خمام - مکانهای زیارتی

مکانهای زیارتی

آقا سید حسن: واقع در شهر خمام ۱۳ کیلومتری شمال غربی رشت به گفته اهالی و مطابق آنچه در شجره نامه موجود آمده‌است آقا سید حسن از پسران امام موسی کاظم(ع) می‌باشد. بنای قدیمی این بقعه را تخریب و به جای آن ساختمان جدید و مجللی ساخته‌اند. این ساختمان شامل بقعه و مسجد بزرگ شهر …

شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰:۰۵ KHNA4110

آقا سید حسن: واقع در شهر خمام ۱۳ کیلومتری شمال غربی رشت به گفته اهالی و مطابق آنچه در شجره نامه موجود آمده‌است آقا سید حسن از پسران امام موسی کاظم(ع) می‌باشد. بنای قدیمی این بقعه را تخریب و به جای آن ساختمان جدید و مجللی ساخته‌اند. این ساختمان شامل بقعه و مسجد بزرگ شهر در ۲ طبقه‌است. طبقه اول مردانه و طبقه دوم زنانه‌است. کف حرم موزائیک و ازارهٔ دیوارها سنگ مرمر است. سقف را به صورت طاق مدور زده‌اند و گنبد آن به رنگ طلایی است. ضریح جدید فلزی و مشبک شیشه بند مرقد آقا سید حسن را در بر گرفته‌است.

بقاع و زیارتگاههای بخش خمام عبارتند از :
آقا میر محمد در فشتکه، آقا سید قاسم در تیسیه، حاجی نارنجان در کوی شاه، آقا سید زکریا در شیجان، بابا حسن در چوکام، آقا سید پیر در میانکل، آقا سید زکریا در کلاچاه، سید امیر سلطان در دافچاه، دو برادران در برمچه، آقا سید زکریا و آقا سید عبدلله در بسته دیم، آقا پیر علی در تمل، آقا سید ابراهیم در شیشه گوراب و چندین بقعه و زیارتگاه دیگر در برخی روستاههای این بخش. همچنین این بخش در حال ترقی و پیشرفت است ولی با سرعتی لاک پشت گونه…در این بخش به دلیل آماده شدن سریع مسکن مهر دارای رتبه نخست در کشور است که باعث قدردانی وزیر کشور از استاندار وقت(قهرمانی چابک) شد.منتها این مسکن مهر از قبل به صورت مجتمع و شخصی ساز بوده که به دلیل کسادی بازار و با توجه به تمایل طرف سازنده به پیوستن به شرکت تعاونی مسکن کهر این امر تحقق یافت.این مجتمع واقع در روبروی شهرداری جدید خمام می باشد.


موضوع : عمومی، دانشنامه
http://khna.ir/4110