خمام - همایش پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی برگزار می‌شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمام:

همایش پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمام از برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی در این‌شهرستان، برای چهارمین‌سال متوالی خبر داد.

دوشنبه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ KHNA110896

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمام از برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی در این‌شهرستان، برای چهارمین‌سال متوالی خبر داد.
سرهنگ کیانوش شوشتری‌اخوان با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی تحت عنوان «طرح حرم تا حرم» از مبداء مسجد جامع امامزاده حسن (ع) شهر خمام به مقصد بقعه آقا باباحسن بخش چوکام، مصادف با اربعین حسینی (ع)، یعنی از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه «۴ شهریور»، افزود: طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده در ستاد هماهنگی، امسال نیز شاهد مشارکت و نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی، هیات‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی، قرارگاه‌های محلات اسلامی و گروه‌های جهادی خواهیم بود.
دبیر ستاد برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در خمام با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اداری و خدمت‌رسان شهرستان آماده خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در این‌همایش می‌باشند، تصریح کرد: ویژه برنامه‌های اربعین از سوی موکب‌داران از شب اربعین در سطح شهر خمام آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۳۰ موکب و ایستگاه در طول مسیر ۳/۵ کیلومتری تدارک دیده شده، ادامه داد: اجرای گروه‌های سرود، مسابقات نقاشی ویژه کودکان، دمام‌زنی، توزیع بسته‌های فرهنگی و مداحی، در کنار پذیرایی از زائران و مشتاقان حسینی به اجرا در می‌آید.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمام با اشاره به اینکه مراسم تعزیه‌خوانی، مداحی، پذیرایی در مسجد جامع خمام همزمان با برگزاری همایش پیادروی برگزار می‌شود، اذعان داشت: در بقعه آقا باباحسن علاوه بر پذیرایی از میهمانان، برنامه‌های معنوی شامل سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت اربعین و اقامه‌ی نماز ظهر و عصر توسط متولیان امر درنظر گرفته شده است.
شوشتری‌اخوان از ابتکارات ویژه برنامه‌ی پیاده‌روی اربعین امسال، به حضور تعدادی از مواکب به‌صورت خانوادگی در مسیر پیاده‌روی جهت خدمت به مردم اشاره نموده و عنوان کرد: حضور سازمان‌یافته خادمین شهدای شهرستان، حضور کودکان و دانش‌آموزان به همراه والدین، اجرای پویش سیاه‌پوش نمودن و پذیرایی از جلوی مغازه‌ها و منازل در مسیر پیاده‌روی، پویش نذر نان در شب اربعین و …، می‌تواند جلوه‌های ماندگاری از مردم ولایتمدار خمام را به نمایش بگذارد.
به گفته وی، همانند سنوات گذشته، همراهی، همکاری، همدلی و همیاری مسوولین شهرستانی و محلی، روحانیت معظم، خانواده‌های معظم شهداء، نیروهای نظامی و انتظامی، پیشکسوتان، بازاریان، کارمندان، بانوان، ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان می‌تواند یک جنبش فرهنگی دیگر در جهت ارتقای نشاط معنوی همراه با شعور حسینی در سطح جامعه خلق نماید.


موضوع : سپاه، مذهبی
برگرفته از : خوبان‌خبر
http://khna.ir/110896

دیدگاه شما چیست ؟!