خمام - ۱ پیروزی، ۱ تساوی و ۲ شکست نمایندگان خمام در لیگ‌های شطرنج گیلان
در هفته پایانی رقم خورد؛

۱ پیروزی، ۱ تساوی و ۲ شکست نمایندگان خمام در لیگ‌های شطرنج گیلان

هفته پایانی از لیگ‌های شطرنج استان گیلان روز گذشته در تالار مهد اندیشه رشت خاتمه یافت.

شنبه، ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۶ KHNA106427

هفته پایانی از لیگ‌های شطرنج استان گیلان روز گذشته در تالار مهد اندیشه رشت خاتمه یافت.
تیم شهرداری خمام در بازی‌های انجام‌شده از لیگ برتر ۳ بر ۱ مغلوب تیم درفک راه شمال امین شد و با کسب ۱۲ امتیاز حاصل از ۵ برد، ۲ تساوی و ۴ شکست در رده چهارم از جدول ۱۲ تیمی این‌دسته قرار گرفت. در این‌لیگ تیم مشاور املاک پدرافزون با ۱۸ امتیاز اول شد، تیم انبوه‌سازان چاف‌وچمخاله با همین‌امتیاز و به‌دلیل پوئن‌شکنی در رده دوم قرار گرفت و درفک راه امین شمال با ۱۷ امتیاز به مقام سوم رسید.
جدول مسابقات در لیگ دسته اول در طول بازی‌ها دچار حواشی بسیاری شد، به گونه‌ای که حتی این‌حواشی به بازی‌های آخر نیز کشیده شد و نهایتا گریبان تیم آموزشگاه رانندگی صالحی خمام را گرفت. در بازی‌های همزمان هفته آخر این‌دسته تیم برنده‌شو که با ترکیب خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده و حضورش در لیگ دسته یک قطعی بود، در بازی آخر مقابل حریف ۶ امتیازی خود که خطر سقوط را داشت، در اقدامی غیرحرفه‌ای و ناجوانمردانه حاضر به بازی نشد تا با باخت ۳ بر ۱ آموزشگاه صالحی مقابل بانک ملی، این‌تیم خمامی به لیگ پایین‌تر برود. البته سرپرست این‌تیم اعتراض کتبی خود را مبنی‌بر این‌حرکت، و در مجموع روند غیرمسوولانه تعدادی از تیم‌ها در طول مسابقات به رییس کمیته برگزاری لیگ شطرنج گیلان اعلام نموده و تا حصول نتیجه پیگیری صورت می‌گیرد.
اما در لیگ دسته دوم تیم شورای شهر خمام با تساوی ۲ بر ۲ مقابل آکادمی شطرنج سنگر با ۱۱ امتیاز در رده هشتم از جدول ۱۸ تیمی قرار گرفت، تا سال آینده در همین‌لیگ به بازی‌های خود ادامه دهد.
در لیگ دسته سوم نیز که نوجوانان شهرداری خمام جهت کسب تجربه در این رقابت‌ها حضور یافته بودند، توانستند تیم باشگاه شطرنج نخبگان رشت را با نتیجه ۲,۵ بر ۱,۵ شکست داده و همچنان در سال آینده در این‌رده حضور داشته باشند.


موضوع : شطرنج
http://khna.ir/106427

دیدگاه شما چیست ؟!