خمام - ۷۰ درصد از معابر فرعی شهر چوکام به آسفالت نیاز دارند
شهردار چوکام مطرح کرد:

۷۰ درصد از معابر فرعی شهر چوکام به آسفالت نیاز دارند

شهردار چوکام با بیان اینکه در زمان قاجار در این‌ناحیه سکه ضرب می‌شد، گفت: ۷۰ درصد از معابر فرعی این‌شهر نیاز به آسفالت دارند.

یکشنبه، ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ KHNA108574

شهردار چوکام با بیان اینکه در زمان قاجار در این‌ناحیه سکه ضرب می‌شد، گفت: ۷۰ درصد از معابر فرعی این‌شهر نیاز به آسفالت دارند.
حمیدرضا صراف‌زاده با اشاره بر آنکه جمعیت شهر چوکام بر اساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۶ برابر با ۳ هزار و ۹۶ نفر بود، افزود: با بررسی آمار خانوارها و میزان زباله‌های تولیدی، جمعیت این‌شهر تازه‌تاسیس درحال‌حاضر یک‌هزار و ۷۵۰ خانوار و در حدود ۵ هزار نفر برآورد شده، که به این‌میزان باید جمعیت شناور مسافر و گردشگرانی که برای استفاده از طبیعت منطقه حضور پیدا می‌کنند را اضافه کرد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی چوکام، گفت: این‌شهر در محور خمام به پیربازار قرار داشته و به‌دلیل نزدیک‌بودن به مرکز استان و فاصله ۸ کیلومتری از رشت، همواره مورد توجه واقع شده است.
صراف‌زاده، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر چوکام به‌تازگی تاسیس شده، هیچگونه زیرساختی نداشته و امیدواریم با کمک مسوولان این‌امر محقق شود، که از جمله نیازهای شهروندان چوکام می‌توان به فاضلاب شهری، حمل و دفن زباله، تعریض خیابان اصلی و تبدیل به بلوار، احداث آتش‌نشانی، بازارچه بومی و محلی و … اشاره داشت.
شهردار چوکام در ادامه با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد از معابر فرعی این‌شهر درحال‌حاضر خاکی بوده و نیاز به آسفالت دارند، تاکید کرد: وجود عمارت قدیمی و تاریخی شهر چوکام و آب‌بندان موجود که شرایط جذب سرمایه‌گذاری را دارند، امکان تبدیل چوکام را به منطقه‌ای توریست‌پذیر فراهم می‌کند.
وی در خصوص پروژه‌های در دست انجام، گفت: احداث اورژانس، احداث بلوار خیابان اصلی، اصلاح میدان مرکز شهر و تبدیل آن به آبنما و پیاده‌راه فرهنگی، احداث سرویس بهداشتی عمومی، آسفالت ۸ هزار مترمربع از کوچه‌های خاکی و مطالعات مربوط به احداث مجتمع تولید برق‌ از زباله از جمله پروژه‌های در دست پیگیری هستند. با توجه به اینکه تمام موارد مطرح‌شده مهم بوده و برای اجرای آن نیاز به اعتبارات خاص است، به‌صورت کلی به‌نظر می‌رسد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی قابل انجام و بهره‌برداری باشند.
این‌مسوول با بیان اینکه یکی‌از معضلاتی که استان گیلان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند زباله است، تاکید کرد: چقدر خوب است مسوولان کشوری جهت احداث مرکز تولید برق از زباله به ما کمک کنند، زیرا چوکام محور مواصلاتی بین ۳ شهر رشت، خمام و صومعه‌سرا بوده و با احداث این‌سایت می‌تواند روزانه با پذیرش و استحصال ۶۰ تا ۸۰ تن زباله، برق تولید کند.
صراف‌زاده درخصوص درآمد امسال شهرداری چوکام، خاطرنشان کرد: به‌دلیل تغییرات انجام شده در این‌منطقه، تغییر وضعیت آن از روستا به شهر و عدم فعالیت کمیسیون ماده ۹۹ در نیمه اول سال، درآمد ‌حاصل‌ از تخلفات ساختمانی به شهرداری محقق نشد و برای تکمیل پروژه‌های در دست اقدام چنانچه تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شود، این پروژه‌ها به اتمام می‌رسند.


موضوع : شهرداری
منبع : ایسنا
http://khna.ir/108574

دیدگاه شما چیست ؟!