خمام - جمعيت، موضوعی مهم در اقتدار ملی کشورها
حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری :

جمعيت، موضوعی مهم در اقتدار ملی کشورها

اگر کشوري ثروت و منابع فراواني داشته باشد، اما از نظر جمعيت کوچک باشد، هيچ جايگاهي در تقسيم قدرت جهاني ندارد.

جمعه، ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳ KHNA16815

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با بیان اینکه سوم خرداد سالروز يکي از بزرگترين حماسه‌هاي دوران جنگ تحميلي است، گفت : رزمندگان مؤمن و شجاع ايران اسلامي موفق شدند خرمشهر را در سال 61 از چنگال نيروهاي متجاوز عراقي آزاد کرده و آن را تا پايان جنگ از دسترس آنها به دور نگه دارند.
به گفته‌ی وی، اين روز در تاريخ کشور ما به نام «روز مقاومت، ايثار و پيروزي» ثبت شد و ما توانستيم براي هميشه درگيري‌هاي نظامي و ناامني‌هاي اجتماعي را به خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران منتقل کنيم.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه امروزه وقتي دشمنان اسلام مي‌خواهند با جمهوري اسلامي ايران بجنگند، مجبورند نبرد خود را در فلسطين، لبنان، عراق، افغانستان، بحرين یا سوريه آغاز کنند تا شايد دستشان به ايران اسلامي برسد، تصریح کرد : همين سايه اقتدار ايران اسلامي در آن کشورها براي شکستشان کافي است. به گفته‌ی عاشوری، امسال سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد مصادف با فتح خيبر در 24 رجب توسط اميرالمؤمنين (ع) است که يک تقارن بسيار مبارکي است.
وی با اشاره به 25 رجب، ادامه داد : روز يکشنبه 25 رجب بنا به نقل مشهور سالروز شهادت امام هفتم موسي بن جعفر (ع) است كه در سال 183 هجري به دستور خليفه فاسق بني‌عباس «هارون الرشيد» در زندان بغداد به شهادت رسيد.
عاشوری با بیان اینکه حضرت موسي‌بن جعفر (ع) در بيست سالگي به امامت رسيده، حدود 35 سال امامت و 55 سال عمر با برکت و پر از مشقت و سختي داشتند، عنوان کرد : ايام امامت ايشان معاصر بود با خلافت چهار تن از خلفاي عباسي.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام به سالروز مبعث رسول گرامي اسلام (ص) در 27 رجب اشاره کرده و یادآور شد : وی آخرين سفير الهي از سلسله ارسال رسل است که به منظور اکمال دين خدا مبعوث شده است. به گفته‌ی وی، پيامبر اسلام (ص) حق عظيمي بر بشريت دارد که آن شايستگي را پيدا کرده تا وحي سنگين الهي را دريافت کند و در اختيار بشر بگذارد.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با بیان اینکه امام خامنه‌اي روز سه‌شنبه‌ی گذشته سياست‌هاي کلي جمعيت را به رؤساي قواي سه‌گانه ابلاغ کردند، گفت : اميد مي‌رود با اجراي دقيق آن نگراني‌هاي کشور درباره‌ی مقوله‌ مهم جمعيت بر‌طرف شود.
عاشوری، ادامه داد : چند سالي است که با توجه به کاهش ميزان باروري و به‌تبع آن کاهش جمعيت جوان، زنگ خطر در کشور به صدا در آمده و بسياري از کارشناسان سياسي جمعيت را يکي از مؤلفه‌هاي مهم قدرت کشورها مي‌دانند که اگر کشوري ثروت و منابع فراواني داشته باشد، اما از نظر جمعيت کوچک باشد، هيچ جايگاهي در تقسيم قدرت جهاني ندارد.
عاشوری کشورهاي ثروتمند کوچک خليج‌فارس را نمونه کاملي از اين کشورها برشمرده و گفت : این کشورها با وجود ثروت‌ فراوان چون جمعيت بومي اندکي دارند در مقولات امنيتي و سياسي به کشورهاي قدرتمند وابسته‌اند.
به گفته‌ی وی، موضوع جمعيت موضوعي مهم در اقتدار ملي همه‌ی کشورها، از جمله ايران بوده که با برنامه‌ريزي و اجراي سياست‌هاي درست می‌توان موانع موجود را برطرف کرد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/16815

دیدگاه شما چیست ؟!