خمام - نمایشگاه نقاشی‌های هنرمند ژاپنی در گورابجیر صحرا برگزار شد
ویژه
۴۶ اثر رنگ روغن، آبرنگ و سفال ؛

نمایشگاه نقاشی‌های هنرمند ژاپنی در گورابجیر صحرا برگزار شد

۴۶ اثر نقاشی رنگ روغن، آبرنگ و سفال در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شد.

شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ KHNA50466

نمایشگاه نقاشی‌های چیبا میاموتو «هنرمند ژاپنی» تحت عنوان «دنیای چیبا» عصر جمعه در گالری کوچه باغ واقع در روستای گورابجیر صحرا به کار خود پایان داد.

چیبا میاموتو در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز با بیان اینکه ۴۶ اثر نقاشی رنگ روغن، آبرنگ و سفال در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شد، عنوان کرد : از استقبال مردم از نمایشگاه راضی بوده و خوشبختانه گیلان هنرمندان زیادی دارد که از نظرات آنها بهره‌مند شده و برای من ارزشمند بوده است.
این هنرمند ژاپنی که به زبان شیرین فارسی سخن می‌گفت با بیان اینکه طبیعت گیلان موضوع اصلی نقاشی‌های من بود و طبیعت استان ذوق هنری را در من افزایش داد، افزود : حدود ۷ سال به خاطر کار همسرم در گیلان زندگی کرده و دوستان خوبی در این استان دارم، که به من محبت داشته‌اند ؛ و به نوعی گیلانی شده‌ام.
به گفته‌ی وی، در این مدت به غذاهای گیلانی علاقه‌مند شده و میرزا قاسمی، باقلا قاتق و فسنجان ترش درست کرده و حتی در سفر خود به ژاپن کاکای کدو درست کرده و از دوستانم پذیرایی کرده‌ام.

به گزارش خمام‌نیوز، میاموتو تاکنون حدود ۱۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و ژاپن برگزار کرده که نمایشگاه انفرادی در هتل استقلال تهران در سال ۱۹۷۷ و برگزاری نمایشگاه گروهی بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۵ در موزه فرهنگ و هنر کیوتو از مهم‌ترین نمایشگاه‌های این هنرمند به شمار می‌رود.
نمایشگاه «دنیای چیبا» از ۱۳ تا ۲۰ اسفندماه در گالری کوچه باغ واقع در گورابجیر صحرا میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی بوده که بخشی از آثار این نمایشگاه با استفاده از تکنیک‌های «سومیا» که تکنیکی ویژه و رایج میان نقاش‌های ژاپنی به‌شمار می‌رود، خلق گردیده بود.

محمدرضا شفیعی کدکنی «نویسنده و شاعر» در استیتمنت این نمایشگاه، نوشته است : «همیشه نسبت به سرزمین ژاپن و هنر ژاپن شیفتگی داشته‌ام و در میان هنرهای این قوم سربلندِ فروتن بیش از همه عاشق نقاشی ژاپن بوده‌ام، بی آن‌که اطلاعی فنی و کارشناسانه نسبت به نقاشی و بخصوص نقاشی ژاپنی داشته باشم.
پشت جلد مجموعه‌های شعرهای من، همه با نقاشی ژاپنی آراسته شده است و هر وقت ناشر خواسته آن را عوض کند موافقت نکرده‌ام. حس طبیعت‌گرایی و طبیعت‌دوستی که ویژگی شعر من است، و قولی است که جملگی بر آنند، مرا به نقاشی ژاپنی همیشه پیوند داده است.
چند سال قبل که چند تابلو از کارهای خانم چیبا را دیدم از ایشان خواستار شدم که اسلایدی از آن‌ها به من مرحمت کنند تا برای مجموعه‌های شعری آینده‌ام از آن‌ها استفاده کنم. جز این که بگویم مسحور لطافت هنر نقاشی ژاپن هستم و در کارهای خانم چیبا – که سرشار از عناصر طبیعت ایرانی با چشم‌انداز ژاپنی است – یک ویژگی خاصی را احساس می‌کنم که در دیگر آثار نقاشان ژاپنی آن را ندیده‌ام.
امیدوارم صاحبنظران حوزه هنر نقاشی مرا در این داوری که دارم به باد انتقاد نگیرند و اجازه دهند که یک هنرنشناس هم حق داشته باشد که احساس خود را درباره مجموعه از آثار هنری با بیانی غیرفنی عرضه کند.»

گفتنی‌است، در اختتامیه‌ی این نمایشگاه به اجرای موسیقی سنتی به صورت زنده پرداخته شد.


موضوع : گزارش تصویری، نقاشی، نمایشگاه
http://khna.ir/50466

دیدگاه شما چیست ؟!