خمام - مسجد مذهبی-فرهنگی سیدالشهدای خمام

مسجد مذهبی-فرهنگی سیدالشهدای خمام

پدر شهید حمیدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار خمام نیوز عنوان کرد: شب شهادت حضرت علی علیه‌السلام بود که نام سیدالشهدا را برای …

دوشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳ KHNA1999

پدر شهید حمیدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار خمام نیوز در خصوص مسجد سیدالشهدا عنوان کرد: شب شهادت حضرت علی علیه‌السلام بود که نام سیدالشهدا را انتخاب کردیم. طبیعتاً برای ساخت هر ساختمان مشکلات زیادی وجود دارد، چه برسد به ساخت یک مسجد که خدا را شکر می‌کنیم همکاری‌های زیادی از سوی نهادهای دولتی و همچنین مردم صورت گرفته و همچنان در جریان است. قطعاً حرص و جوش وجود دارد، اما همین هم شیرینی خاص خودش را دارد و شنیدن صدای اذان که از گلدسته‌های آن پخش می‌شود برای من همه چیز است.

260520133852

محمدرضا صنعتی ادامه می‌دهد: حداقل 5 روز هفته در مسجد سیدالشهدا نماز جماعت برگزار می‌شود که غروب‌ها امام جمعه‌ی محترم خمام “آقای عاشوری” امام جماعت این مسجد هستند. یک‌بار در هفته جلسات تجوید قرآن بمنظور قرآن آموزی برگزار شده و کانونی فرهنگی تشکیل شده که در همین روزها فعالیت رسمی خود را شروع خواهد کرد. در بخش خواهران میز و صندلی کوچکی در نظر گرفته شده که فرزندان موقع نماز خواندن مادرانشان نقاشی کشیده و سرگرم باشند ؛ در واقع مسجد سیدالشهدا یک مسجد مذهبی-فرهنگی به‌شمار می‌رود. شروع ساخت این مسجد توسط حاج‌آقا صنعتی و با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیون تومان بوده و با حمایت اشخاص زیادی روبرو شده است. همچنین حسن رحیم‌زاده‌ متحد در ادامه‌ی گفتگو می‌افزاید: البته بخش عمده‌ی همیاری توسط قرارگاه خاتم و سپس وزیر مسکن، استانداری و نمایندگان تامین گشته که البته همچنان هزینه‌های زیادی برای تکمیل مسجد وجود دارد که خیرین می‌توانند برای همیاری بصورت حضوری به مکان ِ مسجد مراجعه نمایند. همیاری‌ها از چندهزار تومان تا چندصدهزار تومان از جانب مردم عادی و همینطور بصورت میلیونی توسط کارخانه‌داران و نهادهای دولتی تامین می‌شود که امیدوارم با حمایت مردم عزیزمان هزینه‌های مورد نیاز برای تکمیل مسجد فراهم گردد.


موضوع : خانواده شهدا، فرهنگی، مساجد
تصویر : سجاد روان‌نیا
http://khna.ir/1999

۴ دیدگاه

  • همرزم در مورخ 1392/03/06 - 23:25 می‌نویسد :

    خوب بود اگر شماره حساب و شماره کارت هم میزاشتن …

  • ژنرال در مورخ 1392/03/06 - 23:35 می‌نویسد :

    مطلب خوبی بود

    خمام چندتا مسجد دیگه هم داره
    اونها چی ؟ در مورد اونها هم خبر بزارید …

  • نیما صابری در مورخ 1392/03/06 - 23:37 می‌نویسد :

    ضمن تشکر از دیدگاه شما، دقیقاً همین قصد هم داریم …

  • نیما صابری در مورخ 1392/03/06 - 23:38 می‌نویسد :

    دوباره ارتباط برقرار کرده و این مسئله رو مطرح می‌کنیم باهاشون …