خمام - فینال مسابقات کشتی گیله‌مردی به شب دوم کشیده شد

فینال مسابقات کشتی گیله‌مردی به شب دوم کشیده شد

فینال مسابقات کشتی گیله‌مردی یادواره‌ی شهدای بخش خمام که با حضور پرشور صدها تن تماشاچی همراه بود به شب دوم کشیده شد …

جمعه، ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۲:۰۶ KHNA4625

فینال مسابقات کشتی گیله‌مردی یادواره‌ی شهدای بخش خمام که با حضور پرشور صدها تن تماشاچی همراه بود به شب دوم کشیده شد تا برنده‌ی این دوره از مسابقات پهلوانی در وزن‌های مختلف در آخرین روز از هفته‌ی دولت مشخص گردد. در فینال مسابقات که در مورخه‌ی 7 شهریور برگزار شد و تا حوالی 2 بامداد 8 شهریور ادامه داشت، کوچکی‌نژاد (نماینده‌ی مجلس)، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا مطهری (ریاست اداره‌ی تبلیغات اسلامی آستانه‌ی اشرفیه)، حسن زاده (مدیر کل پژوهش‌های وزارت ورزش)، حجت الاسلام عاشوری (مسئول انجمن کمیته‌ی کشتی گیله‌مردی)، احمدی (ریاست اداره‌ی ورزش و جوانان)، علی‌اکبری (فرمانده نیروی انتظامی خمام)، جلیل غیاثی و سیدمجتبی حسینی‌نسب (عضو شورای اسلامی خمام) و جمعی از مسئولان ورزشی حضور داشته که از نزدیک این مسابقات را پیگیری می‌نمودند.

حسن زاده (مدير کل پژوهش‌هاي وزارت ورزش) ضمن تبریک هفته‌ی دولت به مردم خمام، در گفتگو با خبرنگار وب‌سایت خبری خمام در خصوص وضعیت ورزش کشتی گیله‌مردی عنوان کرد : کشتي گيله‌مردي در بین مردم گيلان از محبوبيت زیادي برخوردار است که با توجه به تلاشهایی که صورت پذیرفت، این ورزش به ثبت ملی رسید. در تغيیراتي که در کشتي گيله‌مردي انجام شد، حجت الاسلام والمسلمین کريم عاشوري به عنوان مسئول انجمن کميته‌ی کشتي گيله مردي منصوب شد و اين نشان از آن دارد که کشتي گيله‌مردي اقتدار جديدي را در حوزه‌ی روستايي-عشايري و بومي-محلي دارا است. امسال 30 جشواره‌ی بومي-محلي در استان برگزار شده است که 8 مورد از آن در هفته‌ی دولت بوده که خوشبختانه مسئولان ورزشی برنامه‌ريزي خوبي کرده و ما هم ضمن حمایت صد درصدی، این قول را داده‌ايم که مکانی را به عنوان یک سکو و مرکز تهیه کرده که تماشاگران و علاقه‌مندان عزيز این ورزش بتوانند در وضعیت بهتری مسابقات را تماشا کرده و اين امر باعث پرقدرت‌تر شدن کشتي گيله مردي در کشور باشد.

jadval

لازم به ذکر است به دلیل کمبود وقت ادامه‌ی مسابقات فینال در مورخه‌ی 8 شهریور برگزار خواهد شد.


موضوع : کشتی گیله مردی
گزارش : محسن زیبانگار
تصویر : نیما صابری
http://khna.ir/4625

۲ دیدگاه

  • شرافت در مورخ 1392/06/08 - 17:17 می‌نویسد :

    متاسفانه برخی از مسئولین بدون شناخت به یک سری افراد که شایستگی هیچ سمتی را ندارند مسئولیتهای را منصوب می کنند که جای تاسف دارد.

  • قربانی در مورخ 1392/06/08 - 20:24 می‌نویسد :

    تخصص مهم نیست مهم تعهد در ظاهر است