خمام - مسابقات فرا استانی کشتی گیله مردی در خمام پیگیری می‌شود
ویژه
مهیار صفری خبر داد :

مسابقات فرا استانی کشتی گیله مردی در خمام پیگیری می‌شود

مسابقات فرا استانی کشتی گیله مردی در روستای تازه آباد خواچکین پیگیری می‌شود.

دوشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ KHNA18446

رئیس هیئت کشتی خمام از برگزاری مسابقات فرا استانی کشتی گیله مردی در روستای تازه آباد خواچکین خبر داد.
مهیار صفری با بیان اینکه مسابقات فرا استانی کشتی گیله مردی با حضور پهلوانانی از استان‌های گیلان و مازندران تحت عنوان «جام شهدای بخش خمام» به مدت 20 شب، از هفته‌ی گذشته آغاز شده و تا قبل از ایام ضربت حضرت علی (ع) در ماه مبارک رمضان خاتمه می‌یابد، افزود : تاکنون بیش از 50 پهلوان در رده‌های سنی مختلف، از جمله بهزاد خواجوی، حسن رمضانی و محمد عشوری حضور یافته‌اند.
وی با تشکر از استقبال مردم از این دوره مسابقات، استقبال از مسابقات کشتی گیله مردی در سال جاری را با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی و مسابقات والیبال کم‌تر از سال گذشته عنوان نمود.
صفری با ابراز امیدواری از اینکه ان‌شاالله بتوانیم این ورزش را سینه به سینه به فرزندان و نسل آینده منتقل کنیم، ادامه داد : هدف از برگزاری این مسابقات زنده نگه داشتن نفس ورزش و ورزش پهلوانی بوده و کشتی گیله مردی یک سنت گیلانی، ایرانی و اسلامی است که بیش از 2500 سال قدمت تاریخی دارد.

رئیس هیئت کشتی خمام با بیان اینکه تعهدات، اسپانسرها و موارد دیگری برای تامین هزینه‌ها مطرح می‌شود، اما با توجه به هزینه‌ی بالای برگزاری مسابقات کشتی گیله‌مردی به گونه‌ای نیست که بتواند هزینه‌ها را به خوبی تامین کند، افزود : امیدواریم با حمایت مردم و مسئولین بتوانیم جوابگوی هزینه‌های این دوره از مسابقات باشیم.
وی با اشاره به حضور حدود 4 تیم از استان مازندران، افزود : در حال حاضر مسابقات به صورت آزاد و به صورت دلخواه از طرف پهلوانی به پهلوانی دیگر یا برگزار کننده پیشنهاد شده و برگزار می‌شود، اما در 10 شب آخر به صورت جدولی، دو حذفی، با قرعه کشی در دو وزن سبک و سنگین برگزار خواهد شد.
مهیار صفری با بیان اینکه سال گذشته به نفرات اول تا هفتم جوائزی تا سقف 2 میلیون تومان اهدا شد، از افزایش احتمالی جوائز در سال جاری خبر داده و با اشاره به برخی حواشی احتمالی، خاطرنشان کرد : امسال تدابیری اندیشیده که ان‌شاالله شرمنده‌ی فرهنگ سالم کشتی گیله مردی نبوده و قاعدتاً با تخلفات به‌صورت جدی برخورد می‌گردد.


موضوع : کشتی گیله مردی، گزارش تصویری
http://khna.ir/18446

۴ دیدگاه

  • روابط عمومی در مورخ 1393/04/09 - 13:03 می‌نویسد :

    در فارس نیوز :
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930409000636

  • ه در مورخ 1393/04/15 - 21:05 می‌نویسد :

    خیلی خوبه که بگید مهیار صفری رییس کمیته گیلمردی بخش خمامه….

  • محمد در مورخ 1393/04/15 - 21:07 می‌نویسد :

    هم رییس هیئت کشتی خمامه و هم رییس کمیته گیلمردی. آقا مهیار واقعا زحمت میکشی. ازینکه چنین ورزش پرهزینه ای رو توی خمام برگزار میکنی واقعا ممنون
    7

  • سهیل در مورخ 1393/04/22 - 03:07 می‌نویسد :

    سال پیش خیلی خوب بود اما امسال این کشتی تفریحی شده برای [!] باز ها و… جای اینکه بشینن و از برنده و پهلوانشون حمایت کنن به کار های خلاف میردازن  ممنونم از تلاشتون