خمام - گرداندگان شبکه‌های ماهواره‌ای خیرخواه ملت ایران و جوانان این مرز و بوم نیستند
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری :

گرداندگان شبکه‌های ماهواره‌ای خیرخواه ملت ایران و جوانان این مرز و بوم نیستند

همه تلاش‌های دشمن در راستای سست شدن باورهای دینی در خانواده ها است.

پنج شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸ KHNA25066

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روشنگری پیرامون رسانه های بیگانه و به خصوص ماهواره و آگاه سازی در این حوزه را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد : دشمنان این مرز و بوم به این باور رسیده‌اند که جهت نیل به اهداف سیاسی و اقتصادی خود باید بن‌مایه‌های فرهنگی و اعتقادی این مردم را هدف قرار دهند تا بتوانند ذهن‌ها را تسخیر و آنان را در مسیر اهداف مورد نظرشان سوق دهند.
وی خاطرنشان کرد : با توجه به قدرت نفوذ انقلاب ایران در جهان، دشمن به این نتیجه رسیده که تنها چیزی که موجب شکست این انقلاب از درون می شود، جنگ فرهنگی با ابزار رسانه است که افزایش پوشش رسانه های غربی همچون “بی. بی. سی” و “من و تو” علیه کشورمان نیز در همین راستا صورت می گیرد.
امام جمعه خمام معرفی ماهیت، اهداف و متولیان شبکه های ماهواره ای را از مقدمات لازم برای مبارزه با هجمه فرهنگی غرب خواند و افزوود : محوریت برنامه های شبکه های ماهواره خانواده ها هستند و بر همین اساس باید به مردم و خانواده ها بگوئیم که آسیب ها و مضرات شبکه های ماهواره ای چیست
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی ماهواره در جامعه تصریح کرد : محتوای برنامه هایی که اصولا از شبکه های ماهواره ای پخش می شوند الهام گرفته از فرهنگ مادی و مبتذل غربی است.
عاشوری با تاکید بر اینکه فرهنگ مادی و مبتذل غربی با فرهنگ و ارزش های اسلامی در تضاد است افزود : آنچه که در اسلام در مورد ارزش های خانوادگی و اجتماعی مطرح است با آنچه که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ میشود زمین تا آسمان متفاوت است.
امام جمعه خمام با اشاره به اینکه برنامه هایی که در شبکه های ماهواره ای پخش می شود با هدف مبارزه با فرهنگ اسلامی است خاطرنشان کرد : بنابراین لازم است که به سفارشات ائمه توجه داشته باشند که فرمودند انسان ها همان طور به غذاهای مصرفی خود دقت دارند که مبادا برای سلامت و جسم آنها مضر باشد باید به مطالبی که گوش می دهند نیز توجه داشته باشند که مبادا با روح الهی و فطرت پاک آنها در تضاد باشد.
عاشوری با تصریح بر اینکه مدیران و گرداندگان شبکه های ماهواره ای خیر خواه ملت ایران و جوانان این مرزو بوم نیستند گفت : هدف برنامه های تولید شده در شبکه های ماهواره ای منحرف کردن جوانان از آرمان های انقلاب اسلامی است. وی با اشاره به بی بند و باری های جنسی که در تبلیغات ،فیلم ها و سریال های ماهواره ای افزود : این برنامه ها با هدف نابودی خانواده و ارش های دینی تولید و پخش می شوند.
امام جمعه خمام با تاکید بر اینکه تماشای برنامه های شبکه های ماهواره ای به تدریج اثر خود را بر فرد می گذارد چراکه فرد هر چقدر هم مراقبت کند تکرار و القاعات به تدریج اثر خود را می گذارد خاطرنشان کرد : شبکه های ماهواره دائما بر تجمل گرایی، لذت گرایی و رسیدن به شهرت و مسائل دیگر دامن می زنند و آن جوانی که نمی توانذ به هیچ نحوی خود را برجسته نشان دهد سعی می کند به هر طریقی از راه های نادرست و نامشروع مانند، دزدی، فساد، اختلاس خود را در سطح جامعه برجسته کند.
عاشوری با تاکید بر اینکه در فرهنگ ناب اسلامی ارتباط با خداوند اوج ترقی و تعالی انسان است تصریح کرد : در فرهنگ اسلامی انجام کار خیر و نیکو برای خداوند و بخوداری از صفات پسندیده راه رسیدن به اوج در دنیا و آخرت است.وی با بیان اینکه پایبندی عملی به احکام شرع مهم‌ترین و اصلی‌ترین مانع درونی در پذیرفتن سبک زندگی غیردینی است خاطرنشان کرد : بنابراین بی جهت نیست که همه تلاش‌های دشمن در راستای سست شدن باورهای دینی در خانواده ها است.


موضوع : روحانیون
منبع : ۸ دی نیوز
http://khna.ir/25066

دیدگاه شما چیست ؟!