خمام - دکتر سیدمجتبی سیدموسوی

دکتر سیدمجتبی سیدموسوی

دکتر سیدمجتبی سیدموسوی تسیه معروف به “دکتر امیر سیدموسوی” (زاده ٢٨ آذر ١٣۵۶ در شهر خمام)، استاد دانشگاه و محقق سرشناس ایرانی در زمینه میکروب‌شناسی / قارچ شناسی پزشکی و بالینی است. او اولین و تنها دانشمند جوان ایرانی است که از طرف انجمن میکروب شناسی آمریکا به عنوان نماینده علمی در ایران معرفی شده …

شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲ KHNA26843

دکتر سیدمجتبی سیدموسوی تسیه معروف به “دکتر امیر سیدموسوی” (زاده ٢٨ آذر ١٣۵۶ در شهر خمام)، استاد دانشگاه و محقق سرشناس ایرانی در زمینه میکروب‌شناسی / قارچ شناسی پزشکی و بالینی است. او اولین و تنها دانشمند جوان ایرانی است که از طرف انجمن میکروب شناسی آمریکا به عنوان نماینده علمی در ایران معرفی شده است. وی در حال حاضر به عنوان محقق ارشد در دانشگاه علوم پزشکی اراسموس شهر روتردام کشور هلند و همچنین استاد مدعو در موسسه بهداشت ملی آمریکا واقع در واشنگتن دی‌سی مشغول به تدریس و تحقیق می‌باشد.
از سال ١٣٨١ تاکنون علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های ایران و خارج از کشور (بیش از٢٧ کشور دنیا)، وی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین بیولوژی مولکولی مطالعات بسیار مهمی از آزمایشگاه تا بالین در زمینه روش‌های جدید شناسایی قارچهای بیماری‌زا، تشخیص عفونت‌های انسانی و درمان بیماری‌های کشنده میکروبی مقاوم به دارو، بالاخص در افراد با نواقص سیستم ایمنی انجام داده‌ است که نتایج آن را به صورت بیش از ١۰۰ مقاله علمی وکتاب به زبان انگلیسی منتشر نموده است. علاوه بر این وی در اغلب کنفرانس‌های میکروب‌شناسی / قارچ شناسی پزشکی و بالینی جهان به‌عنوان سخنران مدعو و صاحب‌نظر شرکت می‌کند.

* تحصیلات
وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شهید هاشمی نژاد روستای مرزدشت از توابع شهر خمام، دوره راهنمایی را در مدرسه امام حسین (ع) شهر خمام و دبیرستان را در مدارس استقلال و شهید زحمتکش شهر خمام با درجه ممتاز به پایان رسانید، سپس با پذیرفته شدن در در دانشگاه تهران (رتبه ٢۴٩ کنکور سراسری علوم تجربی) تحصیلات خود را در ایران تا مقطع دکتری تخصصی (PhD) با موفقیت و نمره عالی (٢۰) به پایان رسانید.

* سوابق علمی دانشگاهی
وی در سال ١٣٨١ (سن ٢۵ سالگی) به عضویت هیات علمی دانشگاه درآمد و تا سال ١٣٨٨ به عنوان استادیار دانشگاه در ایران مشغول به تدریس در رشته‌های مختلف پزشکی، پرستاری، مامایی، میکروب شناسی و زیست شناسی بوده است. از سال ١٣٨٨ تا ١٣٨٩ به دعوت معتبرترین موسسه تحقیقاتی و مرکز قارچ‌های بیماریزای اروپا واقع در شهر اوترخت کشور هلند با موفقیت دوره فوق تخصص (Postdoctoral Research Fellowship) میکروب شناسی مولکولی را گذراند و سپس از سال ١٣٨٩ تا ١٣٩٣ با عنوان فوق تخصص میکروب شناسی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی رادبود شهر نایمخن کشور هلند مشغول به تحقیق و تدریس گردید. وی در تمامی مراحل کاری خود همواره مشوق و حامی همکاران و دانشجویان خود بوده و تا به امروز بیش از صدها دانشجوی پزشکی و کارشناسی ارشد و ٨ دانشجوی دکتری در داخل و خارج از کشور تربیت کرده‌است.

* فعالیتهای علمی و فرهنگی دانش آموزی
وی در دوره دبیرستان (سال ١٣٧٣) در المپیاد و مسابقات علمی علوم آزمایشگاهی دانش آموران سراسر کشور حائز رتبه اول شد. در دوران راهنمایی و دبیرستان عضو فعال و مسئول شاخه علمی کانون علمی-فرهنگی آموزش و پرورش (شهید فلاح حق شناس) شهر خمام به مدیریت آقای محمدپور بود و همچنین از کلاس چهارم ابتدایی تا دیپلم به مدت ٨ سال جز نفرات برتر مسابقات کتابخوانی، ترتیل قرآن و مفاهیم نهج البلاغه منطقه و استان گیلان برای شهر خمام افتخار کسب نمود.

* فعالیتهای ورزشی
سیدمجتبی سیدموسوی جزء پر افتخارترین ورزشکاران شهر خمام می‌باشد که در دوران فعالیت ورزشی خود به عنوان ورزشکار (سال‌های ١٣٧۵-١٣٨٣) پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف ورزشی ایران و جهان به احتزاز در آورد. وی بارها با دریافت تقدیرنامه و جوایز ارزنده‌ای از دست ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و مسئولان مختلف کشوری، استانی و دانشگاهی مورد تقدیر قرار گرفت. لازم به ذکر است که پدر و عموی ایشان (پهلوان شجاع خمامی) نیز هر 2 از نامدارترین قهرمانان اسبق کشتی گیله مردی در استانهای گیلان و مازندران می‌باشند.
وی دارای کمربند مشکی کاراته دان ۶، داور و مربی بین المللی کاراته و استاد هنرهای رزمی Mixed martial arts (MMA) می‌باشد که در رده بزرگسالان بیش از ۵۰ مدال طلا، نقره و برنز در معتبرترین مسابقات کاراته جهانی، آسیایی و کشوری، منطقه‌ای و استانی در طی سال‌های ١٣٧۵تا ١٣٨٣ کسب نمود و عضو تیم ملی گوجوریو کاراته، عضو تیم ملی وادوریو کاراته، عضو تیم کاراته باشگاه پیام و عضو تیم کاراته دانشگاه تهران بود.
وی ورزش رزمی کاراته را در سال ١٣۶٣ زیر نظر استاد جمشید انصاری در تربیت بدنی شهر خمام شروع و تا مرحله عالی طی نمود. علاوه بر این مراحل حرفه‌ای تکمیلی را در حضور اساتید برجسته ای همچنان علی‌اکبر محمدی بقاء (سبک گوجوریو)، محمد بهبودی (سبک وادوریو)، احمد صافی، محمود آخوند زاده، صفر نوروزی، محمد واحدی زاده (سبک شوتوکان) و مجید بهبودی گذراند. علاوه بر این وی دوره تخصصی هنرهای رزمی MMA را زیر نظر استاد لین دوشانه با موفقیت به اتمام رسانید.
مهمترین عناوین ورزشی کسب شده وی عبارتند از:
– مدال طلا وزن ٧۵ کیلوگرم- قهرمانی کاراته مسابقات آسیایی و اقیانوسیه – کشور سنگاپور سال ١٣٧٩
– مدال طلا وزن ٧۵ کیلوگرم و وزن آزاد – قهرمانی کاراته مسابقات بین المللی – کشور سوریه سال ١٣٨۰
– مدال طلا وزن ٧۵ کیلوگرم و وزن آزاد – قهرمانی کاراته مسابقات بین المللی- کشور لبنان سال ١٣٨۰
– مدال طلا وزن ٧۵کیلوگرم- قهرمانی کاراته مسابقات کاپ آزاد جهانی- کشور انگلستان سال ١٣٨١
– مدال طلا وزن ٧۵ کیلوگرم – قهرمانی کاراته مسابقات کشوری سبک گوجو ریو- سالهای١٣٧۵-١٣٨٣
– مدال طلا وزن ٧۵ کیلوگرم – قهرمانی کاراته مسابقات کشوری سبک وادوریو- سالهای١٣٧۵-١٣٨٣
– مدال طلا وزن ٧۵ کیلوگرم – قهرمانی کاراته مسابقات کشوری دانشجویان ایران- سالهای ١٣٧۵-١٣٨٣


موضوع : علمی، ورزشی، دانشنامه
http://khna.ir/26843