خمام - شکارچی زنان در خمام دستگیر شد / قاتل جسد ۲ زن را در اطراف کافه‌اش دفن کرده بود
اعتراف قاتل خونسرد پس‌از ۳ سال؛

شکارچی زنان در خمام دستگیر شد / قاتل جسد ۲ زن را در اطراف کافه‌اش دفن کرده بود

کارآگاهان پلیس گیلان پس‌از ۳ سال جست‌وجو و تحقیق بر روی ۵۰ مظنون، با ردیابی‌های علمی خود شکارچی زنان در خمام را دستگیر کردند. این‌مرد بعد از کشتن زنان، جسد آنها را در زمین‌های اطراف کافه‌اش دفن کرده بود. پس‌از اعتراف قاتل خونسرد، بقایای اجساد قربانیان از عمق ۲ متری زمین بیرون کشیده شد.

یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ KHNA104725

کارآگاهان پلیس گیلان پس‌از ۳ سال جست‌وجو و تحقیق بر روی ۵۰ مظنون، با ردیابی‌های علمی خود شکارچی زنان در خمام را دستگیر کردند. این‌مرد بعد از کشتن زنان، جسد آنها را در زمین‌های اطراف کافه‌اش دفن کرده بود. پس‌از اعتراف قاتل خونسرد، بقایای اجساد قربانیان از عمق ۲ متری زمین بیرون کشیده شد.
تحقیقات کارآگاهان جنایی استان گیلان برای رازگشایی از این‌پرونده از سال ۱۳۹۹ و با شکایت خانواده زن ۳۲ ساله‌ای آغاز شد. خانواده این‌زن با مراجعه به ماموران در شکایت خود گفتند: «دخترمان چندروزی است که ناپدید و تلفن همراهش خاموش شده است. در این‌مدت در جست‌وجوی او بودیم اما ردی از او پیدا نکردیم و می‌ترسیم بلایی سرش آمده باشد.»
ماموران در بررسی‌های خود متوجه شدند، این‌زن اغلب وقت خود را بیرون از خانه سپری می‌کرده و همزمان با ناپدید شدنش، با مراجعه به یک طلافروشی اقدام به خرید طلا کرده و تلفن همراهش نیز خاموش شده است.
تحقیقات در این‌رابطه ادامه داشت تا اینکه دومین شکایت در پلیس آگاهی مطرح شد. این‌بار زن ۴۱ ساله‌ای به طرز مرموزی ناپدید شده بود. بررسی پرونده این زن نشان داد او هم بیشتر اوقات در بیرون از خانه بوده و خانواده‌اش با طولانی‌شدن غیبتش به موضوع مشکوک شده و شکایت کرده بودند. موضوعی که شک پلیس را به ماجرا بیشتر کرد، خرید طلا توسط این‌زن قبل از ناپدید شدنش بود. این سرنخ و وضعیت اجتماعی دو زن، باعث شد تیم جنایی احتمال دهند آنها به سرنوشتی مشابه دچار شده باشند. وقتی ناپدیدشدن این‌دو زن طولانی شد، کارآگاهان پلیس آگاهی احتمال قتل آنها را مطرح کردند و تحقیقات همزمان بر روی این‌دو پرونده آغاز شد. کارآگاهان با بررسی تماس‌های دو زن جوان و تحقیقات علمی به ۵۰ مظنون در این‌ماجرا رسیدند. همچنین با مراجعه به طلافروشی‌هایی که با کارت زنان از آنجا خرید شده بود، رد یک‌زن را به‌دست آوردند؛ زنی‌که با کارت بانکی یکی از زنان ناپدیدشده به طلافروشی رفته و طلا خریده بود. او خیلی حرفه‌ای عمل کرده و از خود ردی باقی نگذاشته بود.
سرانجام تحقیقات پلیسی بر روی این‌پرونده، ماموران را به متهمی سابقه‌دار به نام سعید رساند. سعید صاحب کافه‌ای در خمام بود. وقتی ماموران برای دستگیری او اقدام کردند، دریافتند سعید به تهران رفته است. به‌دلیل اینکه احتمال فرار متهم وجود داشت، او را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند تا اینکه هفته گذشته متوجه شدند او درحال بازگشت به کافه خود است. کارآگاهان در ورودی شهر رودبار او را متوقف و دستگیر کردند. متهم پس‌از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت. باتوجه به اینکه زن ۳۹ ساله با متهم تماس تلفنی داشت، ابتدا درباره پرونده او تحقیق شد. متهم خونسرد مدعی شد از سرنوشت این‌زن اطلاعی ندارد و آخرین‌بار از او شنیده که قصد دارد به خارج از کشور برود. این‌ادعا فرضیه قتل دو زن توسط متهم را قوت بخشید. به‌همین‌خاطر متهم را در برابر دلایل علمی و غیرقابل کتمان پلیسی قرار دادند. سعید که هیچ راه فراری نداشت، سرانجام عصر پنجشنبه لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد.
قاتل خونسرد درباره انگیزه‌اش، گفت: «صاحب کافه‌ای در سه‌راهی خمام هستم. این زنان هم همیشه آن‌حوالی بوده و گاهی به کافه من می‌آمدند. به‌همین‌خاطر ارتباط با آنها برای من سخت نبود. می‌دانستم طلا و پول دارند، به‌همین‌دلیل نقشه قتل‌شان را طراحی کردم. با آنها طرح دوستی ریخته و وقتی در دامم گرفتار شدند، ابتدا زن ۴۰ ساله را کشتم و سپس سراغ طعمه بعدی رفتم. بعد از قتل، جسد قربانیان را در حیاط کافه دفن کردم. به‌دلیل این‌که این‌دو زن به کافه‌ام می‌آمدند، رمز کارت بانکی آنها را داشتم. کارت بانکی یکی‌از قربانیان را به زنی که با او ارتباط داشتم داده و او با موجودی آن طلا خرید.»
رییس‌پلیس آگاهی گیلان در این‌باره، گفت: پرونده قتل این‌دو زن با کارهای علمی کارآگاهان کشف شد. متهم پرونده هیچ سرنخی از خود به‌جا نگذاشته بود و با تحقیق بر روی ۵۰ مظنون به او رسیدیم. پس‌از دستگیری متهم و اعتراف او، در بازرسی کافه‌اش خودروی یکی‌از مقتولان همراه سلاح و مهمات کشف شد.
سرهنگ علیرضا حدادی، ادامه داد: با راهنمایی متهم، ابتدا جسد زن ۳۲ ساله و در فاصله کمی از او جسد زن ۴۱ ساله پیدا شد. متهم اجساد را در عمق ۲ متری زمین دفن کرده بود. همدست او نیز دستگیر و هردو تحویل مقام قضایی شدند.
این‌مقام انتظامی در پایان به لزوم رعایت هنجارهای اخلاقی و اجتماعی توسط بانوان به‌منظور پیشگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو تاکید کرده و ضمن اشاره به نقش تاثیرگذار شهروندان در تعامل و همکاری با پلیس برای برخورد با مجرمان، از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


موضوع : قتل
منبع : جام‌جم
تصویر : آرشیو
http://khna.ir/104725

دیدگاه شما چیست ؟!