خمام - دوچرخه‌سوار ۵۷ ساله دچار حیوان‌گزیدگی شد
ویژه
سایه بلاتکلیفی بر وضعیت سگ‌ها؛

دوچرخه‌سوار ۵۷ ساله دچار حیوان‌گزیدگی شد

یک دوچرخه‌سوار «مرد، ۵۷ ساله» شب گذشته مورد حمله‌ی چند سگ فاقد صاحب قرار گرفته و توسط یکی‌از آنان از ناحیه پا دچار حیوان‌گزیدگی شد.

چهارشنبه، ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ KHNA100307

یک دوچرخه‌سوار «مرد، ۵۷ ساله» شب گذشته مورد حمله‌ی چند سگ فاقد صاحب قرار گرفته و توسط یکی‌از آنان از ناحیه پا دچار حیوان‌گزیدگی شد.
وی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه این‌سانحه در مرکز شهر خمام و هنگامی‌که درحال دوچرخه‌سواری بوده اتفاق افتاده، عنوان کرد : از ناحیه پا دچار جراحت شده و برای مداوا به بیمارستان پورسینا مراجعه نموده‌ام.

به گزارش خمام‌نیوز، حیوان‌گزیدگی در خمام موضوع تازه‌ای به‌شمار نرفته و از مسوولان امر انتظار می‌رود مطابق با دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌ها (که بر روش زنده‌گیری، واکسیانسیون و عقیم‌سازی تاکید دارد) برای افزایش شمار سگ‌های فاقد صاحب در سطح شهر و انتقال آنها به مکانی مناسب چاره‌اندیشی کنند.

گفتنی‌است، مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام بهمن‌ماه سال گذشته در جلسه ساماندهی سگ‌های آزادزی در شهرداری با ارائه یک آمار ۹ ماهه، گفته بود : ۱۶۳ مورد حیوان‌گزیدگی در این‌شهرستان به‌وقوع پیوسته، که ۱۳۵ مورد از آن خانگی بوده و به‌عنوان یک زنگ خطر تلقی می‌شود.
دکتر احمد لسانی، افزوده بود: در کنار موضوع اهمیت مهربانی با حیوانات، موضوعاتی همچون سگ‌گزیدگی و هاری نیز به‌عنوان آسیب درنظر گرفته می‌شوند، که باید بتوانیم با برنامه‌ریزی درست نسبت به ساماندهی سگ‌های آزادزی اقدام نماییم.


موضوع : حیوانات
http://khna.ir/100307

دیدگاه شما چیست ؟!