خمام - واکنش‌ها به برکناری ایمان سهیلی از شورا
در جلسه فوق‌العاده عنوان شد؛

واکنش‌ها به برکناری ایمان سهیلی از شورا

جلسه انتخاب هیات‌رییسه شورای اسلامی شهر خمام که روز پنجشنبه به‌طور فوق‌العاده در ساختمان شهرداری برگزار شد، با واکنش‌هایی نسبت به برکناری ایمان سهیلی از این‌شورا همراه بود.

جمعه، ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۰۴ KHNA110454

جلسه انتخاب هیات‌رییسه شورای اسلامی شهر خمام که روز پنجشنبه به‌طور فوق‌العاده در ساختمان شهرداری برگزار شد، با واکنش‌هایی نسبت به برکناری ایمان سهیلی از این‌شورا همراه بود.

به گزارش خمام‌نیوز، هادی واحدی با بیان اینکه اتفاق پیش‌آمده برای هیچ‌کدام از ما خوشایند نبوده و بر اساس نامه‌ای که از سوی فرمانداری ابلاغ شد چاره‌ای به‌جز برگزاری جلسه فوق‌العاده وجود نداشته، گفت: قانون برای همه ما فصل‌الخطاب بوده و باید مطابق با قانون عمل نماییم.
این‌عضو شورا با تاکید بر آنکه این‌اتفاق به‌هیچ‌عنوان قابل توجیه نبوده و البته یک‌نوع تخلف اداری بوده و عنوانی‌که نسبت داده‌شده با چیزی‌که در واقعیت اتفاق‌افتاده متفاوت است، تصریح کرد: یکی‌از چیزهای گمشده‌ای که در شهرداری وجود دارد، نبود آرامش است و امیدوارم به‌زودی بتوانیم از این‌فضای پرتنش و پرالتهاب فاصله بگیریم.
وی با اشاره بر گلایه‌مندی مردم از وضعیت شهر، ادامه داد: باید بتوانیم فضا را آرام نموده و با فاصله‌گرفتن از فضای شکایت و شکایت‌کشی، پروژه‌های شهری را در یکسال باقیمانده به سرانجام برسانیم.

در ادامه، مهدی عاشوری با اذعان بر آنکه متاسفانه فضای شهرداری در این‌دوره مقداری از فضای تعاملی دور شده بود، هرچند قصد کالبد شکافی یا پرداختن به مباحث گذشته را ندارم، یادآور شد: اتفاقی که برای ایمان سهیلی افتاده، بدون قصد، نیت یا انگیزه منفی، صرفا به‌دلیل عدم آگاهی و جهل به قانون بوده، که منجر به این‌اتفاق شده است.
این‌عضو شورا با بیان اینکه این‌مساله برای ما باعث ناراحتی بوده، افزود: متاسفانه خبر آن از شهر خمام در سطح استان انعکاس یافت و به نوعی به پیکره شهر آسیب رساند.
وی با تاکید بر آنکه باید خودمان آبرودار شهرمان باشیم، گفت: امیدوارم سهیلی بتواند از خود دفاع نموده و با اثبات بی‌گناهی، در زمان کوتاهی به جمع شورا بازگرد. البته باید در بحث قوانین مراقبت بسیاری داشته و همواره در مسیر قانون حرکت نماییم؛ ضمن‌آنکه پیشنهاد می‌کنم برای پرسنل شهرداری کارگاه آموزشی برگزار گردد، زیرا مشابه این‌قضایا ممکن است در واحدهای مختلف شهرداری نیز رخ دهد.

همچنین، سیدمجتبی حسینی‌نسب با بیان اینکه ۳ سال از عمر شورای ششم سپری شده و در یکسال پایانی آن هستیم، افزود: امیدوارم بتوانیم در سال پایانی منشا حرکات مثبتی باشیم که برای شهر مفید واقع گردد.
این‌عضو تازه‌ی شورای ششم با اشاره بر آنکه گاها قانون بسیار خشک بوده و البته حکمی‌که در مورد سهیلی صادر شده سخت‌گیرانه بوده، اذعان داشت: در طول ادوار مبلغی به شهرداران پرداخت می‌شده که به آنان از لحاظ مالی کمک شود تا خدای‌ناکرده کج‌روی نداشته یا از مسیر و ریل خارج نشوند. حالا اینکه چنین موضوعی با چنین عنوان تخلف دهان پرکنی مواجه گردد، همه موظف هستیم تا واقعیت‌را به گوش مردم برسانیم. بحث اجرای عدالت یک چیز بوده و بحث رعایت اخلاق چیز دیگری است؛ ضمن‌آنکه سهیلی برای این‌شهر زحمات زیادی کشیده و برای آن دغدغه‌مند بوده است.
حسینی‌نسب با بیان اینکه با دو دستگی در شورا که در سال‌های مختلف به‌وجود آمده به‌طور ۱۰۰ درصد مخالف هستم، خاطرنشان ساخت: باید به سمتی حرکت کنیم که شهر از شکایت و شکایت‌کشی رهایی پیدا کند، زیرا این‌مساله در شان شهرداری نیست. اگر بخواهد در یکسال باقیمانده از این‌شورا اختلاف، بحث و دعوا باشد، صورت خوشایندی نداشته و کارهای مهمتری همچون معضل زباله شهرستان یا بحث استقرار ادارات وجود دارد، که این‌مسائل در سایه همدلی محقق خواهد شد.


موضوع : شورای شهر
http://khna.ir/110454

دیدگاه شما چیست ؟!