خمام - امام جمعه‌ی خمام : مقاومت تنها راه‌حل موضوع هسته‌ای ایران است

امام جمعه‌ی خمام : مقاومت تنها راه‌حل موضوع هسته‌ای ایران است

ایران هشتمین کشور دارای چرخه‌ کامل سوخت هسته‌ای و نهمین کشور برخوردار از تکنولوژی تولید آب سنگین است.

جمعه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ KHNA14294

IMG_406011حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه‌ آستان مقدس امامزاده حسن (ع) این شهر به سالروز قطع روابط سیاسی آمریکا با ایران اسلامی اشاره کرد. وی گفت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران در بهت و حیرت دو ابرقدرت شرق و غرب جهان به پیروزی رسید و برای نخستین بار به‌عنوان یک کشور مستقل حاضر نشد از سیاست‌های آن‌دو تبعیت کند آنها از موضع استکباری روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران قطع کردند تا مانع پیشرفت و استقلال واقعی ما شوند. عاشوری افزود: ابرقدرت شرق پس از یک دهه مخالفت‌های بی‌حاصل اندکی قبل از اضمحلال خود مجبور به پذیرش خواست ملت مسلمان ایران شد و ابرقدرت غرب نیز سرانجام مجبور می‌شود در مقابل اراده‌ ملت مسلمان ایران زانو بزند.
به گفته امام جمعه‌ خمام، آمریکا در طول این مدت که روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران قطع کرده جنایات فراوانی مانند حمله‌ نظامی به طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی علیه کشور ما مرتکب شده است. وی تصریح کرد: این کشور دلیل مخالفت خود با ایران را به خاطر مسایلی مانند حقوق بشر و قصد تولید سلاح هسته‌ای اعلام می‌کند. عاشوری با بیان اینکه مردم در کشورهای زیرسلطه آمریکا نظیر عربستان و … از هرگونه حقوق انسانی محرومند، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که مورد حمایت آمریکاست بیشترین سلاح هسته‌ای را در منطقه دارد. وی با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، آن‌ را یکی از پرافتخارترین دستاوردهای نظام اسلامی دانست و یادآور شد: 20 فروردین 1385 روزی است که جمهوری اسلامی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم دست یافت و یک زنجیره‌ کامل غنی‌سازی اورانیوم را با درجه‌ خلوص در نطنز راه‌اندازی کرد.
خطیب جمعه خمام روز ملى فناورى هسته‏‌اى را فرصتى براى قدردانی از استقامت و پایمردى ملت ایران به‏ منظور نشاندن کشور بر یکى از قله‌هاى بزرگ جهان عنوان کرد. وی گفت: 20 فروردین روزى است که ملت ایران با همدلى، استقامت و پیگیرى آرمان‌هاى بزرگ انقلاب اسلامى به هدفى والا یعنى هسته‌‏اى شدن ایران اسلامى دست یافت. به گفته‌ عاشوری، آمریکای مستکبر با سواستفاده از قدرت این انرژی خارق‌العاده به دنبال تولید سلاح‌های کشتار جمعی رفته و با کشتن و معلول کردن صدها هزار نفر در ژاپن خاطره‌ تلخی در اذهان بشر باقی گذاشته است. به گفته وی، نیرو و توانی که در فناوری هسته‌ای نهفته است با نیرو و توان هیچ‌کدام از اکتشاف‌ها و دستاوردهای بشری قابل مقایسه نیست.
امام جمعه خمام ادامه داد: نزدیک‌ترین اکتشاف بشری از حیث مقایسه با انرژی هسته‌ای، نفت است که با هزینه‌ گزافی تولید می‌شود و درآمد چندانی ندارد اما بیش از نیمی بودجه‌ کشورهای تولیدکننده را تأمین می‌کند. وی خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای می‌تواند چندین برابر نفت تولید ثروت کرده و آینده از آن کشورهایی است که بتوانند به مراحل بالاتری از فناوری هسته‌ای دست یابند. عاشوری ایران را هشتمین کشور دارای چرخه‌ کامل سوخت هسته‌ای و نهمین کشور برخوردار از تکنولوژی تولید آب سنگین دانست. وی یادآور شد: تمام این موفقیت‌ها در سایه تصمیمات دوراندیشانه و سیاست‌های مدبرانه مقام معظم رهبری در برطرف شدن تعلیق تأسیسات هسته‌ای کشورمان بوده و نشان می‌دهد که تنها راه حل موضوع هسته‌ای ایران، مقاومت است. امام جمعه خمام سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد باقر صدر و خواهر مکرمه‌ ایشان بنت‌الهدی صدر و صیاد شیرازی و سید مرتضی آوینی را تسلیت گفت و گرامی نگه‌داشت.


موضوع : مذهبی، نماز جمعه
http://khna.ir/14294

۱ دیدگاه