خمام - هزینه بهسازی میدان ولیعصر ۱ میلیارد تومان برآورد شده است
ویژه
در جلسه شورا مطرح شد؛

هزینه بهسازی میدان ولیعصر ۱ میلیارد تومان برآورد شده است

رییس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه مبحث بهسازی و اصلاح هندسی میدان ولیعصر (عج) از مدت‌ها قبل در دستور کار مجموعه شهرداری و شورا قرار داشت، عنوان کرد: راهداری طرحی‌را بعد از کش‌وقوس‌های فراوان ارائه نمود، که باعث محدودیت‌هایی در تردد از مسیر خشکبیجار به خمام و بالاعکس میشد؛ لذا مورد قبول اعضای شورا قرار نگرفت.

سه شنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ KHNA105623

رییس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه مبحث بهسازی و اصلاح هندسی میدان ولیعصر (عج) از مدت‌ها قبل در دستور کار مجموعه شهرداری و شورا قرار داشت، عنوان کرد: راهداری طرحی‌را بعد از کش‌وقوس‌های فراوان ارائه نمود، که باعث محدودیت‌هایی در تردد از مسیر خشکبیجار به خمام و بالاعکس میشد؛ لذا مورد قبول اعضای شورا قرار نگرفت.
هادی واحدی ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده شورای شهر در ساختمان شهرداری، افزود: با توجه به آنکه میدان مذکور در حوزه اختیارات و مسوولیت راهداری بوده و شهرداری قادر به دخل‌وتصرف در آن نیست، تصمیم گرفته‌شد تا با حفظ وضعیت موجود، یک اصلاح هندسی کوچک انجام‌داده و ضمن جمع‌آوری گاردریل، برای این‌میدان جدول‌گذاری، نورپردازی و فضای سبز مناسب درنظر گرفته شود.
وی برآورد هزینه بهسازی از سوی شهرداری را حدود یک‌میلیارد تومان اعلام نموده و تصریح کرد: ساماندهی و بهسازی میدان ولیعصر بدون‌شک یکی‌از خواسته‌های مهم شهروندان بوده، که به بهبود سیمای بصری شهر خمام می‌انجامد.

نایب‌رییس شورا با تاکید بر آنکه وضعیت میدان ولیعصر زیبنده شهر خمام و مردمانش نبوده، ادامه داد: خروج میدان از وضعیت مخروبه فعلی یکی‌از اتفاقات خوب در دوره ششم شورا خواهد بود.
ایمان سهیلی با اشاره به برگزاری یک جلسه در اداره‌کل راهداری، یادآور شد: متاسفانه هیچ‌گونه همکاری‌ای با ما نداشته‌اند؛ اما عزم مجموعه شهرداری و شورا بر حل مشکل ۲۰ ساله این‌میدان خواهد بود، که قطعاً هزینه‌بر و البته مهم و مفید می‌باشد.
به گفته‌ی وی، روزانه مسافران متعددی از کنار میدان ولیعصر عبور می‌کنند، که شرایط فعلی آن جلوه خوبی برای خمام ندارد.

شهردار خمام با اشاره به وضعیت نامطلوب میدان ولیعصر طی بیش‌از ۲ دهه اخیر، اذعان داشت: اگر از سوی شهرداری و شورای شهر تا اینجای کار اقدامی صورت نمی‌پذیرفت، قطعاً هیچ دستگاهی آمادگی نداشت که خارج‌از وظایف ذاتی خود برای چنین‌موردی هزینه نماید.
ابوالحسن سیمایی رسیدگی به وضعیت میدان مذکور را یک مطالبه مردمی قلمداد نموده و گفت: رسیدگی شامل ۳ مرحله می‌شود، که مرحله اول پر کردن میدان بوده است. این‌امر تا به امروز توسط ماشین‌آلات شهرداری و با تخلیه حدود یک‌هزار و ۳۰۰ کامیون گل‌ولای لایروبی انجام‌شده، که درصورت برون‌سپاری چندین‌میلیارد هزینه دربر می‌گرفت.
وی با تاکید بر آنکه برای میدان از سوی طراح یا مشاور طرح پل روگذر تعریف شده بود که فعلاً به‌جهت هزینه‌های بالا قابلیت اجرایی ندارد، عنوان کرد: متولی رسیدگی به میدان شهرداری نبوده و اجرای آن از توان شهرداری خارج است.
این‌مسوول، ادامه داد: بهسازی وضع موجود برای مرحله سوم طی مکاتبه با راهداری و مصوبه شورا در دستور کار قرار گرفته، که قرار است جدول‌گذاری دور میدان جایگزین گاردریل شود؛ ضمن‌آنکه تامین روشنایی و زیباسازی با ایجاد فضای سبز در دستور کار می‌باشد.

عضو شورای شهر با تاکید بر آنکه شهرستان خمام به لحاظ موقعیت جغرافیایی از جایگاه مهمی برخوردار بوده و مواردی همانند میدان ولیعصر و ورودی‌های شهر از سمت پلیس‌راه و زیرده نیازمند نگاهی ویژه هستند، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت میدان مذکور مطالبه شوراها و شهرداران ادوار گذشته نیز بوده است.
مهدی عاشوری با تاکید بر آنکه شهرداری متولی میدان ولیعصر نیست، ادامه داد: افراد بسیاری در محدوده این‌میدان به‌دلیل نبود دید یا ایمنی کافی جان خود را از دست داده یا مجروح شده‌اند، که اقدام شهرداری برای پر کردن میدان یکی‌از اقدامات مثبت به‌شمار می‌رود.
به گفته‌ی وی، تغییرات آتی در میدان می‌تواند به کاهش تصادفات و حفظ جان افراد، از جمله مسافرین کمک نماید.

گفتنی‌است، رسیدگی به نامه‌های شهرداری درخصوص متمم و تفریغ بودجه سال جاری، واگذاری ۹۰۰ متر زمین فرهنگیان، خرید خودروی آتش‌نشانی و … از جمله موضوعات جلسه امروز شورا بوده‌اند.
شایان ذکر است، در پایان جلسه از زحمات شهردار خمام توسط شورای شهر تقدیر به‌عمل آمد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/105623

دیدگاه شما چیست ؟!