خمام - وقوع ۸۰ مورد سگ‌گزیدگی طی ۳ ماهه اول سال / افزایش حمله سگ‌ها به شهروندان
در سایه بی‌توجهی مسوولان؛

وقوع ۸۰ مورد سگ‌گزیدگی طی ۳ ماهه اول سال / افزایش حمله سگ‌ها به شهروندان

یک مرد حدوداً ۶۵ ساله روز گذشته در هنگام پیاده‌روی در مرکز شهر خمام مورد حمله چندین سگ فاقد صاحب قرار گرفته و از ناحیه پا دچار آسیب شد.

چهارشنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ KHNA101070

یک مرد حدوداً ۶۵ ساله روز گذشته در هنگام پیاده‌روی در مرکز شهر خمام مورد حمله چندین سگ فاقد صاحب قرار گرفته و از ناحیه پا دچار آسیب شد.
این‌ حداقل دومین‌مورد حمله طی یک بازه زمانی ۷۲ ساعته و سومین مورد مشابه در کمتر از ۲۰ روز اخیر می‌باشد، که در محدوده شهری رقم خورده و از سوی شهروندان به تحریریه خمام‌نیوز اعلام گردیده است.

اگرچه آخرین آمار رسمی در شهرستان خمام به سال گذشته و یک بازه زمانی ۹ ماهه مربوط میشد که از وقوع ۱۶۳ مورد حیوان‌گزیدگی حکایت داشت، اما امروز مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام در گفتگو با خمام‌نیوز با اشاره به آمار ۳ ماهه اول سال جاری، گفته: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۸۰ مورد گازگرفتگی توسط سگ در این‌شهرستان به وقوع پیوسته است.
دکتر احمد لسانی که پیش‌تر نیز این‌مساله را در جلسه ساماندهی سگ‌های آزادزی به‌عنوان یک زنگ خطر تلقی نموده بود، افزود : مطابق با آخرین آمار جدید ۲۷ مورد سگ‌گزیدگی در محدوده شهری و ۵۳ مورد در محدوده روستایی رخ داده، که از این‌تعداد ۵۶ نفر مرد و ۲۴ نفر زن بوده‌اند.

به گزارش خمام‌نیوز، از مسوولان امر انتظار می‌رود مطابق با ضوابط و دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌ها (که بر روش زنده‌گیری، واکسیانسیون و عقیم‌سازی تاکید دارد) برای افزایش شمار سگ‌های فاقد صاحب در سطح شهر و روستاها و انتقال آنها به مکانی مناسب چاره‌اندیشی کنند.
شایان ذکر است، صرفاً برگزاری جلسات مختلف راه‌حل برون‌رفت از مشکل نبوده و تداوم بی‌توجهی ممکن‌است به حوادثی ناگوار یا حتی جبران‌ناپذیر منجر گردد.


موضوع : حیوانات
http://khna.ir/101070

۱ دیدگاه

  • علی در مورخ 1401/05/20 - 19:37 می‌نویسد :

    سلام لطفاً سگهای ولگرد خمام را جمع آوری کنید