خمام - اگر رییس اداره ورزش خمام نتواند مشکل چند لامپ سوخته را حل کند، چگونه مسائل زیربنایی ورزش را مرتفع خواهد کرد؟
ویژه
سخنی با مدیرکل ورزش گیلان؛

اگر رییس اداره ورزش خمام نتواند مشکل چند لامپ سوخته را حل کند، چگونه مسائل زیربنایی ورزش را مرتفع خواهد کرد؟

سالن تختی قدیمی‌ترین سالن ورزشی در شهر خمام به شمار می‌رود، که همواره مورد استفاده اکثر هیات‌های ورزشی و ورزشکاران قرار می‌گیرد، اما عموما با مشکلات اولیه و پیش‌پا افتاده‌ای دست به گریبان است که گاهی صدای ورزشکاران را در‌می‌آورد.

شنبه، ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ KHNA110722

سالن تختی قدیمی‌ترین سالن ورزشی در شهر خمام به شمار می‌رود، که همواره مورد استفاده اکثر هیات‌های ورزشی و ورزشکاران قرار می‌گیرد، اما عموما با مشکلات اولیه و پیش‌پا افتاده‌ای دست به گریبان است که گاهی صدای ورزشکاران را در‌می‌آورد.

به‌عنوان مثال، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش‌از ۱۰ عدد از لامپ‌های داخل این‌سالن سوخته، به‌طوری که قسمت انتهایی و سمت راست سالن از نور بسیار کمی برخوردار بوده و مشکلاتی را برای ورزش‌کردن ایجاد کرده است.

البته نگارنده به‌شخصه درخصوص مشکل روشنایی ۳ مرتبه با رییس اداره ورزش خمام تماس تلفنی گرفته، که هربار اعلام‌شده در هفته آینده این‌مشکل برطرف می‌شود؛ اما نزدیک به ۵ ماه سپری شده و نه‌تنها لامپ‌های سوخته تعویض نشده، بلکه بر تعداد این‌لامپ‌ها افزوده شده است.

اینگونه تصور می‌‎شود که اگر در زمان یادشده، ماهانه یک عدد از لامپ‌ها تعویض می‌شدند، مشکل تاکنون برطرف شده بود. آیا ورزشکاران خمامی برای تعویض لامپ‌های سوخته باید منتظر بودجه کشوری و استانی باشند؟ هزینه‌ای که ورزشکاران برای اجاره ساعتی این‌سالن پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود؟ متولیان امر برای تعویض چند عدد لامپ، دقیقا به چه میزان اعتبار و چندماه فرصت نیاز دارند؟

در این‌رابطه روی صحبت با مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان است؛ که اگر رییس اداره ورزش خمام فرصت کافی برای پیگیری وضعیت سالن ورزشی واقع‌‌در چندقدمی اداره خود را نداشته، رسیدگی به آن‌را پشت گوش انداخته یا نمی‌تواند برای تعویض چندعدد لامپ چاره‌اندیشی کند، چگونه می‌تواند به مشکلات اساسی و زیربنایی ورزش این‌شهرستان پرداخته و آنها را مرتفع سازد؟

مشکلات سالن تختی تنها در روشنایی خلاصه نمی‌شوند. از ۴ هواکش داخل سالن ۳ عدد خراب و فاقد کارکرد بوده و یکی‌دیگر نیز با هزار زحمت، نصفه‌ونیمه کار می‌کند. ورزشکاران، به‌خصوص زنان، در اوج گرما باید چگونه به ورزش بپردازند؟ حتی اگر سالن تختی به رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می‌گرفت، عدم رسیدگی به وضعیت آن قابل توجیه نبود!

راهروی این‌سالن در هنگام بارندگی به زیر آب می‌رود و ورزشکاران برای ورود و خروج از آن دچار مشکل هستند. سکوهای سالن تختی از زمانی‌که در ذهنمان است تغییری به جز رنگ‌آمیزی به خود ندیده و حتی در این‌سال‌ها اقدامی برای نصب تعدادی صندلی پلاستیکی نشده، تا از وضعیت ظاهری بد فعلی خارج شود.

با همه این‌مشکلات، شنیده‌ها از احتمال افزایش هزینه اجاره سالن حکایت دارند، که مشخص‌نیست این‌افزایش بر اساس کدام متر و مبنا صورت می‌گیرد؟ بابت کاهش امکانات؟ آیا خرابی‌هایی که برشمرده‌شد جزء امکانات رفاهی محسوب شده‌اند؟

ورزش یکی‌از رکن‌های اساسی سلامت جامعه به حساب می‌آید و از مدیرکل ورزش استان و فرماندار خمام انتظار می‌رود نسبت به اماکن ورزشی این‌شهرستان توجه بیشتری از خود نشان داده و ضمن انجام بازدیدهایی جهت بررسی وضعیت موجود، علت کوتاهی و کم‌کاری رییس اداره ورزش خمام را درخصوص مسائل ابتدایی و پیش‌پا افتاده اینچنینی جویا شوند.

 

موضوع : اداره‌ی ورزش و جوانان، یادداشت
نویسنده : جواد منادی
http://khna.ir/110722

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.