خمام - راهکارهای حل مشکلات آرد و نان شهرستان خمام مورد بررسی قرار گرفت
در سالن اجتماعات دادگستری؛

راهکارهای حل مشکلات آرد و نان شهرستان خمام مورد بررسی قرار گرفت

محمدعلی اسلامی «رییس دادگستری خمام» در این‌جلسه با بیان اینکه مشکل شهروندان برای تهیه نان و تشکیل صف‌های طولانی زیبنده نیست، عنوان کرد : مباحثی همچون تعطیلی یا عدم پخت در ساعات تعیین‌شده، کمبود آرد، فروش نان بسته‌بندی‌شده به سوپرمارکت‌ها یا خروج آرد از جمله موضوعاتی‌است که باید با کمک دستگاه‌های متولی و افزایش نظارت مرتفع گردد.

چهارشنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ KHNA100626

کمیته بررسی حل مشکلات آرد و نان شهرستان خمام ظهر امروز با حضور رییس دادگستری، دادستان، مدیرکل غله و مسوولان شبکه بهداشت، صمت، جهاد کشاورزی، مخابرات، بانک سپه و بسیج اصناف در سالن اجتماعات دادگستری این‌شهرستان تشکیل جلسه داد.

محمدعلی اسلامی «رییس دادگستری خمام» در این‌جلسه با بیان اینکه مشکل شهروندان برای تهیه نان و تشکیل صف‌های طولانی زیبنده نیست، عنوان کرد : مباحثی همچون تعطیلی یا عدم پخت در ساعات تعیین‌شده، کمبود آرد، فروش نان بسته‌بندی‌شده به سوپرمارکت‌ها یا خروج آرد از جمله موضوعاتی‌است که باید با کمک دستگاه‌های متولی و افزایش نظارت مرتفع گردد.

همچنین، دادستان خمام نصب بنر شناسایی مناسب و متحدالشکل مقابل نانوایی‌ها توسط اتحادیه در یک بازه زمانی مشخص را از جمله مصوبات جلسه برشمرده، که ارائه‌کننده اطلاعات نانوایی، سرانه آرد، ساعات پخت و روزهای مجاز برای تعطیلی هر واحد باشد.
حامد اصیلی با تاکید بر آنکه باید از افراد معتمد محلی برای نظارت بر نانوایی‌ها بهره گرفته‌شده و البته سهمیه کسرشده از نانوایی‌های متخلف به نانوایی‌های شبانه‌روزی تعلق گیرد، ادامه داد : علاوه‌برآنکه می‌بایست سهمیه هر نفر برای تعداد نان ابلاغ گردد، ضروری‌است موضوع سلب امتیاز نانوایی‌هایی که پخت نمی‌کنند و همچنین اخذ سهمیه فوق‌العاده آرد برای ماه‌های مختلف سال مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خمام‌نیوز، شهرستان خمام از ۱۰۷ واحد نانوایی برخوردار است، که ۸۶ مورد از این‌واحدها تاکنون اقدام به نصب کارتخوان ویژه خرید نان نموده‌اند. همچنین در ۱۵۱ مورد بازرسی اخیر از سوی صمت، ۴۲ مورد تخلف به‌دلیل تعطیلی خودسرانه و کم‌فروشی ثبت شده است.
از سوی دیگر، بخش قابل توجهی از نانوایی‌های شهرستان خمام دارای ایرادات بهداشتی بوده، که به ۵ واحد از سوی شبکه بهداشت مهلت ۳ ماهه برای رفع مشکلات داده شده است.

شایان ذکر است، سامانه‌های تلفنی ۱۲۴ و ۱۳۵ آماده دریافت گزارش هرگونه تخلف و ثبت شکایات مردمی است.


دیدگاه شما چیست ؟!