خمام - استاندار گیلان : روستای بدون بیکار، شوق و امید را به روستاییان باز می‌گرداند
در بازدید از دهنه‌سر شیجان مطرح شد ؛

استاندار گیلان : روستای بدون بیکار، شوق و امید را به روستاییان باز می‌گرداند

به گفته‌ی محمدعلی نجفی، نرخ بیکاری گیلان از ۱۵٫۶ درصد سال ۹۲ به ۹٫۹ درصد در ۶ ماهه نخست سال ۹۵ تقلیل پیدا کرده است.

شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ KHNA45705

استاندار گیلان عصر امروز در جریان بازدید از طرح روستای بدون بیکار و نمونه‌ی گردشگری دهنه سر شیجان، گفت: با اجرای طرح روستای بدون بیکار، شوق و امید به روستاییان باز می‌گردد.
محمدعلی نجفی در جمع مردم این روستا ایجاد اشتغال را جزء اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود : طرح‌های اشتغالزایی که تحت عنوان روستای بدون بیکار ماه گذشته در روستای اسطلخ جان رودبار با حمایت صندوق کارآفرینی امید و همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شکل گرفت گام مثبتی در مسیر توسعه اشتغال در روستاها است.
استاندار گیلان، افزود : در این طرح مردم روستا با استقبال فراوان به تولید صنایع و محصولاتی که متولی عرضه آن خودشان هستند و با طبیعت منطقه نیز سازگار است اقدام می‌کنند. نجفی، ادامه داد : روستاییان ضمن ایجاد اشتغال، در رونق گردشگری حلال و جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار تأثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه این طرح با توسعه‌ی اشتغال‌های پایدار در روستا در کنار حفظ محیط زیست، شوق و امید را برای مردم فراهم می‌کند، طرح‌های در حال شکل گیری در روستای دهنه سر شیجان را نیز در همین راستا دانست و گفت : براساس اعلام مرکز آمار، گیلان توفیقات خوبی در این بخش داشته است.
نجفی با اشاره به اینکه گیلان با دارا بودن هنرمندان برجسته، در بخش صنایع دستی سابقه طولانی مدت دارد، گفت : پروژه‌های زیبایی در این روستا که آرامش و امید را به انسان منتقل می‌کند و درکنارش اشتغالزایی نیز دارد، ایجاد شده است.
به گفته‌ی وی، درصد روستانشینان کشور در حال حاضر ۳۰ درصد است، اما خوشبختانه در گیلان این شاخص ۴۰ درصد است که باید در جهت حفظ آن کوشا باشیم.
نجفی با بیان اینکه شغل فقط در کارخانه‌ای که دود از آن بیرون بیاید تعریف نمی‌شود، افزود : زیبنده نیست که فقط نگرش ما در بخش اشتغال به کارخانه‌هایی که ۱۰۰ هکتار از زمین‌ها را در بخش صنعت اشغال و جلگه را تخریب کنند باشد، که البته برای ایجاد شغل در بین جوانان به آن نیز نیازمندیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان از ۱۵٫۶ درصد سال ۹۲ به ۹٫۹ درصد در ۶ ماهه نخست سال ۹۵ تقلیل پیدا کرده است، گفت : در حال حاضر از لحاظ بیکاری در رتبه ۲۳ تا ۲۴ کشوری و هفتمین استان شاغل کشور قرار داریم.
وی با بیان اینکه این دستاورد با همکاری بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و سرمایه گذاران بخش خصوصی بدست آمده، خاطرنشان کرد : این توفیقات به معنی رفع کامل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان استان نیست.
استاندار گیلان، اظهار داشت : باید زمینه لازم در جهت رونق اشتغال در بین جوانان بویژه بخش روستایی که از اهداف دولت یازدهم است را ایجاد کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان به درخواست‌های مردم این روستا درخصوص روکش آسفالت و تعریض جاده نیز اشاره و خاطرنشان کرد : ۵ روستای نمونه این منطقه ان‌شاالله با تأمین اعتبار در سال ۹۶ روکش آسفالت خواهند شد.


موضوع : استانداری، در روستا، دیدار عمومی، گردشگری، گزارش تصویری
برگرفته از : دیار میرزا
http://khna.ir/45705

دیدگاه شما چیست ؟!