خمام - مشکل دسترسی کشاورزان شیجان به مزارع طی روزهای آینده برطرف می‌گردد
در محدوده پل زیرگذر پروژه راه‌آهن؛

مشکل دسترسی کشاورزان شیجان به مزارع طی روزهای آینده برطرف می‌گردد

عصمت محمددوست، گفت: مابقی مسیرهایی‌که به‌دلیل عدم تعریف در خط پروژه برای پیمانکار بار مالی بالایی خواهند داشت، نیازمند پیگیری و مکاتبه از سوی فرمانداری با شرکت زیرساخت و ابلاغ دستور به پیمانکار خواهند داشت.

دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۱ KHNA109516

بخشدار مرکزی خمام با اشاره به بررسی و بازدیدهای میدانی وی، سرپرست فرمانداری، معاونت عمرانی استاندار و حتی مدیران پروژه ملی راه‌آهن درخصوص مشکلات این‌پروژه برای کشاورزان، عنوان کرد: اهالی منطقه در بازدیدها حضور داشته و درخواست خود را درخصوص احداث کانال‌های آب‌بر جهت تسریع در امر آبرسانی به مزارع مطرح نموده‌اند.
عصمت محمددوست امروز در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه سردهنه‌ای در سنوات گذشته در حاشیه شیجان‌رود احداث شده بود که در زمان احداث و پل‌گذاری مسیر عبور راه‌آهن تخریب گردید، افزود: کشاورزان درخواست ترمیم سردهنه مذکور و رفع مشکل تردد در مکان‌هایی که امکان عبور ادوات کشاورزی به‌دلیل عبور ریل قطار وجود نداشت را داشته‌اند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با دستور سرپرست فرمانداری خمام و متعاقب آن یک بازدید میدانی دیگر با همراهی مسوول راه‌آهن، تصریح کرد: برخی‌از نقاطی‌که از قبل به پیمانکار اعلام شده‌بود درحال رفع و رجوع بوده و برای تسریع امر آبرسانی به مزارع اقداماتی در رابطه با برخی‌از کانال‌های آب‌بر و لوله گذاری‌ها در دست بررسی و انجام می‌باشد؛ ضمن‌آنکه راه‌های عبور در برخی‌از نقاط و تعدادی‌از لوله‌گذاری‌ها در سردهنه‌ی شیجان‌رود احداث شده است.
محمددوست با تاکید بر آنکه مسیر مذکور یک مسیر کارگاهی بوده و طبیعتاً با محدودیت‌هایی برای تردد مواجه است، اذعان داشت: از پیمانکار درخواست شده تا امکان دسترسی کشاورزان به مزارع و عبور ادوات کشاورزی را در این‌نقاط تسهیل نمایند؛ که یکی‌از این‌نقاط همان پل زیرگذر روستای شیجان بوده، که عبور از آن به سختی صورت می‌پذیرفت و در بارندگی مشکلاتی را متصور می‌نمود.
وی با بیان اینکه مشکل نقطه مذکور با نظر و دستور مشاور و ناظر پروژه به پیمانکار ظرف ۱ الی ۲ روز آینده رفع می‌گردد، خاطرنشان ساخت: مابقی مسیرهایی‌که به‌دلیل عدم تعریف در خط پروژه برای پیمانکار بار مالی بالایی خواهند داشت، نیازمند پیگیری و مکاتبه از سوی فرمانداری با شرکت زیرساخت و ابلاغ دستور به پیمانکار خواهند داشت.

گفتنی‌است، خمام‌نیوز اخیراً طی گزارشی به مصائب کشاورزان از عبور ریل قطار از مزارع شیجان پرداخته بود.


موضوع : بخشداری مرکزی، راه آهن
http://khna.ir/109516

دیدگاه شما چیست ؟!