خمام - آسفالت خیابان بهشتی و محدوده بلوار جدید برای پنجمین‌بار ترمیم خواهد شد
ویژه
رییس شورای شهر خمام:

آسفالت خیابان بهشتی و محدوده بلوار جدید برای پنجمین‌بار ترمیم خواهد شد

رییس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به خرابی مجدد آسفالت خیابان شهید بهشتی و محدوده بلوار جدید این‌شهر که برای چهارمین‌مرتبه ترمیم شده بود، عنوان کرد: واقعاً تعجب می‌کنیم که چرا آسفالت یک‌نقطه ۴ مرتبه خراب شده؛ ضمن‌اینکه قبلاً نیز به پیمانکار فشار آورده بودیم تا مشکل‌را برطرف کند، اما بازهم این‌آسفالت به‌فاصله کوتاهی از ترمیم، با مشکل مواجه گردیده است.

چهارشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳ KHNA110020

رییس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به خرابی مجدد آسفالت خیابان شهید بهشتی و محدوده بلوار جدید این‌شهر که برای چهارمین‌مرتبه ترمیم شده بود، عنوان کرد: واقعاً تعجب می‌کنیم که چرا آسفالت یک‌نقطه ۴ مرتبه خراب شده؛ ضمن‌اینکه قبلاً نیز به پیمانکار فشار آورده بودیم تا مشکل‌را برطرف کند، اما بازهم این‌آسفالت به‌فاصله کوتاهی از ترمیم، با مشکل مواجه گردیده است.
ایمان سهیلی روز گذشته در جلسه شورا، تصریح کرد: در این‌رابطه بار دیگر با پیمانکار صحبت خواهیم کرد، تا برای پنجمین‌مرتبه اقدام به ترمیم آسفالت نموده، یا این‌بار شهرداری برای حل مشکل ورود نموده و هزینه را از مطالبات پیمانکار کسر کند.
وی همچنین با اشاره به پروژه بازار روز جنب کتابخانه عمومی، گفت: کارهای زیرسازی کف بازار انجام‌شده و هم‌اکنون بتن‌ریزی آن در دست انجام است. پس‌از آن خط‌کشی انجام خواهد شد تا بازار روز یکشنبه که در بلوار پاسداران تشکیل می‌شود به آن‌نقطه انتقال یابد.
این‌عضو شورا هدف از این‌موضوع را کاهش بار ترافیکی از بلوار مذکور و ساماندهی بازار قلمداد نموده و ادامه داد: در گام دوم وانت‌ها و دستفروشان سطح شهر به بازار جدید انتقال یافته و ساماندهی خواهند شد.
یکی‌دیگر از اعضای شورای شهر خمام اجرای پروژه‌هایی نظیر فیبر نوری و طرح ملی آبرسانی را ارزشمند تلقی نموده و افزود: مخزن هوایی ذخیره آب غلامرضاباغ پس‌از سال‌ها به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده یا به‌واسطه اجرای فیبر نوری به یکی‌از مطالبات شهروندان که ضعف اینترنت و امکانات مخابراتی بوده، رسیدگی می‌گردد.
مهدی عاشوری با بیان اینکه شهروندان نتیجه و اثر اجرای چنین پروژه‌های بزرگی‌را نظاره‌گر خواهند بود، گفت: متاسفانه در اجرای پروژه‌ها مشکلاتی نظیر گرد‌وخاک، خرابی آسفالت یا سروصدای شبانه وجود داشته، که نسبت به این‌مشکلات بی‌تفاوت نبوده و انتقادها را مستقیماً با پیمانکاران درمیان گذاشته‌ایم.
وی با بیان اینکه درصورتی‌که پیمانکاران به وظایف و تعهدات خود ظرف مدت مشخص رسیدگی نکنند قطعاً جلوی پروژه را گرفته و از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد، یادآور شد: البته شورا وظیفه‌ی نظارتی را برعهده داشته و نباید در همه امور دخالت نماید.
این‌عضو شورا با تاکید بر اینکه منابع درآمدی شهرداری پایین آمده، اما در اندازه‌ای که در توانمان باشد مطالبات پیمانکاران را پرداخت خواهیم کرد، یادآور شد: همه باید به‌هم کمک نماییم تا پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسند.
نایب‌رییس شورا با بیان اینکه همه دغدغه‌مند هستیم تا شهروندان اذیت نشوند، افزود: انتقادهای مطرح‌شده تا حدودی به‌حق بوده، اما باید واقع‌نگر و منصف باشیم.
هادی واحدی با بیان اینکه نادرست است که بگوییم در شورای ششم هیچ‌کاری انجام نشده، افزود: به اتمام‌رساندن پروژه کفپوش پیاده‌روها، بازارچه پشت‌بازار، روشنایی شهر، احداث بلوار جدید، لایروبی رودخانه‌ها، آسفالت بیش‌از ۴۰ هزار مترمربع و خارج‌شدن زیرساخت زمین‌های فرهنگیان از بلاتکلیفی، گوشه‌ای از فعالیت‌های این‌شورا می‌باشد.
وی با بیان اینکه همه طرفدار شهروندان بوده، اما گردوخاک یا برهم‌خوردن آرامش شهروندان در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی محتمل است، ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر در پروژه‌های شهر رشت چنین مشکلاتی رقم بخورد، نباید پروژه‌ای را اجرا نمایند؟
این‌عضو شورا با اشاره بر آنکه به‌درازا کشیدن یا اجرای همزمان پروژه‌ها امری‌است که اتفاق افتاده، خاطرنشان ساخت: باید همه‌باهم کمک نماییم، تا این‌پروژه‌هارا به سرانجام برسانیم.

 

موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری
تصویر : جواد منادی
حبیب صابری
http://khna.ir/110020

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1403/03/27 - 15:19 می‌نویسد :

    مدیران [!] که با [!] بر مسند تکیه زده و ناظرین [!] را بر پروژه ها می گمارند آخر و عاقبتش بهتر از این نمی شود.