خمام - خرید و فروش خرس در باغ پرندگان
ویژه
کوروش خزلی عنوان کرد :

خرید و فروش خرس در باغ پرندگان

کارشناس ارشد محیط زیست از فروش غیرقانونی یک قلاده خرس ماده در باغ پرندگان رشت-خمام خبر داد.

چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ KHNA14335

کارشناس ارشد محیط زیست از فروش غیرقانونی یک قلاده خرس ماده توسط مدیرکل سابق محیط زیست گیلان به یک باغ وحش خصوصی در بابلسر خبر داد و گفت : این اقدام در حالی انجام شده که سازمان محیط زیست بر اساس قانون اجازه‌ی واگذاری حیوانات به غیر را ندارد. کوروش خزلی در مورد فروش یک قلاده خرس از سوی ارگان متولی محیط زیست، افزود : پس از برکناری عبدوس «مدیرکل محیط زیست گیلان» مشخص شد که وی در سال گذشته اقدام به فروش غیرقانونی یک قلاده خرس ماده به باغ وحشی خصوصی در بابلسر کرده است. وی با بیان اینکه در سال قبل 2 قلاده خرس نر و ماده از سوی اداره‌ی کل محیط زیست استان گیلان به باغ پرندگان ماهان به مدیریت بهزاد ماهرو تحویل داده شد، افزود : این خرس‌ها در وضعیت بسیار اسفناکی به‌‍سر می‌بردند، تا اینکه خرس ماده که معمولاً از سن 5 الی 6 سالگی آماده‌ی جفت گیری می‌شوند در سن 1 سالگی به باغ وحش بابل فروخته شد.
به گفته‌ی این فعال محیط زیست، برابر نامه مورخ 92.2.24 عبدوس به سازمان محیط زیست مبنی بر واگذاری یک قلاده خرس ماده به باغ وحش بابل مازندران، بدون اخذ مجوز از سازمان، خرس نامبرده به باغ وحش مذکور فروخته شد و خرس نر همچنان در باغ پرندگان ماهان واقع در جاده‌ی رشت-خمام در شرایط بسیار نامناسب نگهداری می‌شود.

خزلی، ادامه داد : باغ پرندگان سنخیتی برای نگهداری حیوان چهار پا ندارد، اما خرس ماده همچنان در این باغ در شرایطی بسیار بد و در یک قفس کوچک نگهداری می‌شود، در حالیکه تاکنون باید این خرس رهاسازی می‌شد. این مسئول با بیان اینکه اسناد و مدارک واگذاری خرس ماده وجود دارد، بطوریکه در نامه‌ی مورخ 92.2.18 محیط زیست گیلان آمده “انتقال خرس به باغ وحش بابلسر برای تولید مثل و بقای نسل است”، درحالی که سن تولید نسل برای خرس 5 الی 6 سالگی است، اما این خرس ماده فقط 1 سال داشته و عملاً مشخص می‌شود این ادعای مطرح شده کذب است.
به گفته‌ی کوروش خزلی، مدیر سابق اداره کل محیط زیست گیلان ادعا کرده بود که خرس ماده فاقد جفت بوده که مدارک نشان می‌دهد که این ادعا نیز دروغ و کذب محض می‌باشد، همچنین اسناد و مدارکی که خرس ماده توسط باغ وحش بابلسر تحویل گرفته شده نیز وجود دارد و این موضوع در نامه مورخ 92.2.26 از سوی مسئول باغ وحش بابلسر تایید شده است. این کارشناس ارشد محیط زیست در پایان یادآور شد : در حال حاضر خرس ماده همچنان در باغ وحش بابلسر و در شرایط بد و قفس کوچک نگهداری می‌شود و این موضوع باید از سوی مسئولان سازمان محیط زیست رسیدگی شود.


موضوع : حیوانات
منبع : خزر آنلاین
http://khna.ir/14335

دیدگاه شما چیست ؟!