خمام - دومین دوره از مسابقات فوتبال جام رمضان شهدای اشکیک خاتمه یافت
ویژه
با حضور حسین صحت ؛

دومین دوره از مسابقات فوتبال جام رمضان شهدای اشکیک خاتمه یافت

این مسابقات با حضور 22 تیم در 3 رده‌ی سنی مختلف پیگیری شد.

سه شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵ KHNA20037

دومین دوره از مسابقات فوتبال جام رمضان اشکیک تحت عنوان یادمان شهدای این روستا در 3 رده‌ی سنی نونهالان، بزرگسالان و پیشکسوتان شب گذشته در مجموعه ورزشی شهدای اشکیک خاتمه یافت.
در این مسابقات که از پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز شد، 16 تیم پایاکوی پیربازار، یاران اشکیک، پدیده‌ی اشکیک، تازه‌آباد خواچکین، شهید موسوی اشکیک، شهید کنعانی خمام، دهیاری مصردشت، دهیاری سوقه، هدف مصردشت، هواکش خزر رشت، جام‌جم اشکیک، پست بانک اشکیک، مرحومان نوپور اشکیک، آژانس پارس اشکیک، گیلار آبی رشت و شهدای مصردشت در رده‌ی سنی بزرگسالان و 4 تیم شهدای سیدی اشکیک، شهدای اشکیک، شهدای پشت فرودگاه رشت و خانه شطرنج خمام در رده‌ی سنی پیشکسوتان حضور داشتند. همچنین 2 تیم در رده‌ی سنی نونهالان باهم به رقابت پرداختند.
این رقابت‌ها در 2 وقت 20 دقیقه‌ای و با قوانین فوتسال در زمین چمن اشکیک پیگیری شد و در دیدار رده‌بندی بزرگسالان، ابتدا 2 تیم پدیده‌ی اشکیک و پایاکوی پیربازار به مصاف هم رفتند که به دلیل ناهموار بودن زمین و نور کم، علی‌رغم تلاش زیاد نتوانستند گلی را به ثمر برساند و تیم پایاکوی پیربازار در ضربات پنالتی با نتیجه‌ی 4 بر 3 به پیروزی دست یافته و در مقام سوم جای گرفت.

در ادامه 2 تیم شهدای اشکیک و خانه‌ی شطرنج خمام در رده‌ی پیشکسوتان به مصاف هم رفتند که این بازی به‌دلیل تجربه‌ی بازیکنان بسیار جذاب و دیدنی دنبال شد. در نیمه‌ی اول توپ و زمین در اختیار شهدای اشکیک بود و حملات زیادی به دروازه‌ی حریف شکل گرفت، اما این تیم موفق به گلزنی نشد و در خلاف جهت بازی، ضربه‌ی پنالتی به نفع تیم خانه‌ی شطرنج خمام به گل انجامید. در ادامه باز هم تیم شهدای اشکیک به حملات خود ادامه داد تا توانست در دقایق پایانی نیمه‌ی اول دروازه‌ی حریف را باز نموده و این نیمه را با نتیجه‌ی 1 بر 1 به اتمام برساند.
در ابتدای نیمه‌ی دوم مهاجم تیم اشکیک با دروازه‌بان حریف برخورد شدیدی داشت که این برخورد منجر به مسدوم شدن 2 بازیکن گردیده و مهاجم تیم شهدا نتوانست بازی را ادامه دهد و از بازی خارج شد. تیم خانه‌ی شطرنج خمام توانست با ثمر رساندن گل دوم خود نتیجه‌ی بازی را با نتیجه‌ی 2 بر 1 به نفع خود به اتمام رسانده تا شهدای اشکیک در جایگاه دوم قرار گیرد.

از جمله موارد مثبت بازی رده‌ی سنی بزرگسالان می‌توان به حضور «حسین صحت» در تیم شهدای اشکیک اشاره نمود که پس از 17 سال به ایران بازگشته بود. وی در آکادمی فوتبال نیوکاسل انگلیس مشغول به فعالیت بوده و مدرک مربیگری‌اش با افشین قطبی «سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس تهران» برابری می‌کند. صحت یکی از مربیان درجه‌ی A اروپا به شمار می‌رود که در بازی شب گذشته تک گل تیم شهدای اشکیک را به ثمر رساند.
ساخت سالن ورزشی و ایجاد آکادمی فوتبال در روستای اشکیک از جمله مواردی است که توسط حسین صحت پیگیری می‌شود.

در بازی آخر 2 تیم یاران اشکیک و شهدای تازه‌آباد خواچکین در رده‌ی سنی بزرگسالان برای کسب مقام قهرمانی به مصاف هم رفتند که حساس‌ترین بازی شب گذشته به شمار می‌رفت. تیم یاران در نیمه‌ی اول از برتری نسبی برخودار بود، اما نتوانست از موقعیت‌های به دست آمده استفاده نموده و نیمه‌ی اول بازی با نتیجه 0 بر 0 به پایان رسید، اما در ابتدای نیمه‌ی دوم تیم یاران اشکیک توانست دروازه‌ی حریف را باز نموده و بازی با نتیجه‌ی 1 بر 0 و قهرمانی این تیم پایان یافت.

پس از پایان بازی به تیم‌های اول و دوم رده‌ی سنی پیشکوستان و تیم اول رده‌ی سنی بزرگسالان کاپ و یک دست لباس ورزشی اهدا شد و به سایر تیم‌ها کاپ تعلق گرفت. همچنین جواد علیپور به عنوان بهترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها معرفی شده و کاپ اخلاق به تیم فوتبال پدیده اهدا شد.


موضوع : فوتبال، گزارش تصویری
http://khna.ir/20037

دیدگاه شما چیست ؟!