خمام - پيكان تهاجم دشمن عليه جامعه‌ی ايران به ارزش‌های اسلامی است‎
ویژه
امام جمعه خمام :

پيكان تهاجم دشمن عليه جامعه‌ی ايران به ارزش‌های اسلامی است‎

برنامه‌ريزى جهان غرب در جهت هويت‌زدايى، دين ستيزى و خانواده‌گريزى است.

شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱:۰۴ KHNA18777

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه این هفته آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام به نام‌گذاری روز عفاف و حجاب از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به‌مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب اشاره کرده و گفت : ياد و خاطره شهدا و قيام مردم مشهد بخشى از تاريخ مبارزه ملت ايران است كه بايد زنده بماند.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه در جنگ فرهنگى هدف قرار دادن نقاط استراتژيك از اصول مهم دشمنان است، گفت : براساس اَسناد به‌دست آمده از رژيم‌هاى سلطه به‌خصوص آمريكا، انگليس و صهيونيست‌ها، مبارزه‌ی اصلى با جمهورى اسلامى ايران بايد از طريق استحاله فرهنگى انجام پذيرد. به گفته‌ی وی، نوك پيكان تهاجم دشمن عليه جامعه‌ی ايران به ارزش‌های اسلامي بوده و برنامه‌ريزى جهان غرب در جهت هويت‌زدايى، دين ستيزى و خانواده‌گريزى است.
خطیب جمعه خمام، افزود : دشمن مى‌داند كه اگر بحث حجاب و عفاف از جامعه اسلامي رخت بربندد، باعث تباهى خانواده‌ها و در نتيجه نظام کشور می‌شود. به گفته‌ی وی، طبق ارزيابى‏هاي بدست آمده و شواهد موجود، دنياي استکبار بنا داشت اين فتنه‌اي را که امروز در عراق جريان دارد، در داخل ايران اسلامى به‌وسيله گروهك عبدالمالك ريگى به راه بيندازد، ولي سربازان گمنام امام زمان(عج) آن را در همان نطفه‌اش خفه کردند.
عاشوری با بیان اینکه اگر آن روز با اين گروهك ملحد برخورد نمى‌گرديد، قطعاً امروز شاهد همراهى آنها با تروريست‌هاى داعش و گروهك‌هاى تكفيرى بعثى، عليه ملت‌هاى مسلمان منطقه بوديم، تصریح کرد : گويا این گروه‌ها جز خدمت به اسرائيل و استكبار جهاني هيچ هنر ديگرى ندارند. وی، افزود : اگر امروز صهيونيستها با خيال راحت مردم مسلمان فلسطين را در غزه بمب باران و قتل عام مي‌کنند، به خاطر اين است که مي‌دانند هيچ مسلماني در اين کشورهاي عربي به حمايت از اين مردم مظلوم بر نخواهد خاست و کفار بين المللي هم از جنايات اسرائيل دفاع مي‌کنند.
به گفته‌ی وی، امروز استکبار آمريکا و صهيونيسم بين الملل و تروريستهاي منطقه همگي در صدد هستند تا نقشه خاور ميانه را طوري ترسيم کنند که مسلمانان مخصوصاً جمهوري اسلامي ايران هيچ نقشي نداشته باشند و يا در نهايت ضعف قرار بگيرند، چون نقشه جغرافيايي فعلي خاورميانه که در خلال جنگ جهاني اول بر اساس موافقت‌نامه «سايكس- پيكو» تنظيم شده، همه اهداف آنها را تأمين نمي‌کند.
امام جمعه‌ی خمام با اشاره به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و نام‌گذاری این‌روز به نام روز اکرام و اطعام به نيازمندان، خاطرنشان کرد : آن حضرت با فقرا، حشر و نشر داشتند و برايشان حقي در اموال خود قائل بودند. به گفته‌ی وی، امروز که نظام اسلامي در کشور ما حاکم است به همين منظور در همان ابتداي انقلاب، کميته امداد را براي تأمين حداقل معيشت فقرا به وجود آورد و اينک نيز تخصيص يارانه‌ها مرحم ديگري بر زخم هاي آنان است.
خطیب جمعه خمام، یادآور شد : علاوه بر همه اين‌ها شوراي زکات هم در سراسر کشور تأسيس شده تا با همکاري دهياران، شوراهاي اسلامي و معتمدين محلي زکوات مردم را تحويل گرفته و براي نيازمندان همان محل هزينه کنند. وی کساني که بيمار يا معلول داشته و از عهده هزينه هايش بر نمي‌آيند، حتي در کميته امداد هم پرونده نداشته و تحت پوشش بهزيستي نيستند، ولي در اثر حادثه اي زمين گير شده و توان جسمي و سرمايه مالي خود را از دست داده‌اند را مستحق زکات دانست.
عاشوری در پایان با تسلیت به مناسبت شب ضربت خوردن امیرالمومنین (ع)، گفت : بر اثر غلبه جهالت امّت در آن دوره خاص، اين مصيبت عظمي بوقوع پيوست که اگر قرآن صامت در اين شب از سوي خداوند به زمين آمد، قرآن ناطق هم در همين شب از زمين به سوي خدا رفت. به گفته‌ی وی، اميرالمؤمنين (ع) تجسم عملي قرآن کريم بود.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/18777

دیدگاه شما چیست ؟!