خمام - فک پلمب یک مرغداری صدای عضو شورای روستای مرزدشت را درآورد
در اتفاقی کم‌سابقه؛

فک پلمب یک مرغداری صدای عضو شورای روستای مرزدشت را درآورد

عضو شورای اسلامی روستای مرزدشت از فک پلمب یک واحد مرغداری در این‌روستا به‌دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی، حل‌نشدن مشکلات محیط‌زیستی و ادامه آسیب به زیرساخت‌های روستایی گلایه نمود.

جمعه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۰۵ KHNA110709

عضو شورای اسلامی روستای مرزدشت از فک پلمب یک واحد مرغداری در این‌روستا به‌دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی، حل‌نشدن مشکلات محیط‌زیستی و ادامه آسیب به زیرساخت‌های روستایی گلایه نمود.
سبحان ابراهیمی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه واحد مذکور در سال ۷۶ فعالیت خود را در محدوده روستا آغاز نموده و پس‌از چندسال عدم فعالیت، دوباره در سال‌های اخیر به ادامه فعالیت پرداخته، افزود: با توجه به اعتراضات مردمی، تحقیقات و استعلاماتی درخصوص این‌واحد صورت پذیرفت، که در نهایت مشخص‌شد پروانه محیط‌زیست آنان صوری بوده و در نهایت این‌واحد با پیگیری‌های بخشداری مرکزی و دهیاری پلمب گردید.
وی با اشاره بر آنکه اشکالات محیط‌زیستی، نگهداری مرغ ۲ برابر ظرفیت مجاز، مزاحمت برای خانوارهای آن‌محدوده به‌دلیل بوی نامطلوب، حمل‌ونقل و آسیب به زیرساخت‌های روستایی از جمله آسفالت و جاده، از جمله مشکلات واحد مرغداری مذکور بوده، ادامه داد: متاسفانه درکمال تعجب، بدون اطلاع دهیاری، شورای روستا و بخشداری مرکزی این‌واحد فک پلمب شده و مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.
ابراهیمی با بیان اینکه مشخص‌نیست چگونه برای یک پروانه صوری، استعلام قانونی و گواهی رفع تخلف صادر شده، اذعان داشت: در شعاع ۵۰۰ متری این‌مرغداری تعدادی خانوار از حوالی سال ۱۳۳۰ در این‌منطقه سکونت داشته که بوی نامطلوب در این‌شعاع یا بیشتر از آن برای روستاوندان آزاردهنده گشته و مشخص‌نیست معیار صدور مجوز فعالیت و فک پلمب این‌مرغداری چه بوده و چگونه توانسته از طریق جهاد کشاورزی و محیط‌زیست مجوز فعالیت دریافت نماید؟
وی خاطرنشان کرد: اگر موضوعی تخلف است، باید برای همه افراد جامعه تخلف محسوب شده و نباید از مقابل مسائلی که به روستا و روستاوندان آسیب وارد می‌کند، به سادگی عبور نمود.

 

دیدگاه شما چیست ؟!