خمام - سازش در مقابل نظام سلطه بی‌معنا است
حجة الاسلام والمسلمین عاشوری :

سازش در مقابل نظام سلطه بی‌معنا است

سازش و عقب‌نشینی در مقابل نظام سلطه‌‌ی استکبار آمریکا معنا ندارد، مگر اینکه به منظور تعویض تاکتیک در شیوه‌‌ی مبارزه باشد.

جمعه، ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱ KHNA10717

حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه‌‌ این شهر در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) به بیانات مقام معظم رهبری درباره شبیخون فرهنگی، اشاره کرد. وی اظهار کرد: فرهنگ غربی تنها هواپیما و وسایل آسایش زندگی و سرعت و سهولت نیست، اینها ظواهر فرهنگ غربی است که نقش تعیین کننده‌ای ندارد.
خطیب جمعه خمام ادامه داد: باطن فرهنگ غربی‌ها نقش تعیین کننده دارد که همان سبک زندگی مادی شهوت‌آلود و گناه‌آمیز هویت‌زدا و ضد معنویت است. وی با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی نوین باید ابتدا از تقلید غرب پرهیز کرد، گفت: سازش و عقب‌نشینی در مقابل نظام سلطه‌ استکبار آمریکا معنا ندارد مگر اینکه به منظور تعویض تاکتیک در شیوه‌ مبارزه باشد.
عاشوری تعطیلی برخی از فناوری‌های جدید ایران را در اثر فشارهای مستکبران در چارچوب نوعی از تعویض تاکتیک مبارزه، قابل توجیه دانست. وی افزود: امید و اطمینان ما به فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند «به امید خداوند از این مذاکرات زیان نخواهیم کرد والا اگر بخواهیم طبق خواسته‌ها و تفسیرهای آمریکا از قراردادهای اخیر هسته‌ای پیش رویم چیزی جز زیان غیر قابل جبران نصیب کشور نخواهد شد».
خطیب جمعه خمام، سوریه را از نظر وسعت، جمعیت، قدرت و ایمان قابل قیاس با ایران اسلامی ندانست و ادامه داد: سوریه سه سال در مقابل تهاجم دنیای استکبار مقاومت کرد و اکنون در آستانه‌ پیروزی بزرگ قرار گرفته است. وی اضافه کرد: نشست ژنو 2 که اخیراً به منظور پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه برگزار شده است، چیزی جز مراسم تدفین تروریست‌ها، مجلس ختم آنها و حامیانشان نیست.

عاشوری افزود: رژیم صهیونیستی پس از شکست جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان در سال 1385 و پس از گزارش کمیته‌ 80 نفری وینوگراد، متوجه شد بزرگ‌ترین عامل شکست او حمایت‌های تسلیحاتی و تدارکاتی دولت سوریه از حزب‌الله بوده است. وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پنج سال مقدمه‌چینی و هزینه کرد تا بتواند آمریکا، اروپا، ترکیه و چند کشور عربی منطقه را با خود همراه کند، گفت: آنها می‌خواهند با تغییر دولت سوریه، این کشور را از محور مقاومت خارج کنند.
خطیب جمعه خمام، افزود: پس از سه سال جنگ و ترور و جنایت کشورهای اروپایی، ترکیه و قطر مجبور شدند از این درگیری‌ها فاصله بگیرند. وی با تصریح بر اینکه حتی آمریکا به بهانه‌ طرح روسیه از اقدام نظامی علیه سوریه منصرف شد، خاطرنشان کرد: اکنون تنها عربستان و رژیم صهیونیستی باقی مانده‌اند که بازنده‌ بزرگ میدان هستند.
عاشوری یادآور شد: شواهد متعدد حاکی از آن است که دولت سوریه می‌تواند در مدت 6 ماه تا یک سال آینده کاملاً کشور خود را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی کند و قدرتمندتر از گذشته در صحنه‌ بین‌المللی حاضر شود و بر اقتدار جبهه مقاومت بیفزاید. امام جمعه خمام با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری در سوریه، عراق و لبنان، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب اسلامی ایران نیز گروه‌های کافری مانند کمونیست‌ها همین جنایت‌ها را در کشورمان انجام دادند. وی اظهار کرد: ششم بهمن ماه سال 1360 روزی بود که کمونیست‌های وابسته به اتحاد جماهیر شوروی سابق با حمله‌ تروریستی خود به شهر آمل قصد داشتند جبهه‌ سومی را در مرزهای شمالی کشور علاوه بر جنگ عراق در مرزهای جنوبی، غائله کومله و دموکرات کردستان در مرزهای غربی برپا کنند.
عاشوری با اشاره به اینکه آنها با خیال خام خود و گرفتن این شهر به تدریج شهرهای دیگر را نیز با خود همراه کردند، یادآور شد: آنها می‌خواستند نظام اسلامی را وادار به تسلیم در برابر ابر قدرت شرق کمونیستی کنند اما مردم مسلمان آمل چنان مقاومتی از خود نشان دادند که توانستند قبل از رسیدن نیروهای نظامی جلوی پیشروی آنها را بگیرند. به گفته وی، در درگیری آمل تعداد زیادی از منافقان به هلاکت رسیدند که این فداکاری آنها برای همیشه در تاریخ کشور ما ثبت و ماندگار شده است.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/10717

۱ دیدگاه