خمام - شهید مرتضی مطهری شخصیتی جامع در عرصه‌ی علم و عمل بود
حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری :

شهید مرتضی مطهری شخصیتی جامع در عرصه‌ی علم و عمل بود

وی صلیب سرخ و هلال‌احمر را یک سازمان بین‌المللی برای تسکین آلام بشری در شرایط بحرانی دانست.

جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲ KHNA15485

IMG_68451حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه‌ آستان مقدس امامزاده حسن (ع) شهر خمام با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری، وی را دارای شخصیتی جامع در عرصه‌ علم و عمل قلمداد کرد. وی اظهار کرد: شهید مطهری از مصادیق واقعی عالمانی بود که در روایات از آنها به عنوان قلعه‌های حفظ اسلام یاد شده است.
امام جمعه‌ خمام، ادامه داد: شهید مطهرى زمانى مبارزات فکرى‏ خود را آغاز کرد که در ایران موج غرب‌زدگى در حال گسترش بود و قدرت‌هاى غربى درصدد بودند استعمار فرهنگى را جایگزین استعمار سیاسى و نظامى کنند. وی به سالروز بزرگداشت شیخ صدوق اشاره کرد و گفت: ابوجعفر محمدبن علی‌بن بابویه معروف به شیخ صدوق حدود سال 306 قمری در قم به دنیا آمد و کتاب عظیم «من‌لایحضره‌الفقیه» در چهار جلد به عنوان یکی از کتب اربعه شیعه شامل 6 هزار حدیث و … از جمله 300 اثر ارزشمند این عالم کم‏نظیر است.
عاشوری درباره آغاز ماه رجب و سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع)، افزود: این حضرت در مدت 33 سال امامت خود هفت خلیفه ظالم عباسی‌ را تجربه کرد که ظالم‌ترین، خبیث‌ترین، نا‌نجیب‌ترین و کافرترین آنها متوکل «دهمین خلیفه‌ عباسیان» بود. وی با اشاره به سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در 18 اردیبهشت ‌ماه خاطرنشان کرد: صلیب سرخ و هلال‌احمر یک سازمان بین‌المللی برای تسکین آلام بشری در شرایط بحرانی است که علاوه بر تلاش گسترده‌ برای توسعه بهداشت عمومی، در لحظات سخت حوادث غیرمترقبه و صدمات ناگوار ناشی از سیل، زلزله، تصادفات و نزاع‌ها نیز خدمات رسانی می‌کنند.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/15485

۱ دیدگاه