خمام - بارندگی‌های اخیر تلنگری بود تا آمادگی بخش را در مقابله با بحران احتمالی ارتقاء دهیم
ویژه
بخشدار خمام عنوان کرد :

بارندگی‌های اخیر تلنگری بود تا آمادگی بخش را در مقابله با بحران احتمالی ارتقاء دهیم

به گفته‌ی وی، لایروبی رودخانه و انهار برخی روستاهای خمام در دستور کار قرار گرفته است.

دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ KHNA34624

بخشدار خمام در گفتگو با خمام نیوز با بیان اینکه در جلسه‌ی اخیر ستاد بحران به موضوع آبگرفتگی و مشکلات مربوط به بارندگی وسیع اخیر در سطح بخش پرداخته شده، عنوان کرد : نقاطی وجود داشت که متاثر از بارندگی دچار آبگرفتی، سیل و طغیان رودخانه شد، که تاکنون توجه چندانی به این قضیه نشده بود.
علیرضا مسچیان با اشاره به اینکه حیاط خانه‌ی حدود 30 خانوار در محدوده‌ی روستای تیسیه تا کرسی زیر آب رفت، جاده‌ی ارتباطی خمام به خشکبیجار علی‌الخصوص در محدوده‌ی کته‌سر در حال مسدود شدن بود و مدارس اشکیک زیر آب رفته بود، یادآور شد : این مسئله یک تلنگر و تمرینی برای ما بود که تقریباً نقاط بحرانی را شناسایی کرده و بتوانیم آمادگی خودمان را در مقابله با بحران احتمالی ارتقاء دهیم.
وی به انجام بازدید میدانی از نقاط یاد شده اشاره کرد و گفت : در حال حاضر مقرر گردیده تا جلسه‌ای با حضور مسئولین اداره آبیاری، امور آب ناحیه‌ی مرکزی، دهیاران و شوراهای روستاهایی که متاثر از آبگرفتگی بودند تشکیل شده تا در خصوص مشکل یاد شده چاره‌اندیشی اساسی و قطعی صورت پذیرد.
به گفته‌ی وی، پیرو جلسه‌ی برگزار شده لایروبی رودخانه تیسیه توسط یک دستگاه بیل مکانیکی که از طریق منطقه آزاد تهیه شده آغاز خواهد شد، همچنین لایروبی انهار کته‌سر و روستای اشکیک توسط یک دستگاه بیل مکانیکی که از طریق بخش خصوصی در حال تهیه می‌باشد، در دستور کار قرار گرفته است.
مسچیان با اشاره به مشکلات حاصل از بارندگی‌های شدید اخیر برای دسترسی روستائیان به خانه‌‌ی بهداشت کته‌سر، یادآور شد : تمام سعی ما بر این است که برای این مشکل چاره اندیشی صورت پذیرد و البته در خصوص بحران احتمالی برف نیز جلسه‌ی دیگری در روزهای آینده برگزار می‌گردد که در همین راستا لیستی از ماشین‌های سنگین از قیبل لودر، کمپرسی، بیل بکهو و بیل زنجیری در سطح بخش تهیه شده و از مالکان آنها و پتانسیل موجود در خصوص بحران احتمالی برف بهره گرفته خواهد شد.
به گفته‌ی وی، پیگیری‌هایی در خصوص رفع نقص دستگاه‌های معیوب ادارات دولتی صورت پذیرفته است.
بخشدار خمام با بیان اینکه قطعاً با بارش شدید باران زندگی مردم مختل می‌گردد، اذعان داشت : این ضرورت وجود دارد تا همه‌ی مردم و همه‌ی دستگاه‌های این بخش دست به دست یکدیگر داده و ضمن تعامل هرچه بیشتر، در جهت رفع مشکلات با یکدیگر گام بردارند ؛ بی‌شک بخشداری خمام نیز به عنوان یک دستگاه هماهنگی کننده در جهت رفع معضلات این بخش گام برمی‌دارد.
علیرضا مسچیان در پایان ضمن تقدیر از خمام‌نیوز، خواستار استمرار پیگیری‌ها و انعکاس نقاط قوت و ضعف بخش خمام شد.


موضوع : بخشداری، ستاد بحران
http://khna.ir/34624

دیدگاه شما چیست ؟!