خمام - حسینیه علی اصغر (ع) می‌تواند به قلب تپنده فرهنگی تبدیل گردد / لزوم ادامه‌ی حمایت‌های مردمی
ویژه
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی :

حسینیه علی اصغر (ع) می‌تواند به قلب تپنده فرهنگی تبدیل گردد / لزوم ادامه‌ی حمایت‌های مردمی

به گفته‌ی وی، همگی باید احساس تکلیف و مسئولیت کرده و از کنار چنین مراکزی به سادگی رد نشویم …

یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ KHNA39481

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی در گفتگو با خمام نیوز با بیان اینکه در سال 1377 اهالی خیابان فرهنگ تصمیم به برپایی هیاتی با نام مبارک حضرت علی اصغر (ع) برای عزاداری سرور شهیدان حضرت ابا عبدلله در ماه محرم می‌گیرند و با یاری بزرگان محل این اتفاق مبارک صورت می‌پذیرد، عنوان کرد : عزیزانی از جمله مرحوم قاسمی، مرحوم هیبتی، مرحوم روشنایی و دیگر بزرگان محله خیابان فرهنگ در این سال‌ها عهده دار برپایی و میدان داری این هیات مردمی بودند که امروز از کنار ما رفته اند.
از موسسین کانون امام رضا (ع) خمام، ادامه داد : در سال 1381 دکتر پروین رحیم‌پور زمینی را به عنوان محل استقرار برای برپایی دسته هیات عزاداری برای زنده نگاه داشتن یاد پدر و مادرشان وقف و هدیه نمودند که این امر مبارک باعث شد اعضای هیات امنا به فکر ساخت حسینیه‌ای برای هیات بیفتند.
به گفته‌ی وی، از همان ابتدا با جمع آوری مبالغی کم و مردمی از همگی عزاداران توسط خود افراد هیات این بنا روز به روز تکمیل شد و تقریباً تا حدود 80 درصد پیش رفت، ولی به دلایل مراحل و مشکلات اداری در ساخت و ساز از مجوزات لازم برخوردار نگشت و این بنا در چند سال گذشته بدون استفاده مانده بود.
پوریوسفی، گفت : کانون امام رضا (ع) که حدود 5 سال است به فعالیت های فرهنگی، تربیتی و جهادی در شهر خمام می‌پردازد با پیشنهاد به هیات امنای حسینیه از آنها تقاضای همکاری نمود تا با تکمیل حسینیه و محیا کردن امکانات رفاهی مطلوب بتوان از این فضا بهره‌ی فرهنگی و تربیتی ببرد، زیرا احساس دردمندی و ناراحتی داشتند که چرا در این جامعه مستضعف فرهنگی و دارای کمبود فضاهای دینی این مکان سال‌هاست بلا استفاده مانده است، که این عزیزان نیز که از جوانان عزیز این خیابان هستند «به ریاست علی اصغر منفرد» با کمال لطف و مسرت این پیشنهاد را قبول نمودند، که در آینده بطور مداوم اعضای کانون امام رضا (ع) در این مکان فعالیت نمایند و به قول معروف چراغ این خانه‌ی خدا را روشن نگاه دارند.
وی با بیان اینکه عزیزان زیادی در این سال‌ها در امر ساخت حسینیه زحمت کشیده‌اند، یادآور شد : کانون امام رضا (ع) نیز با هزینه‌ی تقریباً 9 میلیونی اعم از مصالح، ساخت و لوازم مختلف توانست وضعیت حسینیه را به سرانجام مناسب و مطلوب برساند تا امکان بهره برداری از آن فراهم گردد، اما بازهم نیاز به یاری و کمک برای تکمیل نهایی حسینیه برای انجام بهتر مراسمات وجود دارد.
به گفته‌ی موسس کانون امام رضا (ع) خمام، تمامی مبالغ جمع آوری شده از طریق مردم کوچه و بازار اهدا شد و همچنین مبلغ 1 میلیون تومان توسط شهرداری و شورای شهر تهیه گردید، که بدینوسیله مراتب سپاس خود را اعلام می‌داریم، اما انتظار توجه بیشتری را از مسئولین داریم، چرا که اینگونه هزینه‌ کردها سرمایه گذاری برای اسلام، انقلاب اسلامی و بشریت است و وظیفه همگی عزیزان در این جامعه می‌باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی با اشاره به اینکه انتظار توجه مداوم مسئولین را خواستاریم، عنوان کرد : این مکان می‌تواند یک قلب تپنده فرهنگی برای خمام تلقی گردد تا جوانان این شهر را کمی از فضای مسموم و خطرناک اجتماع نجات دهد.
به گفته‌ی وی، همگی باید احساس تکلیف و مسئولیت کرده و از کنار چنین مراکزی به سادگی رد نشویم و احساس دردمندی نماییم.
پوریوسفی در پایان خاطرنشان کرد : باز هم از همگی اهالی مومن شهر خمام تشکر فراوان داریم، ان شالله حضرت ولی عصر (عج) از همه‌ی ما راضی و خشنود باشند.


موضوع : حسینیه
http://khna.ir/39481

دیدگاه شما چیست ؟!