خمام - تاکنون ۲ اخطاریه برای شهرداری خمام در رابطه با پسماند صادر شده است
مسوول حفاظت محیط‌زیست خمام:

تاکنون ۲ اخطاریه برای شهرداری خمام در رابطه با پسماند صادر شده است

محمدرضا روشنی به اقدامات و عملکرد حفاظت محیط‌زیست شهرستان خمام در حوزه پسماند اشاره کرده و گفت: تاکنون ۲ اخطاریه برای شهرداری خمام در دوم شهریورماه و همچنین ۱۱ مهرماه سال گذشته در رابطه با پسماند صادر شده است.

سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ KHNA107589

مسوول نمایندگی اداره حفاظت محیط‌زیست در خمام با بیان اینکه ایستگاه موقت زباله شهرداری در روستای خواچکین واقع‌شده که مساحت کلی آن بالغ‌بر ۶ هزار مترمربع است، عنوان کرد: میزان حجم ورودی زباله روزانه بنابر اظهارات شهردار خمام در آخرین جلسه کارگروه مدیریت پسماند به این‌مکان حدود ۳۰ تن است، که ۱۰ تن از این‌مقدار را به شرکت کود آلی در رشت تحویل داده و مابقی در مکان موصوف دپو می‌شود.
به گزارش خمام‌نیوز به نقل‌از فارس، محمدرضا روشنی به اقدامات و عملکرد حفاظت محیط‌زیست شهرستان خمام در حوزه پسماند اشاره کرده و گفت: تاکنون ۲ اخطاریه برای شهرداری خمام در دوم شهریورماه و همچنین ۱۱ مهرماه سال گذشته در رابطه با پسماند صادر شده است.
به گفته‌ی وی، به‌دلیل عدم تمکین شهرداری خمام در اجرای مفاد اخطاریه‌های زیست‌محیطی، اداره حفاظت محیط‌زیست در ۱۷ دی‌ماه سال گذشته نسبت به طرح و تشکیل پرونده قضایی علیه این‌شهرداری اقدام و هم‌اکنون پرونده متشکله در مرجع قضایی مفتوح است.
این‌مسوول به توصیه‌های لازم زیست‌محیطی صادر شده در جهت رفع موانع و مشکلات زیست‌محیطی جایگاه دپو زباله خواچکین اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: کاهش میزان حجم ورودی پسماند و تفکیک از مبدأ، دیوارچینی، متناسب‌سازی محوطه محل تجمیع، نصب دوربین مداربسته و تعبیه اتاقک نگهبانی بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با نظارت حفاظت محیط‌زیست خمام تا حصول نتیجه لازم، موردنظر است.


موضوع : زباله، محیط زیست
http://khna.ir/107589

دیدگاه شما چیست ؟!