خمام - ورود شیرابه‌ها به زمین‌های کشاورزی / لزوم چاره‌اندیشی درخصوص سایت زباله خواچکین
در شورای اداری شهرستان مطرح شد؛

ورود شیرابه‌ها به زمین‌های کشاورزی / لزوم چاره‌اندیشی درخصوص سایت زباله خواچکین

فرماندار خمام در جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی این‌شهرستان، گفت: نیاز داریم تا مسوولین با جدیت بیشتری تلاش کرده و بتوانیم اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌ها را جذب و در سرفصل‌های مربوطه هزینه و در راستای رفع مشکلات شهرستان گام برداریم.

جمعه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ KHNA105870

فرماندار خمام در جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی این‌شهرستان، اظهار کرد: در هفته دولت سال گذشته ۵۴ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان در شهرستان داشتیم.
اسفندیار جوشن روز گذشته با بیان اینکه امسال رشد خوبی را شاهد هستیم، افزود: حدود ۵۷ درصد رشد داشته و این‌اعتبارات به ۳۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده؛ لذا مسوولان ادارات باید تلاش کنند تا اعتبارات اختصاصی را در مهلت قانونی جهت رفع مشکلات شهرستان هزینه کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه خمام یک شهرستان تازه تاسیس است، نیاز داریم تا مسوولین با جدیت بیشتری تلاش کرده و بتوانیم اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌ها را جذب و در سرفصل‌های مربوطه هزینه و در راستای رفع مشکلات شهرستان گام برداریم.
نماینده عالی دولت در خمام، تصریح کرد: مسولان تلاش کنند تا اعتبارات تعمیرات با اولویت مناسب‌سازی ورودی ادارات باشد، که افراد توانخواه و کم‌توان حرکتی بتوانند به راحتی در این اماکن تردد کنند، ضمن اینکه تکریم ارباب رجوع درخواست همیشگی ما است.
وی با اشاره بر اینکه همه مسوولان با عزم جدی در راستای امیدآفرینی تلاش کنند و عملکردهایی که انجام می‌شود به سمع و نظر مردم برسد، افزود: سال گذشته در زمینه اشتغال‌زایی، رفع ضعف ولتاژ برق، لایروبی، مخابرات، آب و برق شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفت.
جوشن با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، تصریح کرد: همه اقدامات باید در راستای تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت انتخابات باشد و با توجه به اینکه پیش ثبت‌نام انتخابات آغاز شده، باید بیشتر دقت کنیم تا شائبه به وجود نیاید که دستگاه‌ها از امکانات دولتی برای کاندیدای خاصی بهره‌برداری می‌کنند.

همچنین در این‌جلسه محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در انجام پروژه‌ها انحراف ایجاد نشود و هزینه‌کردها در حوزه‌هایی باشد که مردم در آن زمینه‌ها بیشتر درخواست رفع مشکل دارند.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در بحث فروش برنج گفت: نهایت قیمتی که مصوب شده تا ۷۰ هزار تومان برای برنج کیفی است، که بیشتر از آن هم در خمام و رشت نمی‌خرند.
احمدی با تاکید بر اینکه شالیکاران مشکلات خود را به مسولان انعکاس دهند، تصریح کرد: دولت کار کشاورزان را دشوار کرد و باید جبران کند. افرادی که با ارز دولتی برنج خریدند، با آن ارز بیایند برنج کشاورزان را بخرند.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه یک مدیر باید خلاقیت داشته و اولویت‌ها را مدنظر قرار دهد، تاکید کرد: گاهی می‌توان با بودجه کم، حرکت بزرگی انجام داد.
محمدرضا احمدی با انتقاد از وضعیت زباله‌ها در خواچکین گفت: یک مشکل بزرگ در خواچکین درحال رخ دادن است؛ قبلاً برای زباله آن منطقه پیمانکار پیدا کرده که این مشکل را حل کنند، ولی گفتند که مشکل خواچکین حل شده، درحالی‌که هفته پیش که به آنجا رفته بودم وضعیت آن‌منطقه نامطلوب است.
وی با تاکید بر اینکه پیگیر بهداشت و سلامت مردم هستیم، افزود: دنبال زباله‌سوز بروید، زیرا شیرابه‌های آن مستقیماً وارد زمین‌های کشاورزی می‌شود.

در ادامه این‌جلسه نیز سیدعلی آقازاده، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس، اظهار کرد: باید تلاش کنیم به شکل میدانی مسوولان کشوری را به خمام دعوت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در انجام امور، به ویژه در حل مشکلات از تک‌روی پرهیز کنیم، افزود: یکی از اولویت‌های مهم در حل مشکلات خمام آب شرب روستایی باشد که با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون در ۳۲ روستا تحت پوشش شبکه هستند و همچنان به‌دنبال تکمیل شبکه سازی هستیم.
آقازاده با تاکید بر اینکه تاکنون بیش‌از ۱,۷۰۰ روستا را در استان تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی قرار گرفته‌اند، گفت: باید بتوانیم همه روستاها را از شبکه آب بهداشتی برخوردار کنیم.
این‌نماینده مجلس به پیگیری حل مشکلات تلفن‌ثابت و سیار در مناطق روستایی اشاره داشته و افزود: تلاش شود ظرفیت کابل‌های خود نگهدار را افزایش دهیم.
سیدعلی آقازاده با بیان اینکه جهش بزرگی داشته و ظرفیت کابلی را که یکی‌از آسیب پذیرترین نقاط در استان گیلان است به ۵۰ درصد رسیده، گفت: باید نقاط ضعف باقیمانده در این‌حوزه را برطرف کنیم.
وی، تاکید کرد: قیمت خرید برنج امسال از سال گذشته کمتر است و این درحالی‌است که هزینه‌های تولید زیاد بود و طی این چندروز باقیمانده که کشاورزان باید عمده برنج خود را بفروشند، چاره‌اندیشی شود.


موضوع : شورای اداری، فرمانداری، کشاورزی، گزارش تصویری، محیط زیست، نمایندگان
منبع : دیارمیرزا
http://khna.ir/105870

دیدگاه شما چیست ؟!