خمام - روایتی‌از وضعیت یک بلوار، ۴ مرتبه خرابی آسفالت و پرداخت بخشی‌از مطالبات پیمانکار
ویژه
گزارش تفصیلی؛

روایتی‌از وضعیت یک بلوار، ۴ مرتبه خرابی آسفالت و پرداخت بخشی‌از مطالبات پیمانکار

به گزارش خمام‌نیوز، مدتی‌است که قسمت‌هایی از آسفالت محدوده بلوار جدید به‌منظور ترمیم تراش‌خورده، اما پس‌از گذشت حدود یکماه به‌حال خود رها شده است. این در شرایطی‌است که بر اساس شنیده‌ها حدود ۹۰ میلیون تومان از مطالبات پیمانکار همین‌پروژه طی روزهای گذشته پرداخت شده، که جای تعجب دارد!

چهارشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ KHNA108939

در شهریورماه سال گذشته بود که پس‌از احداث یک بلوار جدید در شهر خمام و انجام عملیات آسفالت آن، در کمتر از یک‌هفته شاهد خراب‌شدن این‌آسفالت و ظاهرشدن دست‌اندازهای مختلفی در سطح جاده بوده‌ایم، که طی یک گزارش ویدئویی از خمام‌نیوز منعکس گردید.

در ادامه، دادستان خمام چندروز پس‌از انتشار این‌خبر از احضار پیمانکار آسفالت و ناظر پروژه مذکور به‌دلیل نامناسب‌بودن آسفالت خبر داده و گفته بود ورود به این‌مساله به‌منظور بررسی جوانب موضوع و از حیث احقاق حقوق عامه صورت گرفته است.
حامد اصیلی با ابراز نارضایتی از اتلاف بیت‌المال، تاکید کرده بود که افراد مذکور ضمن ارائه توضیحات خود، موظف به بازسازی آسفالت در اسرع وقت شده و درصورت عدم رسیدگی، عواقب حقوقی متوجه خاطیان خواهد بود.

پس‌ازآن، شهردار وقت خمام در مهرماه همان‌سال خبر داد که آسفالت محدوده این‌بلوار به‌منظور رفع مشکل پیش‌آمده با هزینه شخصی پیمانکار مجدداً ترمیم می‌شود.
ابوالحسن سیمایی با تاکید بر آنکه این‌امر اخیراً پس‌از تراش‌دادن و حذف آسفالت صورت‌پذیرفته، یادآور شده بود که در این‌مورد خاص یا در سایر مناطقی‌که آسفالت شهری انجام‌شده یکسال ضمانت اخذ گردیده، تا درصورت وجود ایراد از نوع پیوستگی آسفالت از سوی پیمانکار مرتفع شود.

اما پس‌از گذشت ۲ ماه مجدداً آسفالت محدوده بلوار جدید تخریب شد و هادی واحدی «عضو شورا» در یکی‌از جلسات شورای شهر خمام با حضور پیمانکار در دی‌ماه سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: با وجود آنکه پیمانکار موظف به آسفالت مجدد شده بود و از سوی وی به وضعیت مسیر مذکور مجدداً رسیدگی گردید، اما بار دیگر مشکل به‌صورت جدی‌تری تکرار شده، که برای مسوولان شهری قابل‌قبول نمی‌باشد.
در ادامه ایمان سهیلی «دیگر عضو این‌شورا» از پیمانکار خواست که برای بار سوم نقایص پیش‌آمده را در زمان مناسب مرتفع نماید.
البته در همان‌جلسه پیمانکار به ارائه توضیح پرداخته و با اشاره بر آنکه بیت‌المال در ارتباط با آسفالت تضییع نگردیده و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دریافتی وی کسر شده، تاکید کرده بود: کم‌کاری از سوی اینجانب صورت‌نگرفته و هیچ‌شخصی نیز مایل به زیان‌دیدن یا لطمه به آبروی خود نیست، اما در رابطه با آسفالت توضیحات لازم را به دادستانی و شهرداری ارائه کرده‌ام.

با این‌وجود، در بهمن‌ماه سال گذشته دادستان خمام از تشکیل پرونده برای پیمانکار آسفالت و اشخاص دخیل در موضوع اعم‌از ناظر فنی پروژه و … خبر داده و گفت: این‌امر به‌جهت نارضایتی عمومی شکل‌گرفته از وضعیت آسفالت برخی‌از خیابان‌های شهر و همچین لزوم حفظ حقوق بیت‌المال صورت‌پذیرفته است.

اگرچه این‌موضوع به ترمیم آسفالت از سوی پیمانکار برای بار سوم منتهی گردید، اما بازهم آسفالت مذکور پس‌از گذشت مدت کوتاهی تخریب گردید. در همین‌رابطه سهیلی در اوایل دی‌ماه سال جاری طی نامه‌ای به شهردار وقت اعلام نمود که تا زمانیکه مشکل آسفالت‌ها به‌طور اساسی مرتفع نشود، نباید مطالبات پیمانکار پرداخت شود!

به گزارش خمام‌نیوز، مدتی‌است که قسمت‌هایی از آسفالت محدوده بلوار جدید به‌منظور ترمیم تراش‌خورده، اما پس‌از گذشت حدود یکماه به‌حال خود رها شده است. این در شرایطی‌است که بر اساس شنیده‌ها حدود ۹۰ میلیون تومان از مطالبات پیمانکار همین‌پروژه طی روزهای گذشته پرداخت شده، که جای تعجب دارد!

این‌پرسش را باید از شهرداری خمام مطرح نمود، که پس‌از ۳ مرتبه ترمیم آسفالت و خرابی مجدد آن؛ و به‌عبارتی چهارمین‌مرتبه از اقدام که درحال‌حاضر ناتمام مانده، چرا و چگونه بخشی از مطالبات پیمانکار پرداخت گردیده؟ چرا آسفالت انتهای خیابان بوعلی و بسیاری از کوچه‌های دیگر که در مهرماه سال ۱۴۰۲ توسط یک پیمانکار دیگر آسفالت شده‌اند تخریب نگردیده؟ آیا مشکل خرابی آسفالت تنها برای این‌پیمانکار پیش می‌آید؟ آیا مجموعه شورای شهر و شهرداری نباید درخصوص شکل‌گیری شائبه استفاده از آسفالت بی‌کیفیت توسط پیمانکار برای کاهش هزینه‌ها حساسیت و دقت‌نظر بیشتری داشته باشند؟


موضوع : آسفالت، شورای شهر، گزارش تصویری، ویدئو
نویسنده : جواد منادی
http://khna.ir/108939

دیدگاه شما چیست ؟!