خمام - سردیس دکتر امین چم‌ساز رونمایی شد
ویژه
با حضور مردم و مسوولان؛

سردیس دکتر امین چم‌ساز رونمایی شد

سردیس دکتر امین چم‌ساز پیش‌ازظهر امروز با حضور مردم و مسوولان مقابل ورودی خیابان چم‌ساز شهر خمام رونمایی شد.

شنبه، ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ KHNA105125

سردیس دکتر امین چم‌ساز پیش‌ازظهر امروز با حضور مردم و مسوولان مقابل ورودی خیابان چم‌ساز شهر خمام رونمایی شد.
شهردار خمام در حاشیه مراسم رونمایی در گفتگو با خبرنگاران، عنوان کرد: تندیس قدیمی این‌پزشک نیکوکار در اسفندماه سال گذشته به‌دلیل اجرای عملیات اصلاح هندسی ورودی خیابان تختی و تعریض ‌این‌خیابان، و البته عدم تقارن تندیس مذکور با نام خیابان جمع‌آوری گردید،‌ اما وعده داده‌بودیم که سردیس جدیدی را در جایگاهی‌که خیابان آن مزین به نام این‌پزشک، و محل طبابت او بوده جانمایی نماییم، که خوشبختانه این‌مهم در سالروز تولد دکتر چم‌ساز محقق شد.
ابوالحسن سیمایی با اشاره به قدرشناسی مردم شهر خمام برای بیش‌از نیم‌قرن خدمات بی‌شائبه‌ مرحوم چم‌ساز، گفت: تطابق سردیس با چهره دکتر امین چم‌ساز از اهمیت بالایی برخوردار بود، که زمان زیادی را به خود اختصاص داد.
وی با تاکید بر آنکه برای ساخت سردیس حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه‌شده، تصریح کرد: نام دکتر امین چم‌ساز در اذهان مردم این‌شهر و این‌شهرستان ماندگار است.

هنرمند طراح و سازنده سردیس دکتر چم‌ساز با بیان اینکه طراحی تا اجرای این‌اثر طی یکماه صورت‌پذیرفته، عنوان کرد: پس‌از انجام طراحی اولیه به‌صورت سه‌بعدی بر اساس تصاویر دکتر امین چم‌ساز، مدل اولیه آماده‌شده و در نهایت قالب‌گیری و تولید صورت پذیرفته است.
الهه پوررضا در گفتگو با خمام‌نیوز، ادامه داد: این‌اثر از جنس فایبرگلاس و بتن‌گلاسه تشکیل‌شده و از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار است.
این‌هنرمند خمامی، یادآور شد: در شهرهای مختلفی همچون تهران، مشهد و همدان به ارائه آثار نقش‌برجسته، سردیس و تندیس پرداخته است.


موضوع : در شهر، شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری
نویسنده : حبیب صابری
تصویر : جواد منادی
http://khna.ir/105125

۱ دیدگاه

  • علی روشنایی در مورخ 1402/04/13 - 20:40 می‌نویسد :

    تندیسی زیبا و درخور برای یادمان دکتر فقید شهرمان. با تشکر فراوان از خانم هنرمند مجسمه ساز که بسیار خوب و چشمنواز ساختند.