خمام - لزوم نظارت بر وضعیت پارک آفتاب خمام
ویژه
از توزیع مواد تا درگیری فیزیکی!

لزوم نظارت بر وضعیت پارک آفتاب خمام

آغاز ایام گرم سال خود می‌تواند یکی از عوامل افزایش پرخاشگری، وندالیسم و رفتارهای ناپسند اجتماعی باشد.

شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲ KHNA16392

پارک آفتاب که به دلیل قرارگرفتن در مرکز شهر از اقبال عمومی خوبی برخوردار بود، چند سالی‌است که به دلیل تخریب بخشی از آن برای احداث یک مجتمع تجاری که صحبت‌های متعددی در خصوص آن شنیده شده، شمایل قدیمی خود را از دست داده و دیگر برای اهالی این بخش که از شهر و روستا در آن حضور می‌یافتند و به‌خاطر می‌آوریم گاهی جای سوزن انداختن نداشت، با وجهه‌ی فعلی تداعی‌کننده‌ی خاطرات نیست.
بخش کوچکی از پارک آفتاب که از امکانات ورزشی برخوردار شده، تنها بخشی است که موجب می‌شود در گذر از این محوطه هنوز صدای کودکان و قهقهه‌ی آنان به گوش برسد، اما محدوده‌ی سرویس بهداشتی! این پارک محلی برای تجمع برخی افراد! بوده و عدم نظارت بر آن موجب ناامن ماندن آن گشته تا مواردی همچون توزیع و استعمال مواد مخدر یا مزاحمت برای نوامیس را پیوسته شاهد باشیم.

با توجه به درگیری فیزیکی که ساعاتی قبل در این پارک به وقوع پیوست و موجب تجمع مقابل پارک آفتاب شد، بی‌شک این تصویر از مرکز شهر خمام نه برای مردم شهر و نه برای مسافران گذری که این‌روزها ترافیک و پل‌روگذر آنها را خواسته یا ناخواسته از شهرمان دور می‌سازد تصویری زیبنده و چشم‌نواز نیست.

Untitled-1

قطعاً در صورت برقراری تماس با نیروی انتظامی برای اتفاقات این‌چنینی شاهد حضور به‌موقع آنان در محل هستیم، اما با توجه به اینکه از سال‌های گذشته تجمع بی‌مورد در پارکی که از خیلی‌چیزها همچون یک نگهبان! بی‌بهره است وجود داشته، چه بهتر می‌بود با توجه به آغاز ایام گرم سال که خود می‌تواند یکی از عوامل افزایش پرخاشگری، وندالیسم و رفتارهای ناپسند اجتماعی باشد، در اقدامی عاجل مسئله‌ی تجمع بی‌مورد در این پارک به‌صورت اصولی حل و فصل شود.


موضوع : پارک‌ها، حوادث، در شهر
http://khna.ir/16392

۳ دیدگاه

  • رضا در مورخ 1393/02/28 - 00:40 می‌نویسد :

    وضع این پارک واقعن خرابه
    هر از چندی میان پیگیری میکنن که جلوی تجمعو بگیرن اما موقتیه

  • رضا.ص در مورخ 1393/02/29 - 13:17 می‌نویسد :

    یه پارک داشتیم که اونم از ما گرفتن !

  • ایران در مورخ 1393/02/30 - 16:59 می‌نویسد :

    حدوداً دو سالی میشه که دیگه حتی نمیشه از جلوی پارک رد شد چون با مشکل جوونایی که اونجا پاتوق میکنن مواجه میشیم . حتی تابستون ساله پیش انقدر با مسافرهایی که برای استفاده از سرویس بهداشتی میرفتن درگیر شدن که دیگه کسی جرات نمی کرد بگه اونجا هم سرویس وجود داره و همه مسجد و راهنمایی می کردن . واقعاً باید به این مشکل رسیدگی بشه .