خمام - برگزاری اولین گردهمایی مشترک رئیس و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای خمام

برگزاری اولین گردهمایی مشترک رئیس و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای خمام

اولین گردهمایی مشترک رئیس و اعضای چهارمین دوره از شوراهای اسلامی روستاهای بخش خمام صبح امروز در کانون شهید حق‌شناس برگزار گردید.

سه شنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶ KHNA4952

اولین گردهمایی مشترک رئیس و اعضای چهارمین دوره از شوراهای اسلامی روستاهای بخش خمام صبح امروز با حضور سید ولی‌الله عظمتی (فرماندار رشت)، حسین ذاکر استقامتی (بخشدار خمام)، حسن تامینی (نماینده‌ی مردم در مجلس)، سید عیسی مهدوی (مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری)، حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان و جمعی از اعضای شورای روستاهای بخش خمام و مسئولین، در سالن اجتماعات کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار گردید.

DSCF8264سید ولی‌الله عظمتی ضمن تبريک و آرزوي سلامتي و موفقیت براي شوراها در شروع کار، عرض خدا قوت به شوراهاي قبلي، آنهايي که مجدداً راي آورده و اعتماد مردم را جلب نموده‌اند و خسته نباشيد براي کساني که در انتخابات شرکت نموده و راي نياورده‌اند، همزمانی شروع کار شوراها با دهه‌ی کرامت را به فال نیک گرفته و به بیان نکاتی در مورد شوراها پرداخت : براي کساني که به مردم خدمت می‌کنند این یک سعادت است و بايد مسائلي که انجام شده و انجام نشده را شناسايي کرده و در حد توان خود خدمت کنند. شوراها نماينده‌ی بي‌واسطه‌ی مردم در چارچوب نظام مقدس جمهوري اسلامي، در خانواده‌ی حاکميت و قوه‌ی مجريه هستند و مسئوليت‌هاي زيادي همچون اجرا و پيگيري بر دوش آنها است که می‌بایست با برنامه‌ريزي به وظايف خود انجام دهند و با موفقيت به پايان رسانند. فرماندار رشت افزود : امروز روز اول کار شما است ؛ زمان به سرعت در حال حرکت است و بايد به برنامه‌هاي آينده فکر کرد. روستاهاي ما بايد مداوم در حال تغيير و تحول باشند و بايد هرسال پيشرفت و آباداني روستاها را شاهد باشيم. مردم بايد به شما کمک کنند، همانطور که شما کارهاي آنان را پيگير هستيد ؛ شما نماينده‌ی تمام مردم روستا هستيد و بايد از افکار آنها نيز استفاده کنيد ؛ اعتماد مردم بزرگترين سرمايه‌ی شماست. وی خاطرنشان کرد : اعضاي شورا و مردم باید منسجم بوده و تفرقه وجود نداشته باشد. اگر هر کس کار خودش را انجام دهد، دیگر شورا معنا نخواهد داشت، بنابراین همدلي و خرد جمعي امري مهم است و ريشه در دین و سیره‌ی ائمه معصومين دارد، در اين صورت است که ميتوانيد اعتماد مردم را بدست آورده و موفق باشيد. وی در پایان من بیان اینکه تصميمات بايد منطقي بوده و عجولانه گرفته نشود، افزود : می‌بایست از دهيار حمايت کرده و نقاط ضعف آن را بپوشانيد. همچنین باید بتوانیم با برگزاري جلسات و پيگيرهاي مناسب موفقيت‌هاي زيادي بدست آوريم و حداکثر استفاده را ببريم.

DSCF8306دکتر حسن تامینی، نماینده‌ی مردم در مجلس ضمن تاکید بر اهمیت و مهم دانستن وظیفه‌ای که بر دوش شوراها قرار دارد عنوان کرد : شرمسارم و از همه‌ی شما عذرخواهي ميکنم براي تعهداتي که تا به حال انجام نشده، و بعضي از آنها توجيه‌پذير نیستند. وی با توصیه به همدلی و با هم بودن برای مقابله با مشکلات افزود : اگر ما به سمت چيزي نرويم، چيزي به سمت ما نمي‌آيد. براي شروع به کار بايد يک همکاري و هماهنگی بين ادارات، سازمان‌ها، مديران و افراد باشد و اگر این‌چنین نشود، مردم از شما ناراضي خواهند بود. وی خاطرنشان کرد : طی صحبتی که با بخشدار خمام که شخصی فعال هستند انجام شد، پیشنهاد گردید که ماهی یک یا دو دفعه از نمایندگان شهرستان رشت برای پیگیری امور خمام دعوت شود ؛ يک نمايده در قبال مردم تعهد دارد و بايد در جلسات حضور پيدا کند و شما هم بايد برنامه ريزي داشته و برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلندمدت خود را داشته، روي آنها کار کنيم و به تحقق برسانيم. ما در بحث تحريم‌ها مشکلات زیادی داريم، کشورهاي ديگر ميدانند که ايران کشوري قوي بوده و نمي‌توانند در جنگ نظامي با ما بصورت رودررو اقدام کنند، بنابراین به تحريم‌ها روي آورده‌‎اند که مي‌بينيم جوانان ما بيکار در خانه نشسته‌اند. نظام ما داراي صاحب است، همدلي وجود دارد، اين همه شهيد داده شده و در انتخابات نيز اين امر ديده ميشود. وی همچنین در خصوص جلسه‌ای که با محمدباقر نوبخت برگزار نموده، گفت: در خصوص راه اندازی راه‌آهن گیلان قول‌ مساعد داده شد که تا اسفندماه افتتاح گردد، که اگر تحقق پيدا کند موقعيت خوبي براي استان گيلان فراهم کرده و گيلان از اين بن‌بست رهایی خواهد یافت. گيلان استاني است که فرصت پيشرفت و ترقي را دارد، اما به فراموشی سپرده شده ؛ اين شرايط موقعيتي است تا استان گيلان به جايگاه اصلی خود برسد.

DSCF8311سید عیسی مهدوی، مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری ضمن عنوان اینکه گیلان استانی روستایی-شهری است، عنوان کرد : سطح زيادي از جمعيت ما خوشبختانه در روستا زندگي مي‌کنند و ما با توکل به خدا و برنامه‌ريزي بايد اين تعداد را بيشتر کنيم و تلاش شما در اين امر نقش زیادی دارد ؛ البته دور، ولي دست يافتني است. وی افزود : اینکه شما در مسیر خدمتگذاري‌ گام برمی‌دارید سختي زيادي می‌طلبد، اما شيرين بوده و توفيقی‌است که خداوند به شما تقدیم کرده است. اشخاصی که تازه وارد اين عرصه شده‌اند می‌بایست از اشخاص با تجربه استفاده کرده، مشورت گرفته و هم فکري نمایند. مهدوی خاطرنشان کرد : اختلاف سليقه خوب است، به شرطي که اختلافات در بحث مشورت منجر به يک فکر پيش‌رونده و سازنده گردد. بايد همدل باشيم ؛ شما همه منتخب مردم هستيد و بايد به فکر مردم باشيد و اين باعث حل مشکلات ميشود. وی افزود : با توجه به شرح وظايف اصلي که شناخت نارسايي‌هاي مردم در روستا است و ارائه راهکار که يعني برنامه داشته باشيم، ما امروز شروع به کار کرديم و بايد با برنامه شروع کنيم و اگر برنامه نباشد کار بسيار سخت خواهد بود. مهمترين خصلت یک دهيار توانمندی او است که بتواند کار انجام دهد. می‌بایست در انتخاب دهيار دقت کرده و معيار توانمندي دهيار را در نظر گرفته و اگر ضعفي دارد با کمک هم آن را برطرف کرده و اگر قصد تعويض دهيار را داريم از روي معيارها باشد ؛ به عنوان مثال سطح نارضايتي مردم بالا رفته باشد يا با مسئولين رابطه خوبي نداشته باشد، که می‌بایست دهيار را در چارچوب برنامه‌اي که ريخته شده مورد ارزیابی قرار داد.


موضوع : شورای بخش
تصویر : سیروس رنجبر
http://khna.ir/4952

۲ دیدگاه

  • مهندس نوروزی در مورخ 1392/06/26 - 00:30 می‌نویسد :

    با سلام . بی مقدمه عرض کنم که دوستان در جریان باشند از آنجایی که هر 44 روستای خمام رو از نزدیک به خاطر شغلم با شوراها و دهیارانشون در تماس هستم در حال حاضر کدورت ها ی قبلی سر باز کرده و چندین دهیار کار کشته و دوره دیده در حال مبارزه برای بودن و یا نبودن هستند …

  • مهرداد نوروزی دافچاهی در مورخ 1392/06/26 - 12:00 می‌نویسد :

    salam aghaye norozi ey kash shoraha dg b mardom khianat nakonand va behtarin shakhs va zobde sakene rosta ra b dehyar ghabol konand amma labi bazi va ashna bazi vojod dare va nmishavad enkar kard in masale ra.b omid pishraft rostahaye khomam