامه نیز تاثیرگذار بود و در پایان برنامه یک نسخه از ‌آن‌را برای مدیرکل ارسال کردیم، که مورد استقبال قرار گرفت.

این مسئول در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های خمام‌نیوز برای پوشش اخبار و رویدادهای بخش خمام، اذعان داشت : خمام نیوز ضمن برخورداری از نیروهای جوان و خوش‌فکر با انتشار اخبار صادقانه و به‌روز مورد توجه مردم این‌بخش قرار گرفته و اخبار آن بازتاب خوبی در سطح بخش خمام دارد.


موضوع : کمیته امداد
http://khna.ir/51093

دیدگاه شما چیست ؟!