خمام - وعده‌ی ایجاد شهرک صنعتی در خمام

وعده‌ی ایجاد شهرک صنعتی در خمام

بخش خمام با دارا بودن بیش از 56000 نفر جمعیت و موقعیت ژئوپلیتیک خاص منطقه که از یک سو به مرکز استان و از سوی دیگر به شهرستان بندرانزلی نزدیک است، می تواند پتانسیل بالقوه خود را در بخش صنعت به وضعیت بالفعل تبدیل نماید.

یکشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۰۲ KHNA1611

جلسه شورای اداری بخش خمام با حضور حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بخش خمام، روز پنج شنبه (۱۳۹۲/۲/۲۶) در بخشداری خمام برگزار گردید. در این جلسه بخشدار خمام، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو افزود: انتخابات امسال دارای اهمیت خاص می‌باشد. چرا که ما دو انتخابات همزمان با هم را داریم؛ انتخابات شوراهای اسلامی‌ با ثبت نام ۳۷۹ نفر در خمام و همچنین انتخابات ریاست جمهوری که از ۱۷ اردیبهشت ماه با پیام وزیر کشور آغاز گردیده است. خوشبختانه هیئت اجرایی انتخابات تشکیل گردیده و از بین دو هیئت اجرایی ۶۰ نفر دعوت شدند که برای اولین بار حضور همه ی معتمدین را داشتیم. این نشان از وحدت و همکاری بین هیئت‌های اجرایی و نظارت می‌باشد. بخشدار در ادامه با اشاره به وضعیت کشاورزی بخش خمام گفت: ما از ابتدای فصل زراعی یعنی اول اسفند سال گذشته تا به امروز ۴ جلسه کمیته آب کشاورزی را داشتیم. وی ادامه داد: در بخش خمام بیش از ۱۱۰۰۰ هکتار زمین زراعتی داریم و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است و انتظار داریم تا پایان اردیبهشت ماه، نشاء کلیه زمین‌های زراعی صورت گیرد. همچنین بحث بیمه کشاورزی یکی از دغدغه‌های ماست، لذا دهیاران محترم به کشاورزان ابلاغ نمایند تا در مهلت باقی مانده نسبت به بیمه محصولات زراعی خود اقدامات لازم را صورت دهند.

17022007118

مهندس استقامتی دربخش دیگری از سخنانش افزود: استان گیلان از دیرباز به عنوان یکی از استان‌های دارای پیشینه ی صنعتی شناخته شده است و وجود عوامل مهمی‌ نظیر سرمایه، مواد اولیه، نیروی کار ماهر و همچنین موقعیت ژئواستراتژیک آن در کشور و وجود زیر بناهای توسعه صنعتی همواره در جذب سرمایه گذاران به استان موثر بوده است. متاسفانه محروم شدن گیلان از احداث صنایع بزرگ در برخی از دوره‌های زمانی گذشته باعث وجود فراز و نشیب در تاریخ توسعه صنعتی گردیده است. بخشدار خمام ادامه داد: بخش خمام با دارا بودن بیش از ۵۶۰۰۰ نفر جمعیت و موقعیت ژئوپلیتیک خاص منطقه که از یک سو به مرکز استان و از سوی دیگر به شهرستان بندرانزلی نزدیک است، می‌تواند پتانسیل بالقوه خود را در بخش صنعت به وضعیت بالفعل تبدیل نماید. با توجه به اهمیت موضوع و تحقق و اجرایی شدن مصوبات دولت در جهت توسعه بخش و در راستای منویات مقام معظم رهبری به جهت خلق حماسه اقتصادی نسبت به ایجاد شهرک صنعتی بخش خمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است. استقامتی در پایان اظهار داشت: تهیه سند توسعه بخش خمام، تبلور یافته سیاست‌ها و دیدگاه‌های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان بوده است و برای نخستین بار در نظام برنامه ریزی شهرستان به تجربه گذرانده خواهد شد و به عنوان راهنمای عملیاتی اجرای بخش خمام در ده سال آتی (۱۴۰۲-۱۳۹۲) قلمداد می‌شود. به عبارت دیگر سند توسعه بخش خمام دیدگاه‌های مدیریت توسعه بخش را برای پیشرفت و آبادانی آن ارائه می‌نماید. بخشدار ادامه داد: با جهت گیری‌های کلان و آمایش شهرستان از نظر نقش و جایگاه بخش خمام، در مجموع شهرستان نیز، همسو و هماهنگ می‌باشد. لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی بخش، اعضای شورای اداری و دهیاران سراسر بخش مکلفند تمامی‌برنامه‌های اجرایی و عملیاتی توسعه خمام را طی سال‌های مذکور بر اساس سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه تنظیم و به جهت جمع بندی به دبیرخانه مستقر در بخشداری ارسال نمایند.


موضوع : ادارات و مراکز، بخشداری
منبع : خوبان خبر
http://khna.ir/1611

دیدگاه شما چیست ؟!