خمام - اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با داعش ترفندی موذیانه و ناشیانه است
حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری :

اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با داعش ترفندی موذیانه و ناشیانه است

آمریکا می‌داند که تروریست‌های اعزامی تاب مقاومت در مقابل ارتش و مردم به‌هم پیوسته عراق را ندارند.

جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳ KHNA17909

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه‌ آستان مقدس امامزاده حسن (ع) این ‌شهر با اشاره به سی‌وسومین سالروز شهادت «دکتر مصطفی چمران» در سال 1360، اظهار کرد: چمران سمت‌های مختلفی را در مقام‌های دولتی داشت. وی افزود: شهید چمران با وجود خدماتی که در جبهه‌های جنگ انجام داده بود هرگز نخواست موفقیتی به نام خودش ثبت شود.
خطیب جمعه خمام، ادامه داد : شهید چمران در لحظات بحرانی وسط میدان بود اما در هنگام جشن پیروزی خودش را کنار می‌کشید و مشغول دعا و مناجات می‌شد و سرانجام مزد مجاهدت مخلصانه‌اش‌ را با درجه‌ رفیع شهادت از خداوند گرفت.
عاشوری به آغاز پنجمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در وین برای رسیدن به توافق بر سر چارچوب پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای، اشاره کرد. وی گفت: عملکرد طرف غربی به‌ویژه آمریکا بیش از آنکه بر دستیابی به توافق جامع مسائل هسته‌ای متمرکز باشد، بر مسائل غیرمرتبط و حاشیه‌ای دور می‌زند که نوعی باج‌خواهی و زیاده‌طلبی است.
خطیب جمعه خمام، اضافه کرد: آنها می‌گویند از آنجا که موشک‌ها ابزار استفاده از سلاح اتمی هستند برنامه موشکی ایران باید محدود شود در حالی که بر اساس توافق هسته‌ای بین طرفین قرار است هرگونه نگرانی آنها از تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران برطرف شود.
وی در ادامه به سه سال مقاومت دولت سوریه در برابر تروریست‌های داعش و حامیان خارجی آنها اشاره کرد و گفت: این دولت سرانجام به پیروزی رسیده و اکنون همان تروریست‌ها با کمک حامیان خود به سوی عراق سرازیر شده‌اند اما به امید خداوند شکست‌ آنها در عراق زودتر فرا می‌رسد. امام جمعه خمام، گفت: این جریان تروریستی همان است که از سوی آمریکا و متحدان آن در سوریه به‌کار گرفته شده بود، بنابراین اعلام آمادگی آمریکا برای مقابله با آنها به ویژه پیشنهاد همکاری با ایران در سرکوب داعش یک ترفند موذیانه و ناشیانه است.
وی، تصریح کرد : آمریکا می‌داند که تروریست‌های اعزامی تاب مقاومت در مقابل ارتش و مردم به‌هم پیوسته عراق را ندارند و به‌زودی سرکوب می‌شوند.
عاشوری، خاطرنشان کرد : آمریکا با پیشنهاد همکاری برای سرکوب داعش می‌خواهد حیثیت بر باد رفته خود در حمایت از تروریست‌ها و جنایات مرتکب شده در سوریه را بازسازی کند. به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران در گذشته یک‌بار تجربه همکاری با آمریکا برای حل بحران افغانستان را داشت که بلافاصله پس از این همکاری‌های بی‌سابقه از سوی دولت بوش محور شرارت خوانده شد.
عاشوری با تاکید بر اینکه ایران در هیچ زمینه‌ای با آمریکا همکاری نمی‌کند، یادآور شد: ایران اسلامی با فرمایش مقام معظم رهبری در برنامه‌ها و نقشه‌هایی که آمریکا طراح آن است مشارکت نمی‌کند.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/17909

۱ دیدگاه