خمام - امریکا در عاشورای امسال مظهر استکبار معرفی شد
امام جمعه خمام :

امریکا در عاشورای امسال مظهر استکبار معرفی شد

همه ما باید از عاشورائیان الهام بگیریم و برای قیام آخر خود را مهیا و تربیت کنیم.

جمعه، ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸ KHNA24871

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری ظهر امروز در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالروز شهادت امام زین العابدین (ع)، وی را پیام رسانی معصومانه از حماسه عاشورا دانسته و گفت : تمام مطالبی که از امام سجاد (ع) در تاریخ حماسه کربلا ذکر شده از صحت قطعی برخوردار است. به گفته‌ی وی، آن حضرت در متن واقعه حضور داشته، به اعجاز الهی زنده مانده و در اوج خفقان و مظلومیت، این حماسه را به تمام دنیا و تمام دوران ها معرفی کرده است.
امام جمعه خمام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگرچه ما دارای مذهب جعفری هستیم، ولی مکتب ما حسینی است، ادامه داد : تا مکتب نباشد، مذهبی هم به وجود نمی‌آید. وی، افزود : اگر امام‌حسین (ع) از کیان اسلام دفاع نمی‌کرد و اصل اسلام را حفظ نمی‌نمود، امامان باقر (ع) و صادق (ع) هم نمی‌توانستند احکام اسلام را گسترش دهند.
به گفته‌ی عاشوری، سفره علم و مکتب‌خانه را امام حسین (ع) پهن کرد و مردم دور آن نشستند، آنگاه صادقین (ع) غذای فرهنگی را به آنها دادند، در غیر اینصورت این سفره نمی‌بود، معده‌های مردم قادر به هضم این غذاهای معنوی، اخلاقی و روحی امام صادق (ع) نمی‌شد.
خطیب جمعه خمام با بیان اینکه امام حسین (ع) نه ‌تنها دین را حفظ کرد، بلکه حتی علوم روز را هم حفظ کرد، یادآور شد : خطبه‌ها، دعاها و زیارت‌نامه‌های ائمه معصومین (ع) بسیاری از معضلات تاریخ علم بشر را حل می‌کند.
امام جمعه خمام عاشورا را امتداد بعثت انبیاء دانسته و گفت : عاشورا در محرم سال 61 هجری قمری در سرزمینی به ‏نام کربلا حادث شد و زمینه ساز حکومت مهدوی (عج) گردید. به گفته‌ی وی، گویا نهضت سرخ حسینی، به‏عنوان پیش‏نیازی برای نهضت سبز مهدوی می‌باشد و البته در این راستا باید در ترویج امر به‏ معروف و نهی از منکر کوشید، اما آنچه که در این زمینه اهمیت ویژه ای دارد ارائه الگوهایی برای جبهه حق است که امام حسین (ع) در سرزمین کربلا به آن اهتمام ورزید و در قالب برترین اصحاب و یاران چهره‏هایی را معرفی کرد که در باره آنها فرمود: من اصحابی بهتر و نیکوتر از اصحاب خودم نمی شناسم ؛ و به این طریق از مرد، زن، جوان، پیر، کودک و میانسال در جهت تربیت یاران مهدوی الگوهایی شایسته و کاملی را معرفی نمود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری، ادامه داد : همه ما باید از عاشورائیان الهام بگیریم و برای قیام آخر خود را مهیا و تربیت کنیم.
به گفته‌ی وی، جوانان ما در دوران جنگ تحمیلی الگوی خود را از کربلا و اصحاب اباعبدالله (ع) گرفته بودند و شهید «مرحمت بالازاده» از استان اردبیل یکی از این نمونه ها است. نوجوان 13 ساله ای که بر اثر کمی سن، او را به جبهه راه نمی دادند، ولی او در سال 1362 در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری به تهران رفت و پس از مدتها معطلی، با تلاش فراوان خودش را به ایشان رساند و گفت : به روحانیان و مداحان بگوئید که دیگر روضه قاسم را نخوانند!، چون امام حسین که الگوی همه ما بوده به قاسم 13 ساله اجازه رفتن به میدان جنگ داده، ولی سپاه شهر ما به من که هم سن قاسم هستم اجازه رفتن به جبهه را نمی‌دهد ؛ در اینجا بود که مقام معظم رهبری ایشان را مورد ملاطفت قرار داده و به اطرافیان خود فرمودند تا خوسته او را برآورده کنند، که بالاخره موفق شد به جبهه برود و سرانجام در عملیات بدر به شهادت رسید.
خطیب جمعه خمام، خاطرنشان کرد : مردم ما در عاشورای 13 آبان امسال با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نشان دادند که در عشق به اباعبدالله تنها در بند شور نیستند ؛ بلکه شعور حسینی را هم به طور کامل دریافته و یزید زمان خود را به خوبی شناخته اند.
وی، ادامه داد : آمریکائی‌ها و اذنابشان امیدوار بودند که در تلاقی عاشورا با 13 آبان همه مردم به عاشورا بپردازند و دیگر کاری به آمریکا و استکبار نداشته باشند ؛ آنها گمان می‌کردند که تهاجم فرهنگی‌شان توانسته است بین دین و سیاست جدایی بیندازد، ولی نمی‌دانستند که عینیت این‌دو با گوشت و خون ملت مسلمان ایران عجین شده است.
به گفته‌ی عاشوری، در عاشورای امسال آمریکا مظهر استکبار معرفی شد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/24871

دیدگاه شما چیست ؟!