خمام - نوار ساحلی

نوار ساحلی

ساحل جفرود بالا واقع‌در شهرستان خمام به طول ۱ کیلومتر دارای دو راه دسترسی از داخل روستا (با نام خیابان سروان شهید محمدی‌پور و خیابان دریا) و همچنین جاده هتل نرگس می‌باشد. این‌ساحل همجوار با بخش خشکیبجار، شهرستان بندرانزلی و سازمان منطقه آزاد انزلی بوده و هرساله به‌خاطر دسترسی آسان و همجواری با سازمان، پذیرای …

پنج شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ KHNA87862

ساحل جفرود بالا واقع‌در شهرستان خمام به طول ۱ کیلومتر دارای دو راه دسترسی از داخل روستا (با نام خیابان سروان شهید محمدی‌پور و خیابان دریا) و همچنین جاده هتل نرگس می‌باشد. این‌ساحل همجوار با بخش خشکیبجار، شهرستان بندرانزلی و سازمان منطقه آزاد انزلی بوده و هرساله به‌خاطر دسترسی آسان و همجواری با سازمان، پذیرای مسافران و گردشگران بی‌شماری است.

اراضی ساحلی تحت اختیار بخش خصوصی با کاربری جهانگردی پذیرایی در طرح هادی روستایی است و توان بالایی را در راستای جذب سرمایه‌گذاران در این‌زمینه دارد. همچنین در صورت الحاق مجدد به سازمان منطقه آزاد موقعیت این‌ساحل نسبت به سایر نقاط بی‌نظیر خواهد شد. نگین ساحلی شهرستان خمام از مناطق خطرآفرین محسوب گردیده و در بحث ستاد سلامت دریا حتماً با توجه به خصوصی‌بودن املاک آن نیازمند تمهیدات ویژه است.

جفرود بالا راه دسترسی مستقیم به شهرستان خمام نداشته و این‌مساله یکی از بزرگترین مشکلات مردم و سرمایه گذاران شهرستان در تنها روستای ساحلی خمام در آینده خواهد بود.
این‌روستا با احداث یک خیابان از کنار جنگل فتاتو به شهرستان متصل خواهد شد و تنها روستا در شهرستان خمام می‌گردد که از نعمت دریا و جنگل بهره‌مند می‌شود.


موضوع : طبیعی، دانشنامه
http://khna.ir/87862