خمام - کد شهری به چوکام اختصاص یافت / افتتاح ساختمان شهرداری و انتخاب شهردار تا پایان فصل
ویژه
بخشدار چوکام خبر داد:

کد شهری به چوکام اختصاص یافت / افتتاح ساختمان شهرداری و انتخاب شهردار تا پایان فصل

بخشدار چوکام با اشاره به اختصاص کد شهری به چوکام در تقسیمات کشوری، عنوان کرد: بخشداری و شهرداری بال‌های توسعه در هر بخش و شهرستان تلقی‌شده و برای اختصاص‌‌یافتن این کد و ایجاد شهرداری چوکام پیگیری‌های مختلفی توسط فرماندار و شورای این‌‌شهر صورت پذیرفته است.

پنج شنبه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ KHNA103868

بخشدار چوکام با اشاره به اختصاص کد شهری به چوکام در تقسیمات کشوری، عنوان کرد: بخشداری و شهرداری بال‌های توسعه در هر بخش و شهرستان تلقی‌شده و برای اختصاص‌‌یافتن این کد و ایجاد شهرداری چوکام پیگیری‌های مختلفی توسط فرماندار و شورای این‌‌شهر صورت پذیرفته است.
حسین شفیعی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه درحال‌حاضر ساختمان موقت شهرداری توسط شورای شهر اجاره گردیده و پیش‌نیازهای لازم برای این‌مهم آماده است، تصریح کرد: موضوع افتتاح شهرداری و انتخاب شهردار نهایتاً تا پایان فصل بهار انجام می‌شود.
نماینده عالی دولت در بخش چوکام با اشاره پیگیری‌ها برای استقرار پایگاه اورژانس و استقرار داروخانه در این‌بخش، افزود: ریاست شورای شهر چوکام درخصوص داروخانه که از مطالبات شهروندان‌است به‌صورت جدی پیگیر بوده و برای موضوع استقرار پایگاه اورژانس نیز پیرو مکاتبات و مذاکرات انجام‌شده با مدیرکل اورژانس پیش‌بیمارستانی گیلان و شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان و همچنین تدابیر اتخاذشده از سوی بخشداری، قول مساعد دریافت شده است.
این‌مسوول به انجام لوله‌گذاری، تعریض خیابان‌ها و شن‌ریزی معابر در روستاهای مختلف بخش چوکام اشاره کرده و اذعان داشت: آنگونه که از شواهد امر پیداست در حوزه زیرساخت روستاهای محدوده چوکام کار عملیاتی خوبی در دوره‌های گذشته صورت‌نگرفته بود؛ به‌نحوی‌که بخش اعظمی‌از کوچه‌های این‌محدوده خاکی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ی نزدیک اقدامات موثری برای آسفالت روستاهای چوکام صورت بپذیرد.
شفیعی همچنین بر لطمه‌ی ناشی از عدم لایروبی رودخانه‌ها به کشاورزی این‌بخش و شهرستان خمام تاکید نموده و یادآور شد: موضوع لایروبی رودخانه‌ها از جمله موضوعاتی‌است که به‌دفعات در جلسات کمیته امور آب مورد تاکید قرار گرفته است.
به گفته‌ی این‌مسوول، مقرر گردیده بود تا حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار بخش چوکام لایروبی شود، که این‌مساله تاکنون در حدود ۱۰ کیلومتر از روستاهای جیرسر، فرشکی، اشکیک و … انجام‌شده؛ مواردی‌که بعضاً در چند دهه اخیر لایروبی نشده‌بودند.
بخشدار چوکام در ادامه به پیگیری‌ها برای توزیع مناسب‌تر سهمیه سوخت کشاورزی اشاره نموده و گفت: درحال‌حاضر کشاورزان برای تهیه سوخت موردنظر باید به بخش مرکزی مراجعه کنند، که این‌مساله با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درمیان گذاشته‌شده و مقرر گردیده تا شرایطی فراهم‌شود که کشاورزان بخش چوکام سوخت موردنیاز خود را با مدیریت دهیاری و شورا در روستای جیرسر تهیه نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم بازنگری طرح هادی روستاهای بیج، تازه‌آباد خواچکین و جیرسر تاکید کرده و خاطرنشان ساخت: این‌بازنگری یکی‌از دغدغه‌های روستاوندان بوده که می‌تواند به مهاجرت معکوس از شهر به روستا کمک کند.
حسین شفیعی با تاکید بر خریداری ۲ هزارمتر زمین فاقد استفاده در للـه‌کا با قیمتی مناسب از سوی دهیاری، یادآور شد: این‌روستا فاقد زمین ورزشی بوده و مصوبه تغییر کاربری زمین مذکور از باغ به ورزشی در جلسه کمیته تطبیق اخذ گردیده و قرار است با هماهنگی بنیاد مسکن به کمیته مغایرت‌های استان ارجاع داده شود؛ به امید آنکه خبر خوشی برای جوانان و ورزشکاران روستای مذکور داشته باشیم.
وی، افزود: نصب دوربین‌های مداربسته امنیتی و پلاکخوان در حوزه بخش چوکام یکی‌دیگر از مواردی‌است که در تلاش هستیم ردیفی برای آن در بودجه ۱۴۰۲ شهرستان خمام تعریف شود، که این‌موضوع با توجه به وجود مسیرهای اصلی و فرعی متعدد در این‌بخش، به کاهش سرقت و سایر معضلات اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.


موضوع : بخشداری چوکام، مصاحبه‌ها
نویسنده : حبیب صابری
http://khna.ir/103868

دیدگاه شما چیست ؟!