خمام - برخورداری 35 روستای خمام از نعمت گاز / 8 مورد در حال اجرا و 1 مورد بزودی
ویژه
خمام بخش سبز می‌‎شود ؛

برخورداری 35 روستای خمام از نعمت گاز / 8 مورد در حال اجرا و 1 مورد بزودی

خمام از نظر برخورداری از نعمت گاز بعد از شهرستان انزلی و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

سه شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱:۰۹ KHNA25331

منوچهر مسروری در همایش مقابله با افت فشار گاز بخش خمام که برای اولین‌بار در کشور پیش‌ازظهر دوشنبه به صورت پایلوت در کانون شهید حق‌شناس خمام برگزار شد، عنوان کرد : روزانه بیش از 600 میلیون متر مکعب گاز در کشور طبق آمار شرکت ملی گاز  تولید شده و به مصرف میرسد که این نشان از مصرف قابل توجه در سبد انرژی کشور است.
رئیس اداره گاز منطقه 2 شهرستان رشت، ادامه داد : در استان گیلان روزانه بیش از 20 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌گردد و این در حالی است که ایران طبق آمار سال 2011 دومین کشور از نظر ذخایر گازی جهان بوده که پس از روسیه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

وی با اشاره به افق چشم‌انداز 1404، افزود : شرکت گاز باید در پایان سال 1396 تمامی روستاهای بالای 25 سال قدمت را گازدار نموده و طبق برنامه‌ای که شرکت ملی گاز مدون کرده باید میزان تولید گاز به رقمی بالغ بر 330 میلیارد متر مکعب در سال افزایش یابد.
مسروری با بیان اینکه از مجموع 44 روستای بخش خمام 35 روستا گازدار بوده و 8 روستا در حال اجرا است، خاطرنشان کرد : تنها 1 روستا باقی می‌ماند که آن‌هم در برنامه اجرایی آینده‌ی شرکت گاز استان گیلان قرار دارد.
به گفته‌ی وی، بخش خمام از نظر برخورداری از نعمت گاز بعد از شهرستان انزلی و در جایگاه دوم به عنوان بخش سبز قرار گرفته است.

گفتنی‌است، نمایشگاهی تحت عنوان دستاوردهای اداره‌ی گاز در حاشیه‌ی این همایش برپا گردید.


دیدگاه شما چیست ؟!